Advertenties


Xenon welke kleur 4300 of 6000k

Gestart door Patrick84, 18 oktober 2010, 19:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick84

Hallo,
Ik ben van plan om Xenon in mijn blauwe megane coupe 1 Ph 2 te zetten.
Maar ik ben momenteel totaal de klust kwijt welke kleur ik wil  :q
4300 zou standaard zijn in bmw's en mercedessen en
6000 vaak weer bij het zelf inbouwen.
De Xenon wil ik erin zetten omdat ik 's avonds toch niet altijd even helder zie (nachtblind?).
Ik wil mijn auto een beetje normaal houden en het mag best leuk ogen.
Maar het moet gewoon niet echt blauw worden.. (en dat je enorm opvalt)
Wat is jullie ervaring en wat zouden jullie doen?, ik weet het niet meer  8)7
foto's en filmpjes lijken iedere keer net weer anders


sijm138 (jesse)

4300 k is wit.
6000 is wit met heel licht blauw gloed.
8000k is blauw.
en ga zo maar veder.
maar als je op google gewoon intikt welke kleur heeft bijv. 6000k kan je soms van die dingen vinden met auto's met verschilende kleuren en wat voor licht het geeft.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Benjamin Renon

#2
Maak je keuze zou ik zeggen. Denk je voor jouzelf het beste de (gelig/wit) 4300k variant kunt pakken. De meeste sets die verkocht worden beginnen bij 6000k. Deze kleur is wit/lichtblauw.

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Robin

Zoiets is het wel, maar mijn 6000K is nog steeds vrij blauw kan ik je melden :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

sijm138 (jesse)

ja dat kan wel kloppen ja want zut wel blauwe gloed doorheen ja maar geeft wit licht.
8000 k is al wat meet blauw met het licht dat het geeft en 10000 k geeft vrijwel blauw licht.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Patrick84

#5
Citaat van: Robin op 18 oktober 2010, 20:58:04
Zoiets is het wel, maar mijn 6000K is nog steeds vrij blauw kan ik je melden :P
Bedankt voor de reacties
Het hoeft van mij niet super op te vallen maar ik vraag me af als 4300 niet te geelachtig is.
Soms zie ik ook weleens auto's rijden waar je echt duidelijk blauw ziet maar als dat 8000 is dat weet ik dan dus niet.
Ik zou het zonde vinden als ik toch de verkeerden kies.
Als het echt gelig is dan pas dat ook niet echt bij de Coupe denk ik.
Mijn vriendin vind het blauwe echt niets, maar daar moet je ook niet altijd wat op doen ;)
Ik wil er in ieder geval niet super mee in de picture lopen, zodat iedereen zegt daar heb je hem ook weer :P

Bedankt voor de duidelijke afbeelding vaak wijken ze onderling erg van elkaar af.
Dat is hetzelfde met youtube want volgens mij kunnen de camera's de kleuren ook niet goed onderscheiden


Benjamin Renon

Misschien dat deze wel helpt met je keuze.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

sijm138 (jesse)

http://www.tuning-gids.nl/xenon_lampen.htm
als je bij deze site ffies kijkt en naar benede scrolt zie je vanzelf allemaal plaatjes met verschilende kleuren lampen en een stukje tekts wat voor kleur hoe en wat.
en 4300 is naar mijn mening te geel voor de coupe.
4300 k is meer zoiets als wat oudere auto's hebben dus echt geel licht
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Patrick84

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb toch voor de 6000K 35w H7 gekozen en een xenon setje besteld met digitale slim balasten.
55W lijkt mij toch teveel van het goede.
Binnenkort dus maar klussen ;)
Alleen denk ik even lastig met die 25mm gaten in de ronde afdek-kapjes.
Maar ja zal allemaal wel passen :p

Patrick84

Net nog even gekeken naar de koplampen.
Zijn xenon lampjes veel langer dan de standaard H7?
Ik vraag dit omdat ik nu toch twijfel als het past met de reflector.
Net wel gezocht op afbeeldingen en op maten maar kon
het zo niet echt vinden.
Het lijkt als ik kijk dat de lamp redelijk ver de reflector in gaan.
Hopelijk past het, iemand ervaring hiermee met de heldere koplampen van
de megane 1 ph2?



nd-photo.nl

Ik heb zelf voor 6000k gekozen, ook 35watt met slim ballasten. Zelfs met mn lampen op standje 2 (in hoogte) krijg ik soms nog mensen die denken dat ik met groot licht rij en mij dan me even "eraan herinneren" dat mn grote licht aanstaat door te flitsen met hun groot licht.

Is echt een wereld van verschil, Xenon vs standaard Halogeen, zelf vindt ik het veel prettiger rijden

redmankamikaze

nd-photo.nl dan zal ik je koplampen goed laten afstellen op stand 0. Hoe hoger de stand, hoe lager de koplampen schijnen. Jij kan het wel veel prettiger vinden rijden, je medeweggebruikers moeten dat ook kunnen.

Zelf heb ik 4300K, en geeft voor mij persoonlijk een mooi wit licht, met een hele lichte blauwe gloed, als je naar de lampen kijkt. Ondertussen 8000 km mee afgelegd, geen enkel seintje gehad, en ook geen vragen tijdens een politiecontrole.

De lampen zullen gewoon in jouw fittingen passen, dit zal geen enkel probleem zijn.

Om de 25 mm gaten te krijgen, kun je een conische boor gebruiken. (Verkrijgbaar bij gamma of praxis) Onthoud dat de ballasten altijd redelijk warm kunnen worden. Het liefst monteer je deze niet op plastic.

nd-photo.nl

Klopt, ik ben ervanop de hoogte dat hoe hoger het getal hoe lager de lamp schijnt. Ik weet ook dat stand 0 nu niet te doen is voor andere weggebruikers en heb ze daarom nu ook op 2 staan, verschillende keren politie tegengekomen en tot nu toe nog geen scheve gezichten gezien.

Patrick84

#13
Ik ben bezig geweest met de Xenon en ik heb de lampen er nu inzitten.
Was wel even klooien en dan vooral aan de kant van het stuur vanwege de LPG installatie.
Maar ik heb ze wel beiden met boutjes vastgemaakt ;)
Het licht is super en fietsers zonder licht zie je tenminste nu ook.
Ik heb gekeken op de schuurdeur en een stuk tape op de schuurdeur geplakt om de hoogte te vergelijken. Deze blijft gewoon hetzelfde en ik heb niets met de hoogteverstelling gedaan. Net nog een stuk rond gereden, veel auto's tegengekomen maar niemand heeft geknipperd :) . Heb het idee dat er eigenlijk weinig strooilicht is.
Het grootlicht is nu wel erg gelig :P , denk dat ik daar maar niets aan doe omdat je die waarschijnlijk nu toch weinig gebruikt.

Nu nog een vraagje ivm de APK.
In December moet de auto gekeurd worden en ik heb nu ledjes voor de stadslichten erin gezet. Wordt hij hierop afgekeurd, of kan ik ze dan beter verwisselen?
Het klik systeem is nogal vervelend aan 1 kant en die moet ik loshalen met een kleine schroevendraaier :S .
Iedereen bedankt en nu maar hopen dat de APK dan ook goed komt.
Hoop alleen dat de speling op het stuurhuis geen probleem is
Blijkt nogal een dure grap te zijn.

Iedereen bedankt

Jeroen_natas

Hallo.

Deze leds zitten gewoon ipv de originele stadslichtjes?
APK regels zeggen hier weinig over. Wit of geel licht meer niet.

Succes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev