Advertenties


Nieuwe "raamsnorren" phase 1 cabrio

Gestart door P@ul, 20 maart 2005, 16:11:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

P@ul

Hoi luitjes,

De raamsnorren (dit zijn de rubbers die aan de bovenzijde van het portier tegen de ramen drukken) zijn bij mij gebobbeld door inwendige roest vorming.
Nu schijnt dit vaker voor te komen en voor 4 rubbers van mijn megane cabrio uit 97 wordt ca 500 euro gerekend bij de dealer (het is echt waar!!).
Ook diverse sloperijen weten dit blijkbaar en vragen gerust 250 euro voor een 2e hands set!
Weet misschien iemand een adres waar deze rubbers goedkoper zijn te krijgen, desnoods imitatie?
Alvast bedankt,

Paul.

wess

zijn er niet.

ik weet wat je bedoel, want ik moet zelf ook een nieuw setje zien te krijgen. alleen bij de dealer kosten ze 250 per set.
set bestaat uit: raam snor en vertikale houder. (voor alleen links/rechts)

- dus gewoon een kwestie van goed zoeken met veel geduld.
- of toch voor de hoofdsprijs gaan.
- of snacht van een andere lenen :o

Timski


wess

Citaat van: Timski op 20 maart 2005, 22:36:08
Citaat van: Remko de W. op 20 maart 2005, 21:56:51
Citaat van: wess op 20 maart 2005, 16:45:33

- of snacht van een andere lenen :o


hopelijk komt ie ze dan bij jou lenen... :o

Zo is het >:(

hij kom maar, m'n auto staat met smart te wachten op hem. en die van mij zijn ook lelijk. gelijk ff verzekeringswerk van maken.  :D

en je moet ze er eerst vanaf zien te krijgen. ;) als wess iets monteert kan je onder schuilen als de oorlog uitbreekt. zo vast zit 't.

RMCMichiel

 ??? wat een prijzen zeg!
Toen ik vorig jaar mijn rmc uit 96 kocht moesten er ook nieuwe in, voorste 2 zijruiten. eerst was de vraag of het dezelfde waren als twingo's maar was niet zo geloof ik. maar het koste volgens mijn garagehouder slechts E 100,- ...

:-\

Tony

Tja en al dat leedhad je kunnen voorkomen als je wagen goed behandeld was (ML - ook in de rubbers-) En er op dit forum een plek was waar je de meest roestgevoelige plekken van de coupe kunt vinden zodat je er wat aan kunt doen voordat het gaat rotten.

wess

soms koop je een auto met het leed erop, kan natuurlijk ook  :-X

Tony

Volgens mij kent elke auto zijn leed, het zijn net mensen.

P@ul

@ Tony,
Ik zal het tegen de vorige eigenaar zeggen.
Ben eigenlijk allang blij dat de roest niet in de deur zelf zit.
Overigens heb ik het rubber eraf gehad, en voor zover ik het kan zien is het metalen stripje ingegoten.
Tectiel komt hier dus niet bij en je vraagt je af hoe het dan toch gaat roesten.

Zal wel gerecycled metaal zijn van de eerste japannertjes......

Groet,

Paul

Tony

#9
Vocht kruipt. Vandaar dat je je dat afvraagt. ???

Het is wel te voorkomen, maar dan moet je de uiteinden (waar de rubbers zijn afgeknipt) goed afdichten met bijvoorbeeld ruitenkit/lijm.
Wat goed werkt tegen roest in holle ruimtes, is het onder hogedruk (9-12 bar) met fijn vernevelde motorolie inspuiten.
Werkt heel goed en goedkoop. :D

En Opel... laatst hadden we een Tigra van nog geen 4 jaar oud waar de achterste spatborden en wielkuipen er bijna afvielen.
Die lui lassen dat niet dicht, waar stoppen er kit tussen waardoor de wielkuipranden en het laatste stuk van de kokerbalk lekker doorrot. De meeste andere modellen hebben dat probleem ook, om even off-topic te gaan.

wess

#10
staat opel om bekent.........
je kan je dan ook beter af vragen. waar roest een opel niet?  :D

Meg-Cabrio

Haha,... Ik heb zelf Tigra gereden voordat ik het cabriootje kocht.
dat ding was zo slecht qua afwerking. 1 tikje ertegenaan en de lak spatte er al af, roestvorming volgde daarna onverbiddelijk.
rubber om de achterruit stond open naar buiten waardoor er vocht in kwam te zitten,...deurrubbers zaten er slecht tegenaan waardoor deze met een beetje vorst aan je deur bleven hangen en je de hele boel kapot trok (ik weet het, je kan het ook invetten...) maar al met al zat er steeds zoveel werk aan dat ding waardoor ik heb besloten om hem eruit te trappen en een megane Cabrio te kopen,... ik moet zeggen,..... qua motor etc. is het niet echt een grote verbetering,. carrosserie is  op zich wel ok. maar mijn volgende auto gaat denk ik toch weer een Audi worden (heb ik al eerder gehad) perfecte bakken,.. ging nooit kapot en in de 5 jaar dat ie voor de deur heeft gestaan zijn er geen rare reparaties aan geweest. op het gebruikelijke uitlaatje, ruitenwisser rubbertjes etc. na dan! en die bak had 2.5 ton op de teller en was van '89!! hij rijdt nu nog steeds en de nieuwe eigenaar is er dolgelukkig mee!!


...en weer on topic.

Tony

Sinds de autoverkoop ingedaald is, heb ik het idee dat ik alleen nog aan het lassen ben voor Opel, Suzuki (Swift types), Honda(xr) en Ford escord en zo af en toe een Seat (ex-Fiat type) of zelfs een echte Fiat...  :'(

Er gaat wat plaat en balk doorheen. :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev