Advertenties


rare geluiden rechts voor.

Gestart door Rogier, 16 oktober 2010, 15:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rogier

ik heb al een tijdje het probleem van rare geluiden het ergste geluid is het knarsende geluid (weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven.
er komt zogezegt metaal op metaal, vandaag heeft me monteur de fuseekogelvervangen die was namelijk kapot, wij dachten dat het daar aan lag maar niet dus het geluid was een half uur verholpen.
daarbij trilt mijn stuur ook, mijn auto is 2 maand terug al uitgelijnt en vorige maand zijn de banden uitgebalanseerd, dus hier ligt het ook niet aan.
weet iemand misschien wat het probleem kan zijn, het geluid komt van rechts voor, dacht eerst dat me velg aan liep maar dat is ook niet zo.

ik zit echt met een groot vragen teken boven mijn hoofd, volgende week kan me auto wel weer terug na de garage, maar dacht laat ik hier even me verhaal neer zetten zodat ik het door kan geven aan me monteur voordat hij straks een paar uur aan het zoeken is.

hoop dat jullie een antwoord weten.
hoop ook dat me probleem een beetje duidelijk is omschreven.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

Of aandrijfas (dat de homokineet stuk is,maar dan kom je op complete aandrijfas uit)

Rogier

bedankt voor de reactie's tot nu toe. Coupéone de wiellagers zijm afgelopen mei vernieuwt die zijn nog goed.
Matthew kan dit ? Dan zou het geluid toch aan beide kanten moeten zijn ?? Want links voor is niks aan de hand.
Morgen moet ik me monteur weer bellen om te kijken of ik voor het weekend nog even langs kan komen.

matthew

Hoeft helemaal niet aan beide kanten te zijn hoor.

RobScénic

Je hebt toch 2 aandrijfassen mag ik aannemen? Zoniet, dan zou ik eens terug gaan naar de verkoper, haha
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rogier

met de verkoper heb ik niks, deze auto heb ik al ruim een jaar in me bezit ;)
ik zal het morgen even voorleggen bij me monteur van de renault dealer.

Rogier

zoals matthew al gedacht had, is mijn aandrijfas (homokineet) kapot. deze wordt de 30ste aanstaande vervangen, kost me even 265 euries bij de renault dealer.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Maar dan is het wel verholpen!  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Rogier


matthew

Als diagnose inderdaad kapot is dan zal je klacht wel verholpen zijn.
265 euro valt nog mee.

Tijd terug van een meg II cc vervangen kost alleen de as rechts al bijna 600 euro.

Laat maar weten of het dan ook allemaal is opgelost.

Roy16v

sorry maar wat een bedrag voor een aandrijf as!
daar krijg ik dollar tekens van in mijn ogen en zie ze nog als ik mijn ogen dicht heb!
je koopt een passende complete as op de sloop voor 50 euro en een losse homo kost denk ik rond de 80 euro.
minst mooie werk is nieuw hoesje er op zetten.
die as van 600,zat daar een gouden randje aan?:P

merk dealers zijn duur ,die pakken je.

sorry maar moets het even kwijt :P schrok hier wel een beetje van want zo word het een dure hobby.

matthew

Is gewoon een prijs maar was wel voor een meg2 hoor.

Ik ben het niet met je eens dat merkdealers je pakken per definitie.

En losse homokineten voor renault :neen: .

Meestal zijn de rechtse ook duurder dan de linkse (dit komt omdat de linkse korter is).

Ben het wel met je eens dat sommige onderdelen een dure hobby kunnen zijn,waar je met dat geld liever andere dingen doet.

Roy16v

merk dealers hebben 10man personeel en moeten aller hebben van de werkplaats want die 2 nwe autos in de week maken geen winst alleen cijfers.
de normale goedbedoelde mens,zoals wij,brengt dus via de werkplaats bij hun geld in het laadje alleen betaal je veel meer dan dat de reparatie in theorie waard zou zijn omdat zij onder druk van de improteur hun zaak draaiende moeten houden en dat gebeurd via de werkplaats...vind ik zonde geld want dat betaal je teveel kun je ook andere leuke dingen voor aan je megane doen.

ik zeg niet dat elke garage dit zo doet,maar 90% doet er aan mee.
alleen voor de clip breng ik event.mijn megane weg maar meer ook niet.:P

overigens wel leuk en gezellig forum dit megane forum,heb eerder bij mercedes forum en ford forum gezeten maar daar was de sfeer heel anders.:P

Rogier

matthew, het probleem is verholpen !-!, de aandrijf as zelf koste 215 euro nieuw.
en ik heb dit onderdeel en eigenlijk de meeste wel liever nieuw dan van de sloop, en op de sloop moet je echt goed zoeken dat je het goeie onderdeel hebt (en een goedwerkende).

maar bij mij is het probleem verholpen, dankzij je tip matthew !-! ik heb daar de monteur over verteld en heeft even gereden met me auto en constateerde dat het inderdaad kapot was ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev