Advertenties

Voor iedereen met getinte ramen

Gestart door Raymond, 20 maart 2005, 15:20:28

Vorige topic - Volgende topic

RMCMichiel

Klopt het dat je nu helemaal niets meer mag blinderen, ook niet voor? Kheb net ff de polizei een mailtje gestuurd:

Geachte hr/ mevr,

Ik zou graag van u vernemen wat wettelijk toegestaan
is t.a.v. het blinderen van autoruiten.

Klopt het dat de voorruit en de voorste twee zijruiten niet
geblindeerd mogen worden, en de achterste wel, ongeacht
het al dan niet verkrijgen van een certificaat?

Hoogachtend,

MJT Boon

;D ben benieuwd wat ze te zeggen hebben, ik laat het wel ff weten. Zou wel triest zijn aangezien ik net mn folie gekocht heb... :P

Remco N

Citaat van: cornelis op  5 april 2005, 20:07:35
als je een wapen onder je jas verstopt ben je toch ook nog strafbaar? :P

Als de politie het niet ziet...kunnen ze er ook niks aan doen

Ren? v. Kaathoven

Ik ben vandaag van de weg gehaald door de heren van de klpd. Ze vonden dat ik in hele mooie auto reed, maar de voorste ramen waren getint en dat mag niet. Ik dus zo van: o ja, dat wist ik niet. Krijg ik als reactie dat er niets op de voorruit en 2 voorste zijruiten mag zitten. Wat je aan de 2 achterste en de achterruit zelf doet maakt niets uit. Op het proces verbaal staat:

De voor- en zijruiten voorzien van onnodige voorwerpen die het zicht belemmeren.

En daar kan ik het mee doen. Wel 95 euro...... :(
live life the fast way!
in aanbouw, net zoals de site..........

Qweras

Toch vind ik het raar dat wij als automobilist dit z?maar ineens moeten weten..

Ik vind dat ze gewoon elke kwartaal een boekje moeten uitgeven met daarin de veranderingen op het gebied van wet en regelgeving...

Ren? v. Kaathoven

Mee eens, ongeveer 4 maanden toen ik m'n ramen liet plakken met folie nog het een en ander uitgezocht. En toen mocht het nog wel. Ik heb dus op de voorruit de lichtste folie laten plakken die er was. En nu mag er totaal geen folie of coating meer op zitten...... Volgens oom agent.
live life the fast way!

Timski

Maar de wet zegt dus blijkbaar: "die het zicht belemmeren". Maar een tinting belemmert het zicht niet, in sommige gevallen helpt het zelfs...

Mischien kun je het daarop gooien als je beroep aantekent.

Tuned

je mag zowiezo nix op de voorste ruitjes kleven ;)

ids

Citaat van: Dave op 12 april 2005, 11:31:18
je mag zowiezo nix op de voorste ruitjes kleven ;)

Jawel hoor, MOCHT tot 35% zelfde als zijruitjes!  Maja dan weer het hele verhaal bewijs het allemaal maareens

Tuned

werd toch alleen gedoogd maar wettelijk mocht het niet volgens mij

Tuned

CiteerEn in voertuigenregelement staat:
Op artikel 5.2.41 lid 1 onder a en b hierover:

De voorruiten van personenautos mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren...

met tinten verkleur je de ruit dus mag het niet maar werd dor de vingers gezien

Ren? v. Kaathoven

Er zijn zelfs foto's gemaakt van de ramen. Voor als ik in beroep zou gaan dat ze toch bewijs hadden.
Nou zijn die foto's zo gemaakt dat het zonlicht er vol op schijnt en de folie zelfs licht spiegelt. Dus dat verlies ik altijd.

Ik laat het toch nog ff zitten denk ik. Een hoop geld uitgegeven om je ramen te laten tinten. En om het met de eerste boete er weer af te halen, heb ik ook geen zin in.
live life the fast way!

Tuned

meen je niet?
laat jij toch een proef monster maken met de folie neem je die mee laat je ze zelf kijken, en zonlicht spiegelen gebeurt ook op normale ramen

Michel Veltman

niet te hopen dat oom agent nu gaat mieren*uken over geblindeerde ramen alsof het een *hot* item betreft ..laat ze liever boefjes pakken ipv ons liefhebbers van mooie auto's te gaan pesten :(

ik ga 100% zeker ook dit jaar mn ramen laten tinten...even in zandvoort een scherp oog houden op wat er allemaal staat :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Tuned

moet je heel eerlijk zeggen dat ik nu al een paar keer heb gehad dat ik dacht van ojee nu ben ik aan de beurt,

- meeting in hengelo waar de coppers even kwamen kijken
- een busje dat achter me bleef rijden, naast me kwam staan bij het stoplicht en vervolgens wegsprinte,
- streetpower 4 assen waar motor agenten dicht langs kwamen rijden en even naar binnen tuurde,
- afgelopen zondag zandvoort waarbij een politie auto achter bleef rijden vervolgens naar de linker baan ging, even keek en tussen mij en degene die mee reed in ging rijden en haar het stop teken gaf (voor te dicht achter rijden),

dus ja denk alleen dat ze de extreme aanpakken, en natuurlijk de hondaatjes? ;D, dus met het niet knipperen bij het baan verwisselen, te snel, te agressief enz dan hebben ze een goede reden, rij je netjes en normaal zal dat wel meevallen denk ik

wil ik wel even weten van de gene die nu aangehouden zijn hebben jullie een dak raam? volgens mij oogt dat namelijk veel donkerder als je die niet heb, bij mij met dakraam komt er licht naar binnen en dus lijkt het minder getint te zijn..

ids

Gewoon elke keer als er een agentje in de buurt is beide ramen naar beneden draaien ;D   en ja volgens mij valt het met een dakraam minder op! Heb ik ook met mn achtercabrioruitje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev