Advertenties

Voor iedereen met getinte ramen

Gestart door Raymond, 20 maart 2005, 15:20:28

Vorige topic - Volgende topic

riCChard

Citaat van: Marc Brouwer op 24 maart 2005, 20:02:48
Hierbij de reactie van Glass Tinting Nederland.

Beste Marc,

Even een kort berichtje betreft het tinten wat wel en niet mag.
Inderdaad is er o.a. door de tv een hoop onduidelijk ontstaan wat betreft het tinten.
Mijn gouden regel is niet te donker en altijd zo tinten dat de auto apk wordt goedgekeurd.
Op dit moment geldt deze regel voor mij nog steeds maar als de wet veranderd heb ook ik daar weinig in in te brengen.
Het grote probleem is dat richting de randstad dikwijls te donker wordt getint, en dat je hier de grootste kans loopt om een bekeuring te krijgen, hier valt het nog wel mee alleen als een agent het niet mooi vindt of met zijn verkeerde been uit bed is gestapt heb je ook kans op een bon.

Mijn advies trek nooit de folie van de ruit, laat degene die je aanhoudt duidelijk aantonen waar staat dat het VERBODEN is !!
Want dat kan hij je niet laten zien, rijd desnoods mee naar het bureau als hij zegt dat hij het wetboek nu niet bij heeft.
Wat ook een stuk scheelt is het certificaat waar wij meewerken.

Dus eind conclusie als je pech hebt krijg je een bon, maar laat dit schriftelijk aantonen door de agent die je wilt bekeuren.
Dit zal hij helaas niet kunnen.
Vertel de agent dat je auto zo door de dealer is afgeleverd mits het niet te donker is.

Laat je auto bij ons tinten, wij zullen door procedure opstarten als je een bekeuring krijgt en zullen bezwaar aantekenen, moet je op het einde van de procedure toch die 90.00 euro betalen dan zullen wij de helft meebetalen mits de auto bij ons getint is en niet te donker wordt getint.

Hopende je voldoende info te hebben gegeven, zoniet bel 0650 686267 of mail me even.

Frank Westerburger
Glass Tinting Nederland

Helder verhaal en dus ook een stukje bluf waar het op neerkomt.

Hier hebben we wel wat aan :D Bluffen is ook hier weer het sleutel woord!!
Bedankt voor je genomen moeite Marc

Marc Brouwer

"We Shall Not Be Moved"

Jeroen

Wel netjes van hun dat zij de procedure opstarten en zelfs de helft van de boete willen betalen  :D

Edgar

Ik ben van mening dat ze de mensen met een certificaat met rust moeten laten en de mensen zonder certificaat wel mogen aanpakken. Dit omdat er idd erg veel mensen rondrijden met veel te donkere ramen en dat kan tot gevaarlijke situaties lijden wegens het onmogelijk maken van oogcontact. Maar ik vind het zicht naar buiten gewoon veel beter en dat maakt het veiliger op de weg.

Remco N

Even een vraagje.

Als ik nu met mijn getinte raampjes rondrijdt en ik zie "toevallig" een pliezie controleeren
op bijv. alcohol en die pakt (omdat ie toch bezig is) ook even de verboden blindeering aan.
Stel dat ik nu de beide voorruitjes naar beneden zet (ik weet dat het er raar uit zal zien
maar voor 90 Eurie  :-\ ) waardoor de blindeering niet meer een onnodige belemmering van
het zicht is, ben ik dan nog strafbaar?

Tuned

had aan de ene kant wel verwacht dat ze dat op assen zouden doen maar nix van gemerkt, bij de ingang, bij het naar huis rijden en stuk op de snelweg, kwam er een politie wagen voor me rijden maar deed nix, 2 motoragenten kwamen voorbij rijden en gelijk naar binnen kijken om te controleren ook nix, reden wagens met blauw,zilver en rood getinte ramen en volgens mij zijn er niet bijster veel aangehouden dus tja...

is het enige wat ik gezien heb tot nu toe

Timo Zuiderduin

Haha, ik ken die gast wel.
dat is michel kuiters, lid van de Tigra expention club.

lees net op hun forum dat hij een boete heeft gekregen omdat hij zonder APK rondreed, hij was niet door APK heengekomen omdat hij geen ruitensproeiers had.

bij mijn weten heeft hij ook getinte ruiten maar heeft daar dus geen boete voor gehad.

Tuned

domme boete dan....

laat je ze toch als bob OP je ruitenwissers maken  ::)

Timo Zuiderduin

ja inderdaad. maar dan nog word je auto niet goedgekeurd voor de APK.
auto's van na 1994 zijn namelijk verplicht om werkende ruitewissersproeiers te hebben.
that's why,... blijft dom dat je dan zonder APK naar een meeting toe rijdt waar het krioelt van de blauwpetten, en je weet dat oom agent willekeurig kentekens in zijn computertje inklopt om te kijken of ie nog een paar boetes kan uitdelen. en zo zie je maar, soms lukt het ze ook!!!

Timo Zuiderduin

aha, ikke niet goed gelezen!! :-[
ik begreep,.. als een soort dummy's erop zetten.
dus nepsproeiertjes.

en wist ook niet dat dat bestond die sproeiers op je bladen...
ben ook pas een paar daagjes actief hier op het forum dus wist ook niet wie Bob is hahaha!!

Bob

Dat ben ik dus. Bij mij zijn mijn ruitensproeiers van mijn motorkap verwijderd. In plaats daarvan heb ik een soort balkjes op mijn ruitenwissers zitten. Deze sproeien met 5 stralen tegelijk op mijn ruit (per ruitenwisser). Dus voor de APK ben ik niet bang  ;D.

Wat betreft die Opel Tigra, terecht dat hij een bekeuring heeft gekregen. Je bent in mijn ogen ook erg dom als je met een auto gaat rijden die niet door de APK is heen gekomen. Er zijn echt wel oplossingen voor die ruitensproeiers  :D

Timo Zuiderduin

OK dan,.. cool ik had er nog niet eerder van gehoord moet ik eerlijk zeggen.
is wel een mooie optie inderdaad als je een strakke motorkap wilt hebben.

en wat betreft die tigra,.... TSja, daar hebben ze zo'n mooi oud gezegde voor, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
dus als je bewust regeltjes overtreed heb je wat mij betreft gewoon PECH!!!.

maar goed,... let's go back on topic!

Remco N

ff back to topic... heeft er iemand genoeg kaas van het recht- politiesysteem gegeeten om
hier een zinnig antwoord op te kunnen geven?

Citaat van: Remco N op  4 april 2005, 19:33:47
Even een vraagje.

Als ik nu met mijn getinte raampjes rondrijdt en ik zie "toevallig" een pliezie controleeren
op bijv. alcohol en die pakt (omdat ie toch bezig is) ook even de verboden blindeering aan.
Stel dat ik nu de beide voorruitjes naar beneden zet (ik weet dat het er raar uit zal zien
maar voor 90 Eurie :-\ ) waardoor de blindeering niet meer een onnodige belemmering van
het zicht is, ben ik dan nog strafbaar?

cornelis

als je een wapen onder je jas verstopt ben je toch ook nog strafbaar? :P

Qweras

Ik denk dat het meer neerkomt op geluk.. als de agent niet in de gaten heeft dat jouw voorruiten ook getint kunnen zijn kom je er goed mee weg.

Maar het blijft strafbaar natuurlijk.. je voorruiten z?jn getint! punt uit... of de agent het doorheeft is een ander verhaal lijkt me...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev