Advertenties

Voor iedereen met getinte ramen

Gestart door Raymond, 20 maart 2005, 15:20:28

Vorige topic - Volgende topic

Michel Veltman

blijft jammer dat je er toch zoveel (indianen)verhalen blijft houden/krijgen..
lijkt wel alsof er vergeten word dat er ook voordelen aan geblindeerde ramen zit ..mja ...
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

peterachterop

We horen nu zoveel verhalen.

De politie zegt dit, de bedrijven die het aanbrengen zeggen dat?

Marc Brouwer

Het in de ogen kijken is een nutteloos argument. Kijk maar naar het stukje van Sebastiaan in de telegraaf. Als je een zonnebril draagt, kan men je toch ook niet in de ogen kijken. En waarom moet je oogcontact hebben. Seinen met de lichten kan ook in principe en voorrang neem je niet, maar krijg je.

Omdat een aantal mensen zich niet aan de voorrangsregels houden, krijg je nu de discussie dat automobilisten oogcontact moeten hebben met elkaar. En hoe zit dat dan met een motorrijder met een geblindeerd vizier wat je zo in de winkel kan kopen.

Misschien moet de overheid maar eens duidelijk zijn in hun regelgeving. Geen duidelijkheid (ofwel meten met meerdere maten) dan aanvechten bij de rechter. Mazen in de wet zijn er genoeg.

p.s. Helaas heb ik nog geen reactie gekregen van Glass Tinting Nederland. MIsschien kan iemand een soortgelijk bericht sturen naar Sanspeed, onze clubsponsor.  :D

"We Shall Not Be Moved"

Michel Cijs

bij spider is net mijn linkerraam en mijn dakraam gedaan

toen ik binnen kwam, was de vraag al: Wil je het nog wel, want het mag niet meer.......

er is nog heel veel discussie over goed zicht etc, en in de wet staat niets duidelijk over folie of coating, echter 1 rechter heeft uitspraak gedaan dat het niet mag en dat wordt nu nagestreefd

we w88 het wel af, misschien vliegt het wel over

EyesOnly

Citaat van: Marc Brouwer op 23 maart 2005, 09:41:36
En hoe zit dat dan met een motorrijder met een geblindeerd vizier wat je zo in de winkel kan kopen.
Had ik nog niet eens aan gedacht.
Maar goed, een zonnebril heb ik bijna altijd op in de auto.....ook geen oogcontact.

Remco N

Ik heb op het net onderstaand telefoonnummer gevonden
het is van de hoofd-commisaris van Apeldoorn...
Dit is een informatielijn, en hier kunnen ze al je vragen beantwoorden
Dus over sportuitlaten, blindering e.d.

Politie Kennis Net, Helpddesk verkeer

Paul Enkelaar

055 53 92 000
-----------------------------------
Ik weet niet of het werkt... heb namelijk niet gebeld.
Ook weet ik niet of dit alleen voor Apeldoorn is of voor het heel NL

Marc Brouwer

Hierbij de reactie van Glass Tinting Nederland.

Beste Marc,

Even een kort berichtje betreft het tinten wat wel en niet mag.
Inderdaad is er o.a. door de tv een hoop onduidelijk ontstaan wat betreft het tinten.
Mijn gouden regel is niet te donker en altijd zo tinten dat de auto apk wordt goedgekeurd.
Op dit moment geldt deze regel voor mij nog steeds maar als de wet veranderd heb ook ik daar weinig in in te brengen.
Het grote probleem is dat richting de randstad dikwijls te donker wordt getint, en dat je hier de grootste kans loopt om een bekeuring te krijgen, hier valt het nog wel mee alleen als een agent het niet mooi vindt of met zijn verkeerde been uit bed is gestapt heb je ook kans op een bon.

Mijn advies trek nooit de folie van de ruit, laat degene die je aanhoudt duidelijk aantonen waar staat dat het VERBODEN is !!
Want dat kan hij je niet laten zien, rijd desnoods mee naar het bureau als hij zegt dat hij het wetboek nu niet bij heeft.
Wat ook een stuk scheelt is het certificaat waar wij meewerken.

Dus eind conclusie als je pech hebt krijg je een bon, maar laat dit schriftelijk aantonen door de agent die je wilt bekeuren.
Dit zal hij helaas niet kunnen.
Vertel de agent dat je auto zo door de dealer is afgeleverd mits het niet te donker is.

Laat je auto bij ons tinten, wij zullen door procedure opstarten als je een bekeuring krijgt en zullen bezwaar aantekenen, moet je op het einde van de procedure toch die 90.00 euro betalen dan zullen wij de helft meebetalen mits de auto bij ons getint is en niet te donker wordt getint.

Hopende je voldoende info te hebben gegeven, zoniet bel 0650 686267 of mail me even.

Frank Westerburger
Glass Tinting Nederland

Helder verhaal en dus ook een stukje bluf waar het op neerkomt.
"We Shall Not Be Moved"

ids

Te donker getint richting de randstad??!!  Ik woon middenin de randstad en moet zeggen dat ik hier nauwelijks auto's rond zie rijden die TE donker getint zijn... Het is toch meer richting het zuiden des lands dat ik meer TE donker getinte ruiten zie...
Maar das alleen mijn ervaring he en doet even niks toe tot deze zaak maar toch ;)

Ferdi

Citaat van: Erik van Rijn op 22 maart 2005, 21:28:08
Citeer
niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren...
Folie zal MIJN zicht naar BUITEN echt niet belemmeren.
Overigens heb ik maar bij ??n auto met geblindeerde ramen gezeten en dat was bij Ferdi, die ze redelijk donker heeft.
Veel verschil zag ik niet.

ik vind het allemaal grote onzin... wie gaat er nou zijn ramen blinderen als ie daar zelf ook last van heeft? want anders had ik het zelf ook niet gedaan of er weer afgehaald, je wilt zelf toch ook geen schade rijden met je mooie coupe  ;)

ik blijf lekker rondrijden in mijn auto-tje en ik zie wel wat er allemaal gaat gebeuren... maar ik vind dat er een uitzondering moet komen voor mensen die voor Maart 2005 hun ramen hebben geblindeerd.

Decepticon#1

En wat kost ramen tinten bij Glas tinting? ??? Iemand ervaring met ze?

Peter

Marc Brouwer

Citaat van: Decepticon#1 op 25 maart 2005, 18:30:10
En wat kost ramen tinten bij Glas tinting? ??? Iemand ervaring met ze?

Peter

Ga binnenkort eens informeren. Ik heb mijn eerste auto door Frank laten tinten en dat was ongeveer 4 jaar geleden. Toen was ik zo'n 950 gulden kwijt voor rondom tinten incl voorruit.
"We Shall Not Be Moved"

RMCMichiel

Is die achterruit echt zo moeilijk om zelf met folie te tinten of heeft iemand daar ervaring mee?  ??? Wil het namelijk zelf doen, met n maatje erbij, maar kan wel wat tips gebruiken...

Remco N

8eruit is HEEL moeilijk vooral om hem in 1 deel te plakken...

RMCMichiel

heb jij dat ook zelf gedaan dan? heb wel n stappenplan, van iemand van hier ergens op t forum. die geeft aan dat je hem eerst buiten moet passen, 3/4cm te groot, dan ph?nen tot de goede maat en dan pas binnenin plakken... ik moet wel de achterruit ook, want alleen die 2 driehoekjes is nix...  :-\

Remco N

Ik heb het laten doen en dat beviel me veel beter :D :D

Maar het gaat idd wel met ph?nen...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev