Advertenties

Voor iedereen met getinte ramen

Gestart door Raymond, 20 maart 2005, 15:20:28

Vorige topic - Volgende topic

Meg-Cabrio

Kan iemand dit ook even doorgeven aan de hoge heren in Den Haag en aan het koningshuis,.. en niet te vergeteb de Limousines en Taxi's die Vip's etc. rondrijden. of,...... Krijgen hun allemaal een ontheffing?
net zoals dat agentjes denken dat hun geen knipperlicht hoeven te gebruiken of zomaar zonder enige vorm van zwaailichten of alarmpjes te hard kunnen rijden. moeten wij eens flikken!!

Bob

Nog even voor de duidelijkheid, het gaat hier om de twee voorste zijruiten. De achterste ruiten mag je gewoon

zo donker maken als je zelf wilt. Het probleem is echter dat ik persoonlijk het geen potje vind als alleen de achterste zijruiten

en de achterruit geblindeerd zijn.

Maar ik blijf gewoon stug doorrijden met m'n folie... we zien vanzelf wel wat er gaat gebeuren? ?:D

GAST APELDOORN

Kwam dit tegen :

Glas Tinting en de wetgeving

Bij de RDW komen regelmatig vragen binnen over de APK-keuring van autoruiten. Zoals bekend, mag de lichtdoorlatendheid van ruiten bij de typegoedkeuring van een voertuig minder zijn dan 100 procent. Maar in hoeverre mogen autoruiten donker zijn gemaakt of zijn voorzien van folie bij een APK-keuring?

Het antwoord hierop staat in het wetboek. Hierin staat, dat voor- en zijruiten niet mogen zijn voorzien van verkleuringen of onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder. Het is bij de keuring niet van belang of er door de ruiten goed naar binnen kan worden gekeken. Is het zicht naar buiten goed, dan is er geen reden tot afkeur. Kortom, de keurmeester bepaalt of het verminderde uitzicht van de bestuurder toelaatbaar is. Heeft een erkende keurmeester de ruiten goedgekeurd, dan kan dit genoteerd worden op een kaart die bij de autopapieren kan worden bewaard. Dit voorkomt discussies bij een andere keurmeester of politie.

Qweras

Kijk, kwestie van een goede keurmeester vinden en je schuift het briefje met zijn handtekening onder de neus van oom agent! Als je wordt aangehoude natuurlijk..
Maar waar vind je nog een keurmeester die de regels wat 'soepel' hanteert...

Tuned

volgens mij is dit een keuring regel en is de wet nu gewoon dat he nie mag, dus je kom er wel mee door een keuring maar nietmee weg bij oom agent :-\

Qweras

Krom dat ze dat niet gewoon overeen laten komen!!!  :-\
Maargoed... ik ga binnenkort een date maken met Restyle, iemand anders ook nog toevallig, krijgen we misschien korting  :D

ppveenstra

And the party keeps on going, andere bron:

Citeer
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 3:26 am    Onderwerp:   
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb vandaag contact gehad met SS lumar, deze hebben mijn ramen met certificaten geblindeerd....
Deze hebben vanmorgen een rechtszaak gewonnen inzake het blinderen van ramen..
zij hebben als argument aangevoerd dat het beschermd tegen de zon, evt knappen van de ruit (bij ongeval of iets dergelijks).. dat dit het rijgedrag van de bestuurder in positieve zin verbeterd...
Daarbij hebben zij iemand van de rdw erbij gehaald om te vragen hoe zij over geblindeerde ramen dachten en deze antwoorden: "wij hebben geen problemen met het blinderen van de voorste zijramen mits erdoor heen gekeken kan worden".
Als de folie/coating bij de keuring erop zit en de apk keurmeester zet het op zijn keuringsbewijs zegt de rdw : een ApK keurmeester is "in dienst" van de rdw en deze bepaald of de auto goed dan wel niet goed gekeurd wordt..
De rechter grondde daarop het procel verbaal van oom agent onverklaard en deze jongen mag dus gewoon rijden met zijn "geblindeerde ramen"...

En in voertuigenregelement staat:
Op artikel 5.2.41 lid 1 onder a en b hierover:

De voorruiten van personenautos mogen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren...

EyesOnly

Citeer
niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren...
Folie zal MIJN zicht naar BUITEN echt niet belemmeren.
Overigens heb ik maar bij ??n auto met geblindeerde ramen gezeten en dat was bij Ferdi, die ze redelijk donker heeft.
Veel verschil zag ik niet.

riCChard

Citaat van: Danny op 22 maart 2005, 20:57:18
Krom dat ze dat niet gewoon overeen laten komen!!! :-\
Maargoed... ik ga binnenkort een date maken met Restyle, iemand anders ook nog toevallig, krijgen we misschien korting :D

Ga je folie aanbrengen of een coating ???
Wil ook graag en wat ik in gedachten heb blijf je er gewoon doorheen kijken

Qweras

Citaat van: riCChard op 22 maart 2005, 21:32:29
Citaat van: Danny op 22 maart 2005, 20:57:18
Krom dat ze dat niet gewoon overeen laten komen!!! :-\
Maargoed... ik ga binnenkort een date maken met Restyle, iemand anders ook nog toevallig, krijgen we misschien korting :D

Ga je folie aanbrengen of een coating ???
Wil ook graag en wat ik in gedachten heb blijf je er gewoon doorheen kijken

Ik dacht zelf aan een folie aanbrengen...   Ik denk zelf dat je het ook maar net moet treffen met de agent die je aanhoud. De een valt gelijk over ieder puntje van je auto, bijvoorbeeld kapotte ruitenwisserzeempjes, of profieldiepte.. de ander vind het best en geeft je gewoon een boete voor te hard rijden... Want daarom ben je immers aangehouden...

Decepticon#1

Ofwel: ik ga het er wel op gokken en blindeer ze in de zomer!  :D :D

ids

Voor de mensen die nog gaan tinten heb ik misschien een tipje. Ikzelf heb een cabrio en heb ook getinte ramen maar ik heb daarbij niet alleen mn zijruiten maar OOK mijn voorruit getint! Deze zijn allen 35% getint! Het klinkt misschien stom maar dit staat een stuk "professioneler" dan alleen de zijruiten en een raamband. Ikzelf heb ook connecties bij de politie en deze persoon melde mij dus bij het zien van mijn auto dat dit meteen minder opvalt (door hun) doordat het 1 geheel vormt! Zijruiten en een raamband valt de politie direct op omdat het een onregelmatigheid vormt en daardoor erg snel met een "aso" auto geassocieerd wordt.

Let wel dit zijn niet mijn woorden maar letterlijk overgenomen van connecties bij de politie al kan ik er wel enigzins inkomen!

Michel Cijs

hangt ook weer vanaf hoe de percentages zijn opgebouwd

licht voorruit en dan pikzwarte ramen aan de zijkanten dat valt wel op ja

maar normale voorruit met een lichte tint raamband en zijruiten en dan lichtjes opbouwen naar achteren waar het wat donkerder wordt zoals ikzelf (en velen hier) heb staat ook niet direct 'aso' in mijn ogen

sterker nog vind het verhaal nogal dubbel, aangezien het erom gaat dat je de bestuurder in de ogen kan kijken en dat dus ook een graadmeter kan zijn om je aan te houden of niet

ik zal het vanavond iig nog ff vragen bij Spider

ids

Daar heb je idd gelijk in. vond ik dus ook! Maar daarbij moet je er denk ik vanuit gaan dat ze niet fuiken zullen zetten om enkel en alleen op getinte ramen jacht te maken! Ik denk dat het eerder toevalstreffers zullen worden waarbij "opvallende" zaken natuurlijk simpeler uit het verkeer te filteren zijn dan de wat minder opvallende zaken! en dan kan ik me er persoonlijk wel in vinden dat een raamband met getinte zijruiten meer opvalt!
Maar ik ben het met je eens dat het basisprincipe van "in de ogen kijken" het onderwerp is.
Dit ging enkel over de opvallendheid en het daarbij behorende risico tot een bon!

Grts

Tuned

als je het rond om getint heb en op de normale percentages dan komt de voorruit toch al wat donkerder uit en heb je een geheel?? teminste dat is bij mij meestal wel het geval

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev