Advertenties

moet gas geven bij starten. auto valt soms ineens uit

Gestart door dennis21, 14 oktober 2010, 09:27:52

Vorige topic - Volgende topic

Nicole

Bij mij was het wel de BDP sensor, ik heb dit probleem 1,5 geleden ook gehad.
Het is sinds dien weer goed! :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Loco

ik heb ook als ik zeg ma de motor start in de ochtend dat die heel erg gaat piepen en als ik dan bijvoorbeeld rotonde op wil rijden,en de koppeling op laat komen dat die dan als een gek gaat piepen? klopt dat ook n-coupe?

albert_coupe

wat voor moter heb je ??

ik heb een 1.6E uit 1997 en heb het zelfde gehad

ik heb vervogens via dit prachtige forum het volgende gedaan om er zeker van te zijn dat de problemen niet meer trug komen

als eerst het gasklpeppenhuis gedemonteerd de zit aan je luchtfilterbuis (let op torx)
daarna heb ik de stappenmoter schoongemaakt met remreiniger en ingespoten met wd40
de gasklep en het huis heb ik schoongemaakt met remreiniger
ook het slangetje van de map sensor heb ik vervangen voor de zekerheid (maar daar lag het niet aan )
het was waarschijnlijk de stappenmoter die vies was
vervolgens na het goed schoonmaken alles wer in elkaar geschroeft
(even uitkijken voor de pakking die er tussen zit) deze is bij mij nog goed maar kan je voor de zekerheid ook vervangen zijn de kosten niet ..
vervolgens een potje injectiereiniger van wijns (paars flesje) door een halfe tank benzine gedaan,even flink op toeren gehouden tot de tank leeg was en vervolgens getankt met V-power (volle tank)
ik heb op de dag van vandaag nog geen problemen meer gehad en de moter loopt heerlijk rustig en stil

dus je hebt nodig:

spuitbus remreiniger (goedkope shit)
wd 40
paar doeken
setje torx schroevendraaiers (helaas)

ik heb nu als 7 maandan geen problemen meer

ook nog een tip is dat ik een open luchtfilter er in gezet heb voor de betere verbranding..
en het klinkt leuk

kijk maar:

ik hoor wel als dit gelukt is

greetzz albert

Nicole

Citaat van: Loco op 22 oktober 2010, 09:44:00
ik heb ook als ik zeg ma de motor start in de ochtend dat die heel erg gaat piepen en als ik dan bijvoorbeeld rotonde op wil rijden,en de koppeling op laat komen dat die dan als een gek gaat piepen? klopt dat ook n-coupe?
Nee dat heb ik niet gehad.
Hoofdzakelijk waren de problemen met starten, ook elke keer gas bijgeven om te zorgen dat hij zou aan slaan.
Verder had ik ook het probleem dat bijv. de motor afsloeg, en ook de lampjes gingen branden, en ik vervolgens een hele tijd opnieuw moest proberen te starten voordat hij eens aansloeg.

Opzich aardig l*lllig als je midden op de weg staat met een rij auto's achter je haha! l-  8)7
Maar sinds dien nooit meer probemen mee gehad, gelukkig!  

Nicole

Citaat van: albert_coupe op 22 oktober 2010, 10:11:11
ook nog een tip is dat ik een open luchtfilter er in gezet heb voor de betere verbranding..
en het klinkt leuk
Een openluchtfilter klinkt idd goed haha! Heb ook een op m'n 1.6e. :)

albert_coupe

is wel leuk ja maar ik wil een andere

geen autostyleding meer

nd-photo.nl

Ik heb nog een K&N voor je liggen, zie de Vraag&Aanbod sectie :)

Roy16v

aansluiting van de slang al  gecontroleer bij aansluiting inlaat spruitstuk?
stappen motor al gehad?
laat hem eens stationair lopen en spuit alle vacuum aansluitingen in met remmenreiniger,als ie er op reageerd heb je iig een vacuum lek.
check ook je vacuum slang die op je brandstofdruk regelaar zit.
die word vaak vergeten,dat slangetje zit links onder bij het inlaatspruitstuk en loopt na een zilverkleurig bolletje.

Roy16v

tevens kan 1 van je temperatuur sensoren stuk zijn op het thermostaathuis of in de inlaat buis .

makkelijkste weg is uitlezen

dennis21

ik heb er helemaal geen verstand van.

Kan iemand foto`s posten waar dat zit?

albert_coupe

Patrick84

De BDP sensor al nagekeken?.
Mijn megane 1 ph2 wilde ook niet starten als hij warm was.
Bij de dealer hebben ze de BDP toen vervangen door een andere.
Was een verbeterde versie van hadden ze het over wat en aan de kleur konden ze zien
dat hij nog niet vervangen was. Volgens hun kwam dat nogal vaak voor dat die dingen kapot zijn.
En vooral bij een warme motor slaat hij dan niet aan, ik heb het dus een aantal keer gehad na het tanken.
Even wachten en hij sloeg weer aan ;)
Een wisselvallig ding dus  :q
Maar motorisch weet ik het verder ook niet.

Nicole

Weet je al meer? Ben erg nieuwschierig wat het probleem is!
Ik heb trouwens ook het volgende probleem gehad zo'n 1,5 jaar geleden:
Auto startte gewoon, geen problemen, maar zodra hij belast werd sloeg hij uit, en was op geen een mogelijke manier meer aan de loop te krijgen.
Bijv. een uur later kon je hem wel zo weer starten, maar zodra hij belast werd, was hij weer uit.
Een hele dag stationair laten lopen was ook geen probleem, maar het belasten was wel een probleem..
Toen uitgelezen, van alles v.v., maar er was maar geen verbetering, hij heeft toen ook zo'n half jaar stil gestaan omdat we het maar niet konden vinden..
Uiteindelijk bleek dat het de brandstofpomp was. Een van de vorige eigenaren die erin gereden heeft, heeft een schroef dwars door de brandstofpomp geplaats.
De pomp was tevens ook gesmolten.
Nieuwe brandstofpomp erin, en het probleem was (eindelijk) verholpen! :)

Maar ik verwacht niet dat er nog een is met zoiets hah!

dennis21

Druk met werk.. vrijdag / zaterdag weer verder,

dennis21

Flesje bij me bezine gegooid hopen dat het effect heeft!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev