Advertenties


oliepeilstok afgebroken

Gestart door delmoral, 12 oktober 2010, 21:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

delmoral

mijn oliepeilstok is halverwege afgebroken.Dit schijnt bij de megane 2 heel vaak te gebeuren.megane dci15 van 2005, 105 pk.
1. Kan dit schade veroorzaken?
2. Het onderste gedeelte  zit dus  nog voor de helft in de buis. Hoe kan men dit verwijderen?
3. Omdat we een aanduiding hebben van het oliepeil ,direkt na het starten ,kunnen we dus ook (veilig voor de motor)zonder oliepeilstok rijden.

Dank bij voorbaat  delmoral

matthew

1Ja dat kan als de stok verder in het varter zakt.
2Als het goed is kun je de buis eromheen eruit trekken en zo de rest van de stok demonteren.
3Klopt echter blijft de peilstok altijd betrouwbaarder dan een displaytje natuurlijk.

delmoral

Vandaag naar de garage geweest.Kunststof oliepeilstok niet alleen te verkrijgen.Ik moet er het buisje bijnemen.Prijs ongeveer 40 euro.
Wel duur voor dit breekbaar spul.
Buisje eruit trekken, nieuw daarin , vastzetten met een beugeltje.
delmoral

A110

In mijn ogen is de kunstof peilstok gewoon los te verkrijgen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew


MarcN

Omdat ik ongeveer hetzelfde probleem heb met mijn 1.4 16V leek het me onnodig om een nieuw topic te openen.

Ik rijd al een tijdje rond met een afgebroken oliepeilstok. In mijn geval is alleen het dopje afgebroken, ik kan dus de bovenkant zien maar kan hem er niet meer uitpakken omdat het oogje mist.
Ik wil eigenlijk niet alleen van de boordcomputer uitgaan dus het wordt eens tijd om de oliepeilstok weer in orde te maken ;)

Kan ik bij mijn motor het buisje ook loshalen en zo ja, kan dit zonder dat er olie uit het blok lekt of iets dergelijks?
En waar kan ik nagaan welke peilstok er precies in moet? Ik kan me namelijk herinneren dat het om een metalen versie gaat, maar ik kom op internet ook kunststof versies tegen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev