Advertenties

Regensensor doet vreemd bij dauw

Gestart door Teunis85, 8 oktober 2010, 08:22:24

Vorige topic - Volgende topic

Teunis85

LS,

Het valt me op dat de regensensor bij dauw s'ochtends niet goed functioneerd. Hij blijft maar wissen terwijl de ruit allang schoon is. Ik heb het idee dat het water/dauw niet goed verwijderd wordt. kan dit door slechte ruitenwissers komen ?

Het lijkt erop dat als de auto warmer is en ook het glas warm wordt dat het dan minder wordt.. Zit er een verwarmingselement in de sensor ? (zodat het oppervlakte van de sensor droog blijft) Kan die stuk zijn ?

Alvast bedankt

Gr Teunis

Marc H.

Klopt, heb ik ook. Dit komt (volgens mij) doordat dauw heel fijn vernevelde regen is. De regensensor stuurt een bepaalde hoeveelheid straal van iets naar de ruit en afhankelijk van de hoeveel die hij terug krijgt, wordt het signaal 'ruitenwissers aan' gegeven. Maar omdat de dauw in feite de hele sensor bedekt, ziet de sensor dit alsof het heel hard regent.

Jouw sensor is niet kapot, er zit geen verwarmingselement in (dan zou hij helemaal geen regen zien...) en je moet dit 'gebrek' maar op de koop toe nemen. Verder werkt de regensensor geweldig vind ik.

Kwam net nog een link tegen met de werking van de regensensor:

http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe-de-AMT-kennistest.htm?kennisid=28995&nb=AMT&editie=07%20oktober%202010&link=Kennistest:%20Zo%20werkt%20een%20regensensor&WT.mc_id=mail_AMT_07%20oktober%202010

Groeten, Marc.

Stefan

Ik heb dat bij mijn Mazda idd ook wel eens, lijkt alsof hij in de war is ofzo.
Maar op een gegeven moment is het gewoon weer over meestal, dus vind ik het zelf niet zo boeiend.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Teunis85

Oke,

Dank voor jullie reacties. Inderdaad bij mij gaat na verloop van tijd de sensor ook weer normaal reageren.

Maar nu weet ik dat het "normaal" is

Gr Teunis

Rens

Ik heb hetzelfde, gelukkig lees ik hier dat het ''normaal'' is.... !-!
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev