Advertenties


Tikkend geluid Linksachter

Gestart door icecubes, 18 maart 2005, 16:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

icecubes

1Mijn vriendin heeft sinds een weekje een Renault Megane Coupe 2.0 16v uit 1996. Als ik een linker bocht neem dan hoor ik links achter halverwege de bocht een een knak/tik? Als ik de bocht rechtsom neem dan hoor ik nixs. Iemand enig idee wat het kan zijn.

2Ook hoor ik rechtsvoor een raar geluidje. Als ik over een hobbelige weg rij dan lijkt het wel of ik een bonkend geluid hoor. Voor mijn gevoel hoort dat geluid er niet. De auto staat op 215/40/17 banden. Wat zou dit kunnen zijn. Als ik een bocht neem op een strakke weg dan hoor je nixs. Dus de kineten kunnen het niet zijn volgens mij. Zou het aan de schokdemper kunnen liggen? Als de auto stilstaat dan veert de boel wel gewoon in en weer uit..

3De bestuurderstoel is ook niet helemaal meer goed.Er zit speling op de rugleuning.Dus hij zakt een beetje door. Erg irritant. Iemand een adresje waar je zo'n andere stoel zou kunnen halen?

icecubes

Hoe kan ik dit het beste controleren allemaal?

Jeroen


icecubes

Citaat van: Remko de W. op 18 maart 2005, 23:33:38
:)

nu die avatar nog ff veranderen in een mooie megane icecube,
en dan ist helemaal goed.... :D

Haha nee hoor... ik laat lekker mijn eigen auto staan...Megane coupe zijn ook mooie auto's daar niet van...Maar ga geen foto erneer zetten van de auto van mijn vriendin...hehe...

Niemand een idee waar dat geluid links achter van zou kunnen zijn...

Michel Cijs

mooie auto idd onder je naam, van mij mag ie blijven staan  ;) :D

maar denk dat de antwoorden van Remko kloppen of iig in de buurt zitten, fuseekogel en schokdemper

wellicht nog een suggestie; de wiellagers van Renault zijn niet de beste.........

Stefan

Zat idd ook nog aan een wiellager te denken :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tony

Een wiellager 'tikt' niet, tenzij de borgmoer op z'n laatste draadje zit, maar dan hoor je ook wel iets anders onder het rijden :o.

Ik denk dat het ook geen homokineet is, want dan gaat ie 'knakken' in de bocht.
Maar eerder iets met de ophanging: fuseekogel - ook al zo'n STERK punt bij Renault  8) - , draagarm rubber of speling op de bout(en) of motorsteun.
Voor die 'tik' achter zou ik hem eens op de krik zetten en eens flink aan de wielen te sjorren. (doe dat  door heen en weer trekken en links en rechts trekken en duwen.)

Tip: Geneer je niet, maak je even kwaad  >:(, maar pas op dat je hem niet van de krik trekt. Let dan ook even op de schokbrekerrubbers.

Paul

#7
1  Schokbreker????

2 Het zou de bovenste motorsteun kunnen zijn, het rubber is dan droog en stug.
? ?Je kunt dat verhelpen door de 3 bouten en 1 moer los te halen (onder het grijze kapje).en dan vet op het rubber smeren.
   LET OP wel de motor ondersteunen met een krik o.i.d. anders valt je motor op het subframe


3 Stoel is te repareren, er zit ergens aan de achterkant van het frame een steuntje wat je moet verbuigen.
? ?De bekleding kun je gedeeltelijk loshalen aan de achterkant.Daar zit hij met elastieken vast aan de onderkant.


Succes :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

icecubes

Okay allemaal bedankt voor de reakties.? :D Binnenkort ga ik met de auto aan de slag.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev