Advertenties


Vervangen lamp (H7)

Gestart door Weske, 27 september 2010, 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weske

Gegroet,

Sinds 2008 ben ik de trotse eigenaar van een megane. En aangezien ik tussen de 30k en 35k km per jaar doe, kan ik het comfort van de wagen uitermate apprecieren.

Mijn probleem nu is dat ik vooraan rechts een defecte lamp heb. En aangezien dit bij mijn vorige wagen slechts 5 min werk was, heb ik ook nu een poging ondernomen. Maar groot was teleurstelling dat ik wel tot aan de lamp geraakte (ik voel de "pinnekes" van de lamp), maar dat ik deze er met geen mogelijkheid uit kan krijgen.
Was is nu de truc om ze uit de houder te kunnen krijgen?
Moet ik ze draaien/klikken, of moet er nog iets van over kunnen klikken/schuiven dat nog in de weg zit?
Alvast bedankt.

PS: mocht dit reeds aangehaald zijn in een ander topic, gelieve mij hier dan naartoe te verwijzen, want ik vond het niet direct, dbv.

Benjamin Renon

Als je smalle handen hebt dan kun de wielen naar buiten draaien voor wat vrijheid en via de wielkuip een afdekkapje loshalen en de lamp vervangen.
Officieel moet dacht ik de bumper eraf gehaald worden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Weske

Al bedankt voor de reacties  _o_

Maar zoals vermeld, ik geraak tot aan de lamp, dus de klep in de wielkast is reeds verwijderd, het dekseltje van de unit is er ook al afgedraaid.
Het stekkertje kan ik er ook al afhalen (dit alles met de nodige schrammen op de arm en hand).
Maar ik krijg die lamp er maar niet uit, ik heb er al aan getrokken, zo hard als ik maar durfde, maar deed leverde alleen maar meer pijnlijke ledematen op.  :?

Ik weet het niet meer  l-

Weske

Citaat van: -KJ- op 27 september 2010, 15:48:56
Of je gaan naar een dealer die het in 10 minuten regelt zonder de bumper te verwijderen.

Dat is nu net het probleem, het geen ik al gehoord heb, doen ze er toch 45 min over. En als ze het al in 10 min kunnen regelen, ze rekenen toch een uur werk aan :s

Marc

Moet niet veel gekker worden KJ bumper verwijderen voor een lampje  :neen:

Wiel afnemen, binnenspatbord losmaken van de bumper. Met je hand ertussen gaan, bescherming van de lamp weg nemen, lamp verwisselen en klaar is Kees.

minuut werk en je hebt weer licht
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Weske

Citaat van: Marc op 27 september 2010, 19:16:22
Wiel afnemen, binnenspatbord losmaken van de bumper. Met je hand ertussen gaan, bescherming van de lamp weg nemen, lamp verwisselen en klaar is Kees.

Maar daar zit nu net het probleem Marc.
Ik geraak tot aan "lamp verwisselen". Ik krijg die verrekte lamp er niet uit. Durf niet te hard te trekken of trek mss heel de module kapot en dan kost het me nog meer :s

Benjamin Renon

#6
Misschien zit er aan de bovenkant van de lamp nog een vergrendelingsmechanisme dat je los moet halen?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

meganemaarssen

ik heb de lamp zelf vervangen zonder de bumper eraf te halen.
Je kan heel simpel in het motorhuis wat (plastic) los klikken zodat je makkelijker bij de lamp komt..

Bumper af halen is natuurlijk altijd een makkelijkere optie... maar goed..
op naar een RS...Look dan....;)

Marc H.

Ik doe het ook altijd zonder tussenkomst van de dealer of het verwijderen van de bumper.

Wat je wel moet doen is de kappen boven de koplamp weghalen (en bij een linkerkoplamp ook de kap boven de accu), het slangetje van de ruitensproeier uit zijn houder klikken en even verleggen zodat hij niet in de weg zit.  En dan tja, heb je kleine handen nodig om bij de lamp te kunnen komen (mss vriendinnetje met kleine handjes  :q). Via het klepje in de wielkast is het mij ook nog nooit gelukt, dat is om je spieren te verrekken haha. Pas overigens op met de slangen van de airco, deze kunnen warm/heet zijn.

Wil je goedkoop uit zijn haal je de lampen bij de Action, die houden het echter een maand of 3 uit en dan moet je ze weer gaan vervangen, kosten 3 euro per 2 stuks H7.
Wil je niet vaak vervangen, koop Philips, die houden het ongeveer een jaar uit, kosten 35 a 40 euro per setje.

Succes ermee.

boertje (Sander)

Die lampen van de action zijn in dit geval dus geen optie want dan kan je 3 a 4 keer per jaar moeilijk gaan doen met "kleine handjes"
En de lampen die jij bedoeld zijn denk ik de speciale lampen van Philps zoals de extreme power, night vision of vision plus lampen deze zijn idd zo "duur".
Maar je hebt ook nog "gewone" standaard lampen van Philips deze kosten ongeveer een tientje per stuk. Althans bij ons op de zaak wel.

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

theniels

bij de action kun je ook philips lampen kopen Y

arend-wim

Met de Renault Privilege pas (te koop voor € 40,- incl. apk, zomer- en wintercheck, renault routeservice (geen anwb meer nodig), bijvullen van vloeistoffen, het repareren van lekke banden en..., mits je de auto in onderhoud hebt bij de dealer) vervangt de dealer kosteloos de lampen aan de buitenkant. Bij mijn Megane 2 had de monteur (zowat 2 meter lang!) de lamp in zo'n 5 minuten vervangen.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

meganemaarssen

#12
heb ze inderdaad van Philips erin zitten, Night Vision.
Werkt prima..en het zicht is stukken beter!

corr. Xenon zit er weer in.

op naar een RS...Look dan....;)

matthew

Nou heren ,bij een fase2 moet je de stekker eerst op de lamp laten zitten en dan lamp met stekker compleet demonteren.

Wel de lamp wweer eerst los monteren,maar de uitsparing van de lamp zit iets naar rechts van onder.(normaliter zit de uitsparing boven).En goed erin drukken ,want zit gewoon in metalen ring geklemt.

Je kunt er gewoon vanuit de wielkuip bij,Kapje los en stuur even omdraaien.


Ik doe het dagelijks en zet 2 lampjes in 10 minuten en bij ons wordt alleen het lampje geteld geen uurloon.

Niet elke dealer is slecht ingesteld.


Maar de fase 2 lampjes zijn wel het vervelends om te vervangen als je het niet weet hoe het zit.

Tedo

Tip als je niet vaak wilt vervangen: kies Philips longlife lampen.
In mijn beide Megane's zitten deze, in de oudste al ruim twee jaar en 30.000 km (zonder vervanging).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev