Advertenties


Happerend stationair.

Gestart door RensDem, 25 september 2010, 18:01:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy16v

volgas is het goed,
hij sputtert net alsof 1 bougie soms niet of te weinig vonkt.
tis ook bijna alleen met koude motor en als ie warm is slaat ie snel uit bij intrappen koppeling.

2 sec later kan het maar zo weer een super rijdende megane zijn.

morgen ga ik even bougies proberen.
bobines wilde ik uitwisselen maar zitten andere op ten opzichte van de andere 2 1.6e`s hier.
ook kleppen deksel is anders,de olie vuldop van deze zit links achter de bobines bij de andere 1.6e van ons zit ie rechts op het kleppen deksel.

misschien dat dit wat uitmaakt?andere type k7m?

nd-photo.nl

Dan heb je dezelfde als ik, mijn olievuldop zit ook linksachter, net achter de bobines. Heb je jouw bougies dan al bekeken? Zijn ze dezelfde kleur?

Heb je gasklephuis al schoongemaakt? MAP sensor + slang nagekeken?

Roy16v

alles.
morgen is alleen gasklephuis en stappen motor nog aan de beurd.

Den

Kun je anders even wat remmenreiniger achterop je inlaatspruitstuk spuiten ?
Kijken of je veranderingen merkt
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

ik denk aan een injector,zou dat ???

Roy16v

Vandaag de 1.6 mee gehad en eerste 3 km vanaf koude start inhouden en ploffen alsof een bobine kapot zou zijn.
wanneer hij warmer word is het weg.

vanaf werk na huis 9 uur later precies het zelfde probleem en na 3 km en warm wordende motor probleem weg.

gisteravond stappen motor gewisseld en loopt stationair nu goed en slaat niet meer af.

tevens de reset van Den gedaan nogmaals en dat werkt wel hoor!!!


Nicole

Het afslaan bij intrappen van de koppeling is gelukkig al wel weg. !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roelk

ik wil straks ook effe mn motor reseten.
maar ik las dat je auto dan minimaal 6 uur stil moet hebben gestaan.
maar ik moet 50 meter rijden naar een plek waar ik gewoon effe op mn gemakje kan staan.
hoelang moet ik dan wachten tot ik hem kan reseten ?

gr roel

Den

Niet teveel ga geven en  15 minuten wachten. Dan komt het wel goed ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Dante

Ik heb afgelopen maandag een Megane Break RXI 1.6-16v uit 2000 gekocht met net geen 168k op de teller (Ondertussen wel...). Heerlijke auto & lekker compleet, zeker als je uit een '93 Colt komt... ;)
Mij is opgevallen dat de auto koud de neiging heeft om direct na het starten richting de 2000 toeren te schieten. Dan zwakt het stationair af naar 1500. Na enkele kilometers rijden, valt het stationair toerental terug naar 750-800. Dit is wel prettiger, echter je voelt de veranderingen van toerental in de auto. Ik bedoel hiermee dat de motor om de zoveel seconden van 750 toeren naar 800 toeren gaat & weer terug. Dat lijkt mij niet normaal, toch? Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn & een mogelijke oplossing?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roy16v

stappen motor of gasklephuis?
heb niet zoveel ervaring met de 16 kleppers,ben nog een beetje ouderwets met de 8 kleppers.

Dante

Euhm... Had misschien handig geweest om te vermelden dat ik a-technisch ben, op autogebied dan...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dante

Probleempje voorgelegd bij de Renault garage. Volgens hen was het gasklephuis vervuild & zou een schoonmaakbeurt 1 van de 2 problemen kunnen oplossen. Het andere probleem zou een bobine kunnen zijn. Kosten/stuk 90 inc.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

BadEend

Die bobines kan je beter niet bij de dealer kopen. Scheelt je veel geld.

Dante

Ik ben vooralsnog nog geen enkel onderdeel tegengekomen wat ik bij de Renault dealer zou halen...;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev