Advertenties


Happerend stationair.

Gestart door RensDem, 25 september 2010, 18:01:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RensDem

Een paar weken geleden heb ik een Megane uit '97 gekocht. 1.6e cabrio.

Helaas liep de motor niet zo heel erg lekker stationair. Dus als eerste maar eens zo'n bus cleaner door de bezine gedaan. Helaas hielp dat niet. Toen kwam het idee van de dealer om het gasklephuis te laten schoonmaken. Aangezien ik daar het geld niet voor had ben ik eens gaan zoeken op het internet. Daar ben ik dit forum tegengekomen. Gelukkig stond er genoeg op over dit euvel. Alleen geen van de oplossingen werkte.

-MAP buisje, schoon en heel.
-Die sensor die voor het gasklephuis zit, schoongemaakt. En toen werd het eerst beter, maar daarna opeens slechter. Zo slecht dat ze opeens afsloeg tijdens het file rijden. (Waarschijnlijk was de meting eerst zo slecht dat er extra lucht bij gelaten werd. En na het schoonmaken minder, iets wat precies het tegenovergestelde deed.)

Vanmorgen toch maar besloten om het gehele gasklephuis eraf te halen. En jawel, daar was al snel een mogelijk euvel te zien. De pakking is kapot! (foto volgt!) En aangezien de pakking na de sensoren zit, klopt de meting wel, maar er word ook nog lucht langs de pakking gezogen. Dus dan klopt de meting ten opzichte van de werkelijkheid niet. Pas als de motor begon te stotteren, dan pas werd er op gereageerd door de computer.

De pakking is nog steeds kapot, zaterdag, geen dealer die open is. Dus voorlopig heb ik 't opgelost met een beetje consistend vet. Het gat is dus tijdelijk gedicht. Meteen even de auto op z'n plek gereden. Hij was koud en normaal gesproken moest ik altijd het gas er iets op houden om te zorgen dat hij niet afsloeg. Nu starte ik. En ze bleef lopen! Zo'n 800rpm.

Nu zo'n beetje alles werkt, technisch, ga ik heerlijk genieten van mijn open dakje in mijn mooie renault megane!
Groet,
Rens

www.ioch.com
Intruder Owners Club Holland

www.sideburns.nl
De Officiële Bakkebaardenclub Holland

fitz

die pakking trek je al snel kapot als je het gasklephuis er afhaalt...
maar hij was al kapot dus? garage heeft het gasklephuis schoongemaakt? dan hebben zij 'm ook kapot getrokken waarschijnlijk en niet vervangen..

RensDem

Nee, dat hebben ze niet. Niemand behalve ik.

Ik was half onderweg het klephuis te verwijderen en schoon te maken, totdat ik de pakking zag. Toen heb ik de 2 reeds losse schroeven direct weer vast gemaakt. Waarschijnlijk heb ik hem idd zelf kapot gemaakt.

De eerste problemen waren dus de stappenmotor. Daarna heb ik de pakking gesloopt, waarschijnlijk.
Aan de breuk kon ik niet zien of het een oude of nieuwe breuk was. Van de week maak even vervangen. Ik weet nu in ieder geval wat het probleem was en hoe ik 't kan verhelpen!
Groet,
Rens

www.ioch.com
Intruder Owners Club Holland

www.sideburns.nl
De Officiële Bakkebaardenclub Holland

nd-photo.nl

In ieder geval mooi dat je weet wat het euvel is, dat scheelt sowieso al heel wat.

RensDem

Pakking gekocht!
€2,36 incl. btw!!! Wat een geld.
En gewoon bij de dealer vandaan.

Zaterdag even inbouwen.
Groet,
Rens

www.ioch.com
Intruder Owners Club Holland

www.sideburns.nl
De Officiële Bakkebaardenclub Holland

nd-photo.nl


RensDem

Het euvel was niet over. Stationair liep hij niet lekker.
Bleek de stationair stappenmotor te zijn overleden... pfff

En toen bleken ook de bobinekabels te zijn versleten. (na een testje met de plantenspuit, zag je de vonk langs de kabel naar het blok springen)

Hij rijdt nu wel weer aardig. Alleen draait hij stationair nog steeds niet zoals ik het zou willen.
Groet,
Rens

www.ioch.com
Intruder Owners Club Holland

www.sideburns.nl
De Officiële Bakkebaardenclub Holland

juul


RensDem

Groet,
Rens

www.ioch.com
Intruder Owners Club Holland

www.sideburns.nl
De Officiële Bakkebaardenclub Holland

Nicole

CiteerAccu klemmen allebei los.
De draden los laten en dan die 2 tegen elkaar houden zodat alles restspanning eruit getrokken wordt.
Daarna de klemmen aansluiten en de auto starten zonder gas te geven,
Verder alle gebruikers aanzetten (verlichting, blower, muziek, achteruitverwarming enzovoorts)
Dit zo minimaal 10 tot 15 minuten laten draaien zonder gas te geven en nu wordt alles ingesteld vanaf 0.

Nu staan de fabrieksinstellingen weer op 0 zonder storingen in het systeem en is het proberen waard.

Dit stond laatst in een ander topic, altijd handig om meteen even op te slaan, heb ik ook gedaan. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Inderdaad, heeft mij ook geholpen, loopt nu stationair net iets boven de 750 toeren

Nicole

Mijn meg loopt nu na die tijd altijd netjes 750 toeren, met een koude motor een heel klein beetje erboven.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Den

Haha, Nicole, is echt een gouden tip he. Zelfs de dealer bij ons wist het niet.
Hij dacht enkel dat het met de computer kon.

@ts, doe dit echt met een koude motor. Minimaal 6 uur stil laten staan.
Anders pakt hij het verkeerd op en valt tie alsnog uit met een koude motor of hoog in de toeren bij warme motor tijdens stationair draaien.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

ik heb net een megane gekocht met een zelfde probleem.

sputteren gelopperen stationair en dan knipperen de lampjes van olie en temperatuur ook ondanks dat hij niet onder de 500 toeren komt.

tijdens het rijden ook sputteren alsof een kapotte bougie,trap ik dan koppeling in dan slaat ie vrijwel direckt uit.

kan ook maarzo 10 km goed zijn en lopen als een zonnetje.

vorige eigenaar heeft er al andere bobines,kabels,kruk sensor,map sensor en slang opgezet.

ook al gereset op de Den style geen verbetering.

Den nog een ideetje?

( @ Den je gordels zijn onderweg )

Den

Denk ergens een vacuumprobleem of valse lucht.
Kan ook je lmm zijn, als je vol gas geeft komt er teveel lucht binnen en verzuipt tie.

Zitten de stekkers op de injectoren er goed op ?
Die van ons deed hierom soms moeilijk.

Yay gordels !!!!
Zie het pakket wel, de veren van jesse heb ik ook nog niet binnen ondanks de afgeleverd status van tnt  8)7
Wilde de kat opsturen, kreeg ik hem zaterdag thuis afgeleverd. Verkeerde adres gepakt, grrr
Kreeg ook advies om een grotere doos te pakken. Kat was erdoor heen gescheurd.

Jesse kat is onderweg, veren zijn niet voor een 16v helaas, past wel op een 8v ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev