Advertenties


autostyle powerfilter.

Gestart door Dangerous angel, 24 september 2010, 09:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dangerous angel

beste mensen,

hier bij mij in de buurt verkoopt een bedrijf al zijn autostyle producten en nu heb ik een set gevonden voor heel weinig waarbij ik een universele set zilveren buizen samen met filter kan kopen.

naar ik weet dat autostyle niet echt een goed powerfilter merk is waarbij de levensduur niet lang is en de filter niet schoon gemaakt kan worden.

weet iemand mischien hoelang de levensduur is?
zodat ik na deze vast kan sparen voor een nieuw filter haha!

want wat een aantal van jullie mensen al weten rij ik vrij af en toe naar Frankrijk toe voor mijn vriendin. daarom wil ik ook geen motorschade oplopen.

ik heb een 1.6 16v cabrio

Rick Santbergen

Levensduur van de filter zal langer zijn, dan die van je auto met die filter.

Zo'n goedkope filter als autostyle, filtert amper en zuigt dus ook kleine deeltjes troep jou cilinder in.

Stefan

Kan je niet gewoon beter wat meer geduld hebben en meteen door sparen voor een echt filter... :huh:
Lijkt me veel snuggerder dan eerst geld uitgeven aan zo'n waardeloos autostyle filtertje.. --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

k&N of green zijn veel betere merken sportfilters, en het deze kan je wel schoonmaken heb ik gister nog gedaan met me k&n filter zo gedaan ;)

Rick Santbergen

Pipercross kan ik ook aanraden.
Zelfde kwaliteit als een green of k&n naar mijn mening.

nd-photo.nl

Hoeveel kosten die buizen (en welke heb je nodig voor een Coupe Phase 1)?

Rogier

die buizen hoeven niet zo heel duur te zijn, maar de filters zijn rond de 90 euro ;)

Dangerous angel

ik heb het zelfde model als wrecked, zo'n facelift.

ik ben zelf al helemaal niet gek op autostyle.
zelfs met me polo wat er niets op van autostyle.

maar met die andere merken is de levensduur dan ook niet iets verminderd?

buizen zijn Idd niet duur. wil ook heel graag een duurdere powerfilter

Rick Santbergen

Een goede sportfilter kan geen kwaad op een auto.
Een slechte sportfilter, filtert niet en kan wel kwaad.

Als ik jou was zou ik doorsparen voor een betere filter.

Dangerous angel

o.k. bedankt voor de reacties en het goede advies!

Joey Voormolen

Voor de phase 2 heb je geen k&n uit me hoofd.
Ik heb ook een Green filter
Lowered M3C GT

DHL

Ik heb ook zo'n cabrio 1.6 16V. Probeerde open luchtfilter maar geluid is niet in verhouding tot de prestaties. Maak je je iig belachelijk mee. Neem een inlegfilter van green of k&n.
Vele beter. Prestaties ietske beter, vooral in reactiesnelheid. Maar geen wonderen van verwachten. Open luchtfilter lijkt sneller; maar komt enkel door het geluid.
Maar tegenwoordig moet je toch zo'n 200 pk hebben voor je zoveel lawaai gaat maken lol.
Zo'n 1.6 16V is nu niet bepaald snel he en als je dan optrekt en men hoort je gebrul... Tien jaar geleden kon je het nog met zulke wagens, toen hadden de diesels nog zoveel koppel niet. terwijl zo'n diesel in alle rust versnelt zal je boven de 4500 a 5000 toeren moeten blijven om een beetje vooruit te gaan...En dan wordt het genant

nd-photo.nl

Heb er inmiddels een K&N filter ingebouwd, paste zo op de rubberen slang zonder aanpassing. Er zat helaas geen koudeluchtslang bij, dus ik heb bij de Praxis 75mm buis gekocht en zelf in elkaar gezet. Koude lucht wordt van onderen geschept en zo gedirigeerd naar het filter. Kwam erachter dat de buis bij de Karwei een stuk goedkoper is...Argh! Naja, jammer dan.

Ik twijfel nog een beetje of ik het zo laat zitten of dat ik het originele filter weer terug ga plaatsen. Het geluid is wel een stuk dikker geworden, tussen 3 en 4000 toeren gaat het los (tenminste zo lijkt het haha) en de brom in mn uitlaat is ook een stuk duidelijker te horen. Wel erg vet dat er nu zo'n "roffel" in zit.

Wat DHL zegt klopt wel, die turbodiesels van nu zijn zo krachtig en trekken vele malen sneller weg dan de standaard 1.6 16V. Gewoon "for show" rijden, laat mensen maar lekker keihard voorbijtrekken, loop je ook minder kans op boetes ;)

Nog 2 foto's geschoten van mn constructie. Let op, de dunne tiewraps zijn vervangen door stevige dikkere. De buis is bovenaan vastgezet met tiewraps en onderaan ook (aan het rooster wat in je wielkast zit). De rode stipjes is onopgedroogde olie van K&N, had hem net opnieuw ingeolied (wel netjes laten drogen voordat ik ging rijden).




albert_coupe

je hebt ook 32 graden bochten in de handel



en idd ik heb zo'n vies autostyle filter


nd-photo.nl

Ziet er netter uit, merk je er ook wat van (hopelijk in positieve zin)?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev