Advertenties

heeeel irritant

Gestart door mikeyall, 23 september 2010, 10:44:05

Vorige topic - Volgende topic

mikeyall

ik  heb een megane automaat die sochtens gewoon start maar heb ik een stuk gereden  en probeer hem te starten dan start hij soms niet....een kwestie van 15/20minuten wachten en dan start hij op hoop van zegen weer...
als ik het contact omdraai hoor ik alleen een vorse tak/tik.....maar draait hij dus niet/en dus geen start
als ik het contact sochtens omdraai start hij in 1keer zonder problemen of rare geluiden vanaf de startmotor.

Wat kan dit nou zijn????

mvg Mike

RobScénic

Waarschijnlijk de startmotor die aan het overlijden is.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RobScénic

De startmotor zit meestal achter de motor, dus tussen de motor en het brandscherm in. Deze steekt in het koppelinghuis, en drijft het vliegwiel aan.

En zo ziet hij er ongeveer uit.

mikeyall

Ik kom er simpelweg denk ik niet bij vanaf bovenaf ik ziet hem niet zitte..pfff waarom maken ze die dingen niet aan de voorzijde haha

Citaat van: RobCoupe op 23 september 2010, 12:15:48
De startmotor zit meestal achter de motor, dus tussen de motor en het brandscherm in. Deze steekt in het koppelinghuis, en drijft het vliegwiel aan.

En zo ziet hij er ongeveer uit.

RobScénic

Heb je een 1.6e? (K7M motor)

Dan kun je vanaf de onderkant er goed bij. Zit met 3 bouten in de versnellingsbak vast, en 2 kabels. LET OP! Op 1 van die kabels staat constant stroom, dus of goed opletten dat die geen massa maakt, of de accuklemmen losgooien.

Maar troost je, een startmotor vervangen is nog wel het makkelijkste werk. Ga maar eens sleutelen aan een F7R/P motor (2.0/1.8 16v), die steken wel ietsje moeilijker in elkaar. Vaak heb je daar echt totaal geen ruimte, bij de 1.6e valt het nog wel mee.

DHL

Voor je hem gaat vervangen moet je zeker zijn natuurlijk. Je kan bv als hij het niet doet, iemand vragen om de sleutel gedraaid te houden om te starten. Ondertussen tik je met een hard voorwrp op de starter. Een hamertje of zo. Start hij dan ben je zeker dat het de starter is. Anders kan je ook even de massa en stroom controleren...

RobScénic

Ik denk dat je wel zeker kunt zijn van een kapotte startmotor met de genoemde symptomen.....

DHL

Kan het niet zijn dat de massa roestig is? heb het al meegemaakt... maar ben geen mechanieker he.

RobScénic

Kan, maar meestal als de startmotor klik zegt maar niet rondgaat bij warme motor, dan istie aan het overlijden. Maar het kan natuurlijk absoluut geen kwaad om die massa eens na te kijken!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev