Advertenties


verschil coupe/cabrio

Gestart door rik, 17 maart 2005, 22:34:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rik

Mensen,

Ik heb gezocht, maar kon niet helemaal een duidelijk antwoord vinden.  :-X Vandaar dat ik een nieuw topic open met de volgende vragen:
Is een cabrio langer dan een coupe?
Is een cabrio aan de achterkant breder dan een coupe?
Is de afstand tussen de beide wielassen gelijk?

Graag jullie hulp  :D

wess

cabrio is 20 cm langer dan een coupe en dat is vanaf de achterste wielkast tot aan achterste puntje van de achterbumper

rik

Oke, maar zit er dan geen verschil in de breedte aan de achterkant? ??? Ik dacht dat een cabrio ook breder was

Robert yellowDevil

Nope, niet breder alleen heeft hij een langere kont van na de achterste wielas.

Vandaar dat de achterbumper van een cabrio niet uitwisselbaar is met die van de coup? en vise versa, de rest wel, skirts en voorbumper, alleen gaat phase 1 en 2 met de voorbumper ook niet op, ivm andere vorm en bevestigingspunten.

Zo'n lekker bubblin' kontje  :)

ids

+ een cabrio heeft een stuk dikkere dorpels!! Onder de deuren is dat dan dus he ;)

wess


Tony

Volgens mij zijn de draagdelen van cabrio en coupe gelijk.
Vandaar dat hoge gewicht van de coupe (die sjort de nagedachtenis van de constructie van een cabrio met zich mee)

Robert yellowDevil

Nope,

De cabrio is in  duitsland bij Karman ontwikkeld en gemaakt, nadat de coup? al op de markt was voor 1 jaar.

Daarbij is de cabrio nog zo'n 100 kg zwaarder als de coup?.

De auto's van de laatste tijd wegen toch allemaal best veel vind ik, 't zal wel komen door veiligheid en stevigheid, enzo.

Tony

Hmm, net andersom dan bij Peugeot 504 coupe, dat was een cabrio met een dak, ook zo'n zwaar ding.

velsatis

hoi,

vraagje,

hoe maak ik een coupe spoiler netjes passend op een cabrio?.

heeft iemand daar ervaring mee?.

bij voorbaat dank.

peterachterop

He Jan, het betreffende topic gevonden?  :D

ppveenstra

Het grootste veschil tussen een cabrio en een coupe, blijft toch het afneembare dak   ;D

wess

en de binnen verlichting :D

Tony

En dat je niet nat wordt als het regent.

wess

wordt je nat dan in een coupe?  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev