Advertenties


een vraag over: LED Verlichting voor Mégane 2 ( Geheel koplamp )

Gestart door ShiftGear ( Erwin de Rijke ), 7 september 2010, 12:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op deze forum, en zal me eerst even voorstellen: Ik ben Erwin, 22 jaar en rij al 2 jaar Renault.
Momenteel rij ik in een Mégane Techline 3 deurs van Eind November 2003 met de Teller op 35.000 Km/h

Nu mijn vraag is: Ik wil graag een koplamp in hebben met LED, het gaat om deze:  :P
Is dat mogelijk? want ik heb gehoord dat je dit soort lampen eerst moet inleren in de Computer van de Mégane.

Of kan je hem gewoon zo installeren zonder het risico lopen dat je Computer Flipt?

Ik heb al een beetje rond gekeken op deze forum voor dat ik lid was, en ben achtergekomen dat de bumper er af moet om de oude te verwisselen met de nieuwe  :grin:

Vriendelijke groeten

Erwin de Rijke





Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Robin

Hoi en Welkom :)

Stel jezelf ook even voor in het Wie is Wie topic :)

En inderdaad, de complete bumper moet eraf om de koplampen te monteren, het kan inderdaad zijn dat Renault met CAN BUS werkt en dus voltages registreerd. Omdat LED heel weinig stroom verbruikt zal de boordcomputer denken dat de lamp kapot is en meldingen gaan geven.

Of je de computer opnieuw kunt inleren weet ik niet maar je kunt wel een weerstand bij de LED's plaatsen zodat het stroomvebruik lijkt op dat van een normaal lampje en de computer niets merkt. Je houdt dus in principe de computer voor de gek.

Succes !-!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

Opnieuw inleren gaat niet,dus mocht je er problemen mee krijgen,dan zou je het met de oplossing van hierboven moeten oplossen.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

#3
Citaat van: -KJ- op  7 september 2010, 23:17:48
De Megane heeft geen lampcontrolesysteem, dus er valt niks in te leren. Foutmeldingen krijg je dus ook niet.

Daar heb je inderdaad gelijk in, want mijn Knipperlicht Links voor doet het op moment niet en mijn Dim licht ook niet maar krijg daar geen melding van!
Zou die CAN BUS Alleen op Mégane's zitten die Xenon verlichting hebben? (  ik heb dat niet )

Bedankt voor jullie Snelle Reactie's Overigens!

@ Robin: Zal ik doen!

Ik zit zelf nog wel even te twijfelen of ik de LED Koplamp er in wil hebben!
Ik vraag me namelijk af als 1 van die LED lichten kapot gaat, of je die kan vervangen, of een gehele nieuwe Unit moet vervangen.
En hoe lang gaat LED Ten opzichte van Gloeilamp mee?

Vriendelijke Groeten

Erwin
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev