Advertenties


Piepen bij optrekken

Gestart door Wendy, 17 maart 2005, 07:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy

Hoi,

Ik heb een Coupe 1.6 op benzine. Nu heb ik een klein probleem. Ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen.

Als ik in zijn 2 rij (bijvoorbeeld file) en ik houd mijn koppeling ingedrukt laat hem langzaam uitrollen tot een
kilomer of 5 a 10 per uur en probeer dan weer op te trekken in zijn 2 dan piept er iets. Ik dacht eerst dat het
een snaar was ofzo.

Maar zullen het de koppelingsplaten zijn ???

Ik heb verder tijdens het rijden nergens last van. Alleen met zo'n situatie. Je rijdt net te hard voor 1 maar net
te langzaam voor 2... Tijdens het stilstaand optrekken in zijn 2 piept hij trouwens niet...

Iemand een idee wat het kan zijn  ???

peterachterop

Denk toch dat de V-snaar moet worden aangespannen.

Wendy

Waar zit die....

Is dat de bovenste snaar links of die andere die naar beneden loopt ???

peterachterop

volgens mij de grootste, maar dat kun je toch beter door een vakman laten doen.

Wendy

Dan gaat ik dat maar is laten doen;-)

Bedankt

Tony

Als het meer 'gieren of janken' is dan 'piepen', dan kan dat ook aan je versnellingsbak liggen (zo'n geluid als je bijv. achteruit rijdt)
Ik zou niet weten waarom je riemen alleen in z'n 2 gaan piepen.

Paul

Koppleing wil ook wel eens gaan piepen bij een bepaalde belasting.
Kan geen kwaad :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Tony

Dat kan dus niet ... alleen als je druklager niet meer jofel is (maar dat hoor je alleen bij koppelen/ontkoppelen)
Tenzij er nog wat anders kan piepen in de koppeling tijdens het optrekken.


Paul

Ik weet zeker dat het wel kan!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Tony

Nou ok,

Ik leer elke dag wel weer wat nieuws, maar dan wil ik ook wel boter bij de vis.
Wat piept er dan ???

Kijk: Dat piepen kan van alles zijn, was het een korte piep zijn of juist lang, tijdens pedaal omhoog of juist intrappen... Daar is de berichtgever weer niet duidelijk in.
Het kan net zo goed het koppelingspedaal zijn omdat de bestuurder bij die snelheden de ridder der pedalen is en dan gaat piepen of kraken door langzame koppelingspedaallager belasting.

Chaos al om! ::)

Kortom: Het piepen van een snaar is anders dan een piepje omdat je portier niet goed gesmeert is.
En daar komt de ervaring van de gebruiker bij: De een vindt een normaliter onhoorbaar rammeltje oorverdovend, terwijl de ander eerst zijn uitlaat moet verliezen voordat die lawaaai opmerkt. Persoonlijk heb ik liever te maken met de laatste categorie, die horen de de dingen die echt fout zitten. :) :)



Wendy

Het piepje is meer iets jankend. Niet het zelfde als een ongesmeerde deur.
Hij doet het als je te langzaam gaat voor zijn2 maar te snel voor 1. Je laat de koppeling
opkomen en geeft een beetje gas.. Gewoon zo als je normaal zou rijden. Dan hoor ik kort een
jankend geluid... Koppelingsplaten zijn nog goed. En ik ben iemand die vrijwel alles hoort.

Sorry

Tony

Aangezien van 1 naar 2 de meest gebruikte versnelling is kan het een lagertje of synchromesh ring zijn.
Je kunt even kijken wanneer je versnellingsbakolie het laatst vervangen/bijgevuld is.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev