Advertenties


Inhouden k7m

Gestart door rono, 29 augustus 2010, 21:09:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rono

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn megane coupe uit '98. Hij houdt af en toe verschrikkelijk in. Op de snelweg heb ik er eigenlijk geen last van, maar vooral in de stad als ik stil wil gaan staan voor een stoplicht is het net alsof hij op minder cilinders loopt. Na een tijdje houdt het ook weer op, en gaat hij er als een speer vandoor. Ik heb de bougies eruit getrokken, en 1-4 zijn netjes bruin en 2-3 zijn aan de witte kant. Volgens mij ligt het dan niet aan de ontsteking. Voor de zekerheid nu een busje injectiereiniger erin gedaan, maar ik durf er eigenlijk niet veel verder mee te rijden omdat het niet goed aanvoelt.

Aan het blok heb ik recentelijk vervangen:

koppakking (met vlakken), olie, filters, kleppen stellen, distributieriem, multieriemen.

Het olieverbruik is sindsdien (10.000km) eigenlijk niets meer, koelvloeistof heeft hij nu een vinger van op.

Sindsdien maken de kleppen veel meer lawaai dan eerst, lijkt wel een naaimachientje  :?

Hebben jullie tips over wat ik kan checken en kan ik hier mee doorrijden?


RobScénic

een van je bobines kapot denk ik
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

Wellicht bobine van cilinder 2,3 defect.

En voor de herrie nogmaals kleppen stellen.

rono

Citaat van: matthew op 30 augustus 2010, 10:38:11
Wellicht bobine van cilinder 2,3 defect.

En voor de herrie nogmaals kleppen stellen.

Ik ga er eens een multimeter aan hangen. Nu de ANWB gebeld, kijken wat zij ervan zeggen.

rono

Het waren inderdaad de bobines! ANWB heeft ze vervangen, rijdt weer top. Er zat een bobine op van een Fiat (die werkte nog) en de andere bobine deed niks meer. Allebei vervangen voor de zekerheid.
Hij vond het geluid van de kleppen wel meevallen, voor de zekerheid loop ik ze nog even na van de week. Kon ook nog wel aan de olie liggen, zit nu 10W40 van Kroon in.

RobScénic

Dat is (bij de f7r/ p motor althans) een nare eigenschap van Kroon olie, je kleppen gaan tikken. Bij het 19 16v forum word het gebruik van Kroon olie zelfs dringend afgeraden, wegens schade aan de hydraulische klepstoters. Heb destijds ook dit gehad, na het verversen van de olie door Castrol olie was het getik weg.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Christian de Vriend

Ik rij nu ook op kroon,ga eens proberen er een andere olie in te doen,moet nu zoiezo gebeuren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

boertje (Sander)

Kijk een op www.mpmoil.nl en kijk eens wat ze daar aanbevelen.
Volgens mij een 5w30

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

matthew

Nee 10 w40 is goed.
Castrol is een goede olie,en wat renault zelf verkoopt is elf olie,je kunt ook nog shell olie dat is ook zeer goed.

Maar het kan idd toch wel dat ze een beetje hoorbaar zijn.
Maar een extra check en eventueel andere olie proberen kan natuurlijk nooit geen kwaad.
En mooi dat je probleem al opgelost.

rono

Heb nog eens een rondje om de auto gedaan en besloten om binnenkort een brug te huren en hem eens goed aan te pakken. Zit stiekem nog wel wat werk aan, dus dan kan ik alles in een keer meepakken.
Mijn uitlaat hangt bijvoorbeeld te strak (is aan de kat-ophanging gelast), dat trilt bij bepaalde toeren door de hele auto heen. Verder nog mijn wiellagers voor en als er dan nog wat tijd over is de bodemplaat roest behandelen. Hij is er nu nog redelijk aan toe, maar ik wil ellende voor blijven.

In ieder geval ben ik voorlopig alweer blij dat het motortje weer goed loopt!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev