Advertenties

Megane 1.5 DCI 80 Pk Trilt bij stationeer + vreemde ratel met const. snelheid

Gestart door BerryW, 29 augustus 2010, 16:58:31

Vorige topic - Volgende topic

BerryW

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb me aangemeld omdat ik een probleem met mijn Megane uit 2004 heb.
Het gaat om de Megane met het motor type k9k-722. (140.000 km op de klok)

Mijn Megane trilt hevig als hij stationeer draait, ook heb ik vreemde geluiden bij een constante snelheid.
Het lijkt er op dat het hitteschild tegen de uitlaat aan ramelt een soort van '' rrrrr '' . :?

Nu baal ik heel erg want ik heb onlangs de bak vervangen voor een die maar 70.000 heeft gelopen omdat die andere kapot was gelopen.
Ik ben bang dat er weer wat met de bak is of nog erger de verstuivers en daardoor ook de krukaslagers. :cry:

Ook bonkt de auto 2x na als je hem uitzetten een soort van nadieselen maar dan anders.

Ik hoop dat een van jullie dezelfde problemen heeft gehad en mij hier wat meer over kan vertellen.
Groetjes Berry

matthew

Voor het trillen,kan je motorsteun aan d-riem zijde stuk zijn.(is een veel voorkomend iets bij de meg II).

En het andere gok ik in iedergeval op verstuivers,maar misschien nog wel meer.
Niet langer mee doorrijden,gewoon vandaag de auto naar de garage brengen en laat hem daar maar staan,en dat ze hem dan tussendoor maar een keer diagnoseren.
Ze kunnen een verstuiver lektest doen etc.

BerryW

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels zelf de motorsteun aan de rechterbovenkant vervangen.
Het geluid is nu een stuk minder en de auto rijd een stuk beter.
Maar het is niet geheel verdwenen. Ik rij er nu gewoon mee door en als het erger word breng ik hem aan het einde van de week naar de garage.

Groetjes berry :grin:

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev