Advertenties


Megane 2, 1.5Dci 85pk goede motor voor deze wagen?

Gestart door kevintjeuh88, 26 augustus 2010, 22:06:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kevintjeuh88

hallo,

mijn ouders willen hun Megane 1.4 benzine (bwj2004) verkopen wegens hoog verbruik en zwakke prestaties en een Megane (bwj2008) 1.5dci 85pk aanschaffen die te koop staat bij Renault garage in lommel.

zie link
http://www.kelgtermans.be/index.php?pgn=occasies&id=6

nu is mijn vraag hoe presteert deze motor in de wagen? Wat ik lees op internet is deze blijkbaar te zwak voor de wagen, geen soepelheid en dergelijke..
ook zou ik eens weten wat er ongeveer gereden kan worden met een volle tank.
graag zou ik eens wat meningen willen weten of het deze wagen de moeite is met het motorke

er staat ook nog een megane grandtour van 2006 met een 1.5 105pk motor, is deze geschikt voor de wagen?

Stefan

zo'n 85 pk 1,5 Dci is nou ook niet echt een kanon hoor :neen:
Niks vlotter dan een 1,4-16v
Het rijd alleen een beetje anders.
een 105Pk Dci is al een stuk vlotter, maar om nou snel te noemen...
Zoek anders een leuke 1,9Dci..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

eliatuning

85pk is niks, maar de 105 is wel fijn om mee te rijden
rij zelf met een meg2 phase2 grandtour, 105pk
en trekt toch goed op
maar moet stefan gelijk geven
voor iets vlotter te rijden, kan je beter een 1.9dci pakken
rather low and slow than high and fast

Stefan

Of gewoon een 1,6-16v.............

Waarom van benzine naar Diesel opeens eigenlijk... :huh:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Zakaria

#4
ik rij zelf een 1.5dci 106pk, het is overigens wel een fijne motor en zeer zuinig te noemen.
Ik vind hem wel goed optrekken en wel snel genoeg om met de verkeer mee te gaan.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

nijntje

heb een 1.5 DCI 85pk gechipt naar 106pk.
ben niet echt een hardrijder maar heb niet te klagen vind ik zelf.
je moet er geen wedstrijden mee doen (mits je een tractor naast je hebt) maar daar koop je zo'n auto ook niet voor.

volgens mijn boordcomputer rij ik gem 4.1L/100km (1 op 24,4)
rij wel grotendeels snelwegkilometers.
op 1 tank rij ik ongeveer 1200 km
zit dan bijna op mijn reserve en de boordcomputer geeft dan aan dat ik nog 125km kan rijden!!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Voor een gewone megane kan 85pk wel,het is geen snelle auto idd,dan zou je al op 105pk versie uitkomen.

Het verhaal voor de grand tour deze is weer zwaarder en ligt dan 1.5 in dat rijdt goed.
Maar voor beetje vlotter kun je beter 1.9dci kopen.
Het verbruik daarvan zal ongeveer op 1:16 tot 1:17.

A110

Ik heb een 85pk gehad. Deze auto was niet snel maar wel vlot met een verbruik van 1:20.
Nu heb ik een 105pk en deze vind ik juist wel snel en vlot met een verbruik van 1:18. Voordat ik het weet zit ik op de snelweg al heel gauw op de 160km/h.

Heb erg als je een 1.9 of een 2.0 DCi gaat aanschaffen deze ook weer duurder wordt in de wegenbelasting omdat ze een catagorie hoger liggen dan een 1.5DCi. Dit is ook de reden waarom ik voor een 1.5 heb gekozen, het liefst had ik een 2.0DCi gehad maar ik woon in Zuid-Holland waar de wegenbelasting al absurd duur is. Maar ik heb nog geen moment spijt gehad voor de keuze van de 1.5DCi.

Mijn grote advies gewoon gaan proefrijden met verschillende motoren dan heb je pas een indruk. Maar ga je voor een 1.5DCi ga voor de 105pk fijne soepele motor.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zakaria

#10
Met Jeroen helemaal eens. Het rare ik betaal zelfs voor een 1.5dci iets meer dan een 1.9dci hier in Brabant-oost.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Wegenbelasting is alleen afhankelijk van gewicht van je auto,en niet van welke regio je woont.
Catogorien zijn:
750-850kg
850-950kg
Etc. Zo gaat dat maar door.

Voor regio kan van invloed zijn bij autoverzekering,en daar hangt ook weer de nieuwprijs van de auto af wat je dan moet gaan betalen aan premie.

A110

Citaat van: matthew op 29 augustus 2010, 11:52:16
Wegenbelasting is alleen afhankelijk van gewicht van je auto,en niet van welke regio je woont.
Catogorien zijn:
750-850kg
850-950kg
Etc. Zo gaat dat maar door.

Voor regio kan van invloed zijn bij autoverzekering,en daar hangt ook weer de nieuwprijs van de auto af wat je dan moet gaan betalen aan premie.

Daar ben ik het niet over eens.
Ik betaal voor mijn Megane met een gewicht van 1235kg een bedrag van €1168,00 per jaar in Zuid-Holland.
Voor dezelfde auto betaal ik in Zeeland een bedrag van €1096,00 per jaar.

Hieronder een link naar de belastingdienst zodoende kun je per regio zien wat je aan wegenbelasting betaald.
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Verrek je hebt gelijk,echt nooit geweten.

Dan snap ik niet dat ze altijd bij advertensie kwartaalbedragen erbij zetten,of dat zal dan wel het gemiddelde zijn.

Geitel

Ik rij zelf ook de Megane GT phII 1.5 dci 105 (of 106) pk met 6 bak.
Ook hier een bijzonder goed verbruik volgens de boordcomputer. Let er wel op dat deze waarden niet erg nauwkeurig zijn.
Mijn boordcomputer gaf een verbruik aan van 50 L en ik moest zeker 55 liter bijtanken..........

Auto rijdt fijn, is zuinig, maar niet veel meer dan 1:20 hoor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev