Advertenties


Dashboard, behoorlijk wat rammeltjes...

Gestart door Rens, 24 augustus 2010, 23:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rens

Mijn Megane uit 2004 maakt behoorlijk wat rammeltjes vanuit het dashboard.
Ik heb hem nu een kleine maand, en hij kan aankomende maand nog terug naar de dealer voor nog wat kleine puntjes.

Ik heb al gevouwen papiertjes gestopt tussen de luchtroosters in het midden, de grote middenblower-afdekplaat, en de tweeters links en rechts, maar het lijkt er nog meer van onderuit te komen.
Ook als ik vlak voor mn ruit op het dashboard duw, zie ik dit flink bewegen.
Aangezien de mijne behoorlijk rammelt, kan ik me niet anders voorstellen dan dat mensen dit moeten herkennen.


Ook hoor ik sinds vandaag een schurend piepend geluid, dat onder mn stoel vandaan lijkt te komen, ik heb het idee dat het de gordel-klikker (hoe heet dat ding eigenlijk) is, want als ik mn gordel span over mn lichaam, en een drempel neem, klinkt het harder dan wanneer ik mn gordel va laat vieren. Kan ik dat smeren, of met wd40 inspuiten ofzo?
Is dit ook herkenbaar..?

Hoop dat jullie kunnen helpen.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Stefan

Schijnbaar niet erg nee.. :neen:

Maar wellicht zo her en der wat boutjes vastdraaien in je dashboard omdat ze in de loop van de jaren wat losser zijn gaan zitten...?
En idd smeren dan even proberen ja.
Als het rammelen van je dashboard niet beter wordt, dan is het gewoon niet beter en ligt het aan de kwaliteit van het dashboard denk ik dan..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

A110

Ik heb geen enkele rammel in het dashbord zitten.
Heel mijn Megane is rammel vrij (gelukkig) ik heb alleen last van windgeruis aan de rechterkant en kan niet ontdekken waar het vandaan komt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

renault@soest

Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Rens

Ik heb de rammels eigenlijk wel gevonden, maar weet niet goed wat ik er zelf aan kan doen.
De 1e zat niet in mn dashboard, maar bij de houder van de zonneklep bij de binnenspiegel.
Daar zit een ijzeren veertje, die heb op zn plek houd, en die trilt bij 2000 toeren. kan vervangen worden natuurlijk.

De 2e is lastiger.
Ik heb nu een stuk leiding-issolatie (dat ronde schuim spul) tussen mn ruit en mn dashboard gedrukt, en nu lijkt het STUKKEN minder.
Ik kan daar alleen zelf nooit bij denk ik om evt wat vaster te monteren.
Even voor jullie beeldvorming:




Mensen hier nog tips voor?
Ik vind het verder een heerlijke wagen natuurlijk !-!
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

boertje (Sander)

Het trillen van de pen van je zonneklep kan je verhelpen door er een stukje tape of een stukje papier omheen te draaien. Dit hielp bij mij in ieder geval wel.
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Rens

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

nijntje

mijn megane rammelt aan alle kanten!
maar dat komt meer omdat alles mee trilt met mijn sub als ik mijn volume open draai naar standje doof!!!

boertje (Sander)

Ik heb verder geen rammels, maar wel een kraak in mn deur aan de passagierszijde. Alles al een keer losgehad en gekeken of er iets los zat en er bleek een stekkers tegen de deur aan te tikken. Maar er zit nu nog steeds een "kleine kraak" in.
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Rens

Citaat van: nijntje op 10 september 2010, 15:20:29
mijn megane rammelt aan alle kanten!
maar dat komt meer omdat alles mee trilt met mijn sub als ik mijn volume open draai naar standje doof!!!


Tja dan trilt er natuurlijk een hele boel, maar toch, ook zonder subwoofer, en op een klinker weg, vind ik dit franse voertuig toch meer trillen van mijn vorige spaanse raspaardje.
Ik heb ook wel wat geluiden door mn vol leren stoelen, dan hoor je ook meer dan op een stoffen bekleding.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Zakaria

#11
Ik heb ook af en toe gekraak bij de passagier deur,  en bij me linkter tweeter! Bij de binnenspiegel af en toe ook, maar dat verhelp ik eens in de tijd om het even bij elkaar te duwen, dan is het voorlopig weer over.

Bij me zonnescherm is er een clip gebroken, nadat ik te hard de zonneklep eruit trok, weet iemand toevallig of die nieuwe los verkrijgbaar is?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Dan kom je uit op een middenvoetje.

En ik weet nog iemand die dat heeft liggen  o-).

Voor kraken van deuren ,kun je ook de deurrubbers nog inspuiten met siliconen spray en grijze modicote vet  in je sloten smeren.

Dit zal het wel oplossen.

Zonneklepjes trillingen komt idd vaker voor.

Verder niet last van rammeltjes.

Rens

Kraken van de deuren heb ik ook, dacht meer dat het mn leer was, maar zijn dus de deuren zelf en de rubberd.
Goede tip van die spray..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev