Advertenties

Motor geluid (lawaai) + keyless !!

Gestart door MeganeGRN, 17 augustus 2010, 15:39:13

Vorige topic - Volgende topic

MeganeGRN

Hallo RMC'ers, ik ben vrij nieuw maar in korte tijd toch wel van alles doorgelezen en super dat er zo een forum is !

Vooral met de kinderziektes van Megane, kortom wil ik graaaaag 2 problemen met jullie delen:

Ik ben sinds kort eigenaar van een Megane 2004 2.0 16v, Expression Luxe, automaat.

1-) Het volgende: Ik heb aantal topics gelezen over motorgeluid maar kon helaas niet men antwoord terug vinden, ik heb te maken met een (hoe meer toeren hoe zwaarder) geluid wat van de motor komt. Vanaf begin hoor je eigenlijk ietsje meer motorgeluid maar hoe meer toeren hoe erger het word, vooral na 3500. Getest op snelweg, als je de versnelling op N zet komt er geen geluid dus waarschijnlijk ligt het niet aan de wielen, op stilstand hoor je ook geen lawaai met toeren als je gas geeft. Het lijkt alsof het geluid komt door de druk motorblok waardoor het ergens trilling veroorzaakt.

Het is dus echt alleen als de motor toeren maakt maar dan rijdend. En het gaat niet na een bepaalde snelheid over  :cry: Bandenspanning is het niet (trilling), mischien een of ander lager? Geluid is niet super veel maar zeker niet wat bij een 2.0 past. Het geluid lijkt alsof ik 1.2 rij maar dan toch performance heb van een 2.0...

2-)Keyless kaart batterij was op, gewisseld en na een weekje was het weer op... En nu ben ik toe aan de 3e batterij, komt dit bekend voor? Het lijkt alsof mijn Keyless kaart batterij vreet...

Nou ik hoop dan dat een van RMC'ers moeite neemt om toch mijn verhaal (drama) te nemen   8)7

meganemaarssen

rijdend een automaat in N zetten kan wel in theorie, maar inderdaad KJ, eindresultaat is dat de BAK in elkaar loopt. De tanden in de bak krijgen zo een grote opdonder als hij weer in D gezet wordt dat dit kan leiden tot problemen.

ik vermoed dus inderdaad aan jou verhaal dat het de versnellingsbak is...
Succes.
op naar een RS...Look dan....;)

MeganeGRN

Geluid had ik al voordat ik op N had gezet (2-3 keer geprobeerd), bedoeling was om op neutraal te zetten (koppeling intrappen lukt niet dus hoe zou het anders moeten?) en luisteren of er geluid komt van wielen/lagers.

Als er iets met de versnellingsbak aan de hand is hoor je iets anders dan motorgeluid neem ik aan?

matthew

Als de automaat stuk is is het geluid wel vaak meer gierend.

En je methode om te testen is goed hoor,het is niet goed maar je moet toch iets om te testen natuurlijk.

Je 2e probleem is denk ik meer pech met je eerste nieuwe batterij die je monteerde,dat deze niet zo nieuw meer was.
Want renault zegd dat ze om de 2 jaar vervangen moeten worden,maar ze gaan wel langer mee.

Maar wat ook nog een veelvoorkomend probleemis wat herrie maakt is dat je motorsteun aan de driem zijde stuk is.

Deze is vloeistof gevuld en gaan ongeveer 5 jaar mee.

Dit kan wel een soort motorgeluid geven en dreunend door interieur.

Dit kun je kijken of deze stuk is ,als het uitsteeksel van de steun (rubber gedeelte)de onderkant van de steun raakt(naar beneden toe),dan is deze stuk.

MeganeGRN

Matthew bedankt voor je reactie en jou reactie lijkt me meest logische, ik weet nu tenminste waarmee ik kan beginnen en niet gelijk met de versnellingbak !!

En qua keyless: Ik ben nu toe aan een 4e batterij (allemaal nieuw) binnen een maand :-( En ik heb maar 1 kaartje dus ik haal nu elke keer de batterij eruit voordat het weer leeg is :-S

Ik ben bang dat er binnen de kaart ergens een kortsluiting is waardoor de kaart continu batterij gebruikt? Het kan ook zijn dat het softwarematig continu actief blijft waardoor het batterij leegvreet?

Erg raar en helaas heb ik niet een soortgelijke probleem kunnen lezen op de forum :-(

Maar ik ga de motorsteun controleren en koppel ik terug naar de forum, super nogmaals bedankt !

MeganeGRN

@ -KJ-

De 2e kaart is (zwaar) kapot en werkt voor geen meter, helaas.

matthew

Blijft er van je kaart niet een knop ingedrukt ofzo,want dit heb ik nog nooit gehoord namelijk.

Of is er misschien een keer een vloeistof(drinken)over de kaart heen gevallen en drooggemaakt?

Anders zou ik zeggen dat deze kaart dan ook stuk is.

Rens

Ik heb ook pas kort een 2.0 16v automaat Phase 1.
Er zat bij mij alleen vanaf de aankoop al een Sebring uitlaat onder.
Ik merk alleen niet wat jij zegt met de motor, ik heb een zwaarder geluid als ik in de lage toeren kom, en de automaat eigenlijk zelf terugschakel. (naderen van kruispunten, en rotondes in bebouwde kom enzo). Heb alleen wel last van rammels in het dashboard, deze zijn meer aanwezig bij lage toeren van bij hogere toeren.

Mijn keyless kaart werkt ook naar behoren verder.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

MeganeGRN

@ matthew

Ik vind het ook raar, knopjes werken perfect, zolang batterij niet op is. Ik wil het even laten controleren (kaart openen) bij een elektricien maar dan heb ik weer de kans dat het helemaal kaduuk gaat als het geopend word. Zou het aan mij accu kunnen liggen? Dat hij zwak werkt waardoor batterij meer moeite doet voor ontvangst?

@ Rens
Helaas ligt het niet aan de uitlaat (heb originele uitlaat), en last van trilling van dashboard heb ik ook bij lage toeren. Klinkt idd niet stevig voor een megane 2004 vind ik.

matthew

Als je ook trilling dashboard hebt ,weet ik voor nou 90 % zeker dat je motorsteun aan d/riem zijde stuk is on combinatie met je geluid motor.

Laat het anders even bij de garage controleren,want zolang je dat niet doet,kun je hier maar door blijven suggereren.
En je accu zal wel goed zijn,ligt echt aan de kaart zelf dan.
Kaart open halen kan ,maar kan nooit meer netjes inelkaar en of die dan werkt nog,

MeganeGRN

Thanks Matthew, ik zal het z.s.m. laten nakijken/vervangen !!

Heb je enige idee hoeveel de motorsteunen kosten?

By the way als je keyless start en de motor is koud en motor valt uit bij de eerste keer (tenzij je gelijk beetje gas geeft), dan zijn de bobine's of een van de bobine's niet dood of even bij delaer laten inlezen zodat hij weer normaal bij toeren werkt met opstarten ??

Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.

matthew

Nee dan is je smoorklephuis vervuild.

En bij 2.0 vooral slaat die dan af of idd beetje gasgeven.

Dus je smoorklephuis reinigen en even opnieuw inleren en dan is je probleem met starten verholpen.

De kosten van de motorsteun d-riem zijde is ongeveer 160 euro incl btw en ex montage.

Een nieuwe kaart kost ongveer 200 euro met inlezen erbij in de btw.

MeganeGRN

@ matthew

motorsteun d-riem zijde vervangen en tegelijk ook smoorklephuis laten reinigen (inlezen was niet nodig), probleem opgelost, enorm verschil met comfort en opstarten gaat soepel. Bedankt voor je tips, super !!

Totaal kosten 200 euries. 8)7

Nu nog Keyless probleem, lijkt erop dat het toch een nieuw kaart word voor 180 euro :(
By the way ik doe nu alleen de batterij in de kaart als ik wil openen/sluiten, anders moet ik na weekje weer 1 kopen. Wat me wel opviel is dat de sensors ook niet werken, oftewel ik moet altijd eerst keertje trekken aan de deurhendel en bij 2 gaat het open.

Kaart zelf word wel erg warm in sleufje maar dat is dan normaal en zou niet oorzaak kunnen zijn van mijn batterij probleem, toch??? :huh:

I.i.g. much thanks Matthew  _o_ heeft me veel (onnodige) euros bespaard ;)

DHL

Kaart moet normaal niet in de sleuf om te starten. Het feit dat je aan de klink moet trekken vooraleer de handsfree werkt moet je eens in de garage zeggen. Ik hoorde dat de auto hiervoor reeds lange tijd moet stilstaan en dat dit een energiebesparende stand is waarin hij terecht komt.
Je steekt je batterij toch juist in de kaart he?

matthew

Als je 2x maal moet trekken voor die open gaat,dan blijft je optisch oog in slaapstand hangen.

Oplossing is optisch oog vervangen.
Optisch oog zelf kost iets van 140 euro en dan nog monteren.

Je kaart zou je in je broekzak kunnen houden ,ook tijdens starten,dat is juist het gemak van keyless entry.Je hoeft de kaart niet tevoor schijn te halen om je deur te openen en de auto te starten en je auto weer op slot te doen.

Mooi dat het andere is opgelost.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev