Advertenties


Angel eyes vraagje

Gestart door Hielke, 17 augustus 2010, 09:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Ik heb net angel-eyes in mijn megane in gebouwd en gisteren moest ik voor de APK. En raad eens afgekeurd op de lampen omdat de hoogte verstelling niet aangesloten was. Nou is mijn vraag het volgende:

De angel-eyes zijn voorbereid op hoogte verstelling alleen is dit niet het zelfde als die van de orginele verstel motor van renault.
Die van mijn nieuwe lampen is eigenlijk een draadeindje met op het einde een vierkantje, terwijl de orginel renault verstelmotor werkt met knobbeltje(koggeltje). Heeft iemand dit ook meegemaakt, en welke oplossing hebben jullie gebruikt want ik kan eigenlijk geen passende verstelmotor vinden.

Ik hoor graag,

Groeten Hielke

cmonsprenger

Vorige week is mijne ook naar de keuring geweest in de hoop dat mijn angeleyes er ook door zouden komen. Helaas.. l- Werd dus afgekeurd omdat hoogte niet verstelbaar was vanuit de auto. Originele koplampen er weer op gebouwd en laten keuren daarna weer angeleyes terug gebouwd en alles is in orde;)
Maar wat ik afgelopen week hier op meganeclub hoorde is als je dat kastje in je dashboard eruit drukt zit er geen hoogte verstelling meer in en hoeft het dus ook niet te werken op je koplampen en zou je er zo mee door de keuring moeten komen? Correct me if i´m wrong :q

Hielke

Ja zo heb ik het nou ook opgelost, hij gaat vandaag ook weer voor de keuring met de orginele lampen. Maar ik hoopte of iemand iets wist van een motortje wat er wel op past zodat je niet steeds hoeft om te bouwen en ook alles in de auto orgineel kan laten.

Rogier

@hielke graag volgende keer de zoek functie of even kijken in de topic's want er was namelijk al een topic aangemaakt met de zelfde vraag ;)

alvast bedankt !-!

p.s. je auto komt nu wel door de keuring heen ;)

Hielke

Ik had ook gezocht en niks gevonden voor wat betreft het vervangen van de verstelmotor met een andere, of ik heb er overheen gelezen. Welk topic was het dan???
Sorry voor het dubbele topic dan.

Groeten Hielke

Citaat van: Rogier op 17 augustus 2010, 11:19:06
@hielke graag volgende keer de zoek functie of even kijken in de topic's want er was namelijk al een topic aangemaakt met de zelfde vraag ;)

alvast bedankt !-!

p.s. je auto komt nu wel door de keuring heen ;)

Rogier


kevin01988

Ik heb ook Angel Eyes, en ook bij mij werkt de hoogte-verstelling niet, maar toch heeft de garage hem goedgekeurd, ik heb er zelfs geen opmerking bij gekregen.
Hij zij wel dat ze hem niet op de brug krijgen, en van de zijkant moeten optillen.  o-)

shandro

Ik ben ook voor de apk geweest vorige week. (Megane I, 1.6 16v  '98)
En ik wist dat mijn koplamp linksvoor niet in hoogte verstelbaar is. (Geen idee hoe en waarom niet.)
Mijn garage haalt dan het knopje in mijn dashboard weg, of dat draai- ratje.
Zolang de koplamp op dezelfde hoogte staat. Is er dan niks aan de hand. De koplamp hoeft niet verplicht in hoogte verstelbaar te zijn. Als het maar niet defect is. In mijn geval, geen knopje en dan maakt het blijkbaar helemaal niet uit.

Rick Santbergen

Citaat van: -KJ- op  9 oktober 2010, 09:06:49
Regeling Voertuigen Artikel 5.2.55 - 7: Indien de personenauto is uitgerust met een inrichting waarmee de dimlichtafstelling eenvoudig aan de beladingstoestand kan worden aangepast moet deze inrichting goed werken.

Het verstoppen van het wieltje voor de hoogteregeling betekent dus niet dat je geen hoogteregeling meer hebt en zegt iets bedroevends over de kwaliteit van de APK-keurmeester wanneer hij zo'n auto goedkeurt. Helemaal schandalig als deze tip door de garage zelf wordt gegeven.
Moet een apk keurmeester aan de hand van de wet of aan de hand van de apk eisen keuren?
Want volgens mij zijn dat 2 verschillende dingen.

Colin

Dat dacht ik ook. Ik heb trouwens de hoogte regeling over gezet op de angel eyes.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

sijm138 (jesse)

een apk keur meester moet een auto keuren naar de regel geving van de apk en niet naar de wet.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Robin

Klaar met het gezeik!

Ik heb de rest van de berichten weggezet voor nader onderzoek.

Hier weer verder on-topic, vragen/opmerkingen/zeuren?

PM me maar!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Colin

@ hielke: je kunt dat knobbeltje uit je angeleyes klikken (wees voorzichtig) en dan de originele motor erop klikken. Het helpt als je die maximaal uitdraait met het witte knopje. Dacht sleutel acht. Succes
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

cmonsprenger

He dat vind ik ook wel interessant om de originele erop te zetten :q Is dat alleen bij bepaalde angeleyes mogelijk? Ik heb namelijk het gevoel dat ik andere heb dan de meeste hier. Met maar 1 ledje per ring, de meeste van jullie hebben er minimaal 2 toch? Enige wat bij mij te stellen valt is met 3 grote schroeven achter op de koplamp? is wel nodig ook want heb geen lichtbundel meer over na van voren verlagen 8)7
@colima: toevallig fotos hoe het bij jou zit?

Colin

Heb geen foto maar die kan ik wel maken. Zal hem binnekort posten.
En ik heb maar twee stelschroeven achter het grootlicht. Inderdaad 2 ledjes.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev