Advertenties


2.0 motoren

Gestart door Diffusion, 14 augustus 2010, 13:26:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Diffusion

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een leuke andere auto. Ik heb mijn oog laten vallen op de Renault Megane Coupe 2.0 (phase 2, 1999-2002). Uiteraard hoef ik jullie hier niet te overtuigen dat dit een gave auto is  :) De prijzen zijn ook best interessant. Ik denk dat je veel 'coupe' krijgt voor je geld. Ik ben veel op internet aan het struinen en informatie aan het inwinnen. Ik heb nog wat vragen over de motor, en vroeg me af of ik deze wellicht hier beantwoord kon krijgen...

Ik heb op dit moment het volgende beeld van de situatie (corrigeer mij daar waar ik het mis heb):
Tijdens de eerste lichting van de tweede fase zijn alle motoren in 16v uitvoering uitgebracht, en de van de 2.0 uitvoering een zogenaamde IDE versie. Na ongeveer een jaar is Renault gestopt met het inbouwen van deze motoren en is er een 'reguliere' 2.0i motor geplaatst.

Mijn vraag is, of dit de 'oude' 16v motor is die in de eerste fase van de coupe's geplaatst is. Zijn er bepaalde technische argumenten om juist wel of niet voor de IDE te kiezen. Ik heb begrepen dat door het IDE systeem er nog wat vuil het motorblok in komt, maar met regelmatig en specifiek onderhoud schijnt dit goed af te vangen te zijn. Is er ook nog een verschil qua rij-eigenschappen tussen deze 2 motoren?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk genoeg zijn, en wacht jullie antwoorden in spanning af!

M.v.g.

paikey

ik weet als antwoord op je vraag dat als je een IDE koopt dat deze dan meer in de garage zal staan dan bij jou voor de deur  :x

Benjamin Renon

Zoek maar eens op IDE dan vind je genoeg topics om je even zoet mee te houden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Diffusion

Ja sorry, dat had ik inderdaad wel even kunnen (en moeten) doen... Bij deze gedaan. Zo te lezen is het risicovol om een IDE tweedehands te kopen zonder een duidelijke (onderhouds)historie. Kans op een vervuilde motor bij aankoop is aanwezig, met alle ellende van dien... Ik denk dat ik maar beter niet aan IDE moet beginnen dan...

Benjamin Renon

No prob, hoor... Er zijn ook nog genoeg "gewone" 2.0L te koop. Neem maar eens een kijkje wat wij aan te bieden hebben in het auto's te koop topic. Misschien staat daar wel iets voor je tussen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

vanaf 2002 zijn er weer gewone 2.0 16v ingebouwd,dit zijn wel weer deugdelijke motoren.
Alleen natuurlijk ook weer ietsje duurder in aanschaf dan een ide auto.

En omdat de ide motoren een slechte naam hebben,staan ze natuurlijk nou ook mooi geprijst.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev