Advertenties


HELP! FM sleutel kapot, geen dealer op Curacao!

Gestart door Curacou, 13 augustus 2010, 14:42:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Curacou

Hallo allemaal..
Wij wonen op Curacao en hebben hier een Megane van 99' met een kapotte FM sleutel, althans ik denk dat dit het euvel is; de wagen start met geen mogelijkheid meer. Vervelender is dat Renault op ons eiland geen dealer heeft. Zon en witte stranden genoeg, Renault computers des te minder.. Een andere Megane uit ons verhuurwagenpark (97') had het zelfde euvel maar dit konden we omzeilen door met de noodcode te werken, omslachtig maar zo werkt het hier nou eenmaal op dit eiland. Wie heeft er een oplossing? Is deze wagen gedoemd voor altijd stil te blijven staan?
Groet van een zonnig en warm Curacao!
Remy

Stefan

Ik wil wel even naar je auto komen kijken daar op Curacao hoor.... o-) Y
Maar ik weet helaas het antwoord niet, wellicht de monteurs onder ons wel !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Curacou

#2
Nou, je zegt het zo.. maar zover ik het thans begrijp moet de wagen (met een nieuwe sleutel) aan de Renault computer in Nederland, of de computer moet hierheen komen natuurlijk. Dus als er inderdaad monteurs zijn die de computer van de Renault baas even mee mogen nemen op vakantie...

Is toch gekkigheid dat een technisch probleem niet op afstand op te lossen zou zijn enkel omdat er geen dealer in de buurt is?

By the way Stefan, staat m'n bericht op de goeie plaats in het foru,m? Ben niet zo vertrouwd met forums en hoe ze werken.. Lezen allen forumleden dergelijke berichten?

Remy

Dennis Postma

Ja hoor, hij staat hier helemaal op de juiste plek.  !-!

Curacou

Okay, thanks.. nu nog een slimme technieker met een nog slimmer truukje..

Mégane Classic Boy

Je moet s naar een officiele Renault dealer bellen in Nederland.Die kunnen jou een code geven waarmee je wel kunt starten maar het is een tijdelijke (nood)hulp.

Ik had ook zo'n probleem en ik had de code gekregen van eerst startbeveiliging lampje zoveel x laten flikkeren dan deurvergrendeling knopje dit dat... maar hij startte wel en dit kon ik gebruiken tot ik een nieuwe sleutel had.

Curacou

Citaat van: Mégane Classic Boy op 14 augustus 2010, 00:28:20
Je moet s naar een officiele Renault dealer bellen in Nederland.Die kunnen jou een code geven waarmee je wel kunt starten maar het is een tijdelijke (nood)hulp.

Ik had ook zo'n probleem en ik had de code gekregen van eerst startbeveiliging lampje zoveel x laten flikkeren dan deurvergrendeling knopje dit dat... maar hij startte wel en dit kon ik gebruiken tot ik een nieuwe sleutel had.

Dat is nou net het probleem... de methode waar jij het over hebt kan je toepassen bij een IR (infrarood) afstandbediening/startonderbreker. Inderdaad noodcode opvragen en door middel van het aantal keren indrukken met de deurvergrendelingsknop het alarm omzeilen.

Echter deze wagen (1999) is uitgevoerd met een FM sleutel, er is geen rood ledje meer op het dashboard en geen vier-cijferige noodcode. Volgens de dealer moet de wagen aan de computer samen met een nieuwe FM sleutel. Helaas hebben we hier dus geen dealer op Curacao, laat staan een dealer-computer..

Ik moet dus (of eigenlijk jullie...haha) iets anders verzinnen, anders kan ik een perfecte Megane letterlijk in de Caribische oceaan duwen.

Stefan

Bericht staat op de juiste plek, want ik heb m er zelf heen gezet Y ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

#8
Dan zou er heel toevallig iemand moeten zijn die er op vakantie gaat en zo´n laptop meeneemt. En een Renault-dealer zal nooit zijn apparatuur zomaar meegeven, die ze zelf hard nodig hebben. Ik denk dat je weinig opties hebt dan de oceaan in te duwen. ;)

Misschien dat er iets in de VS is qua dealers?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Curacou

Citaat van: Benjamin Renon op 14 augustus 2010, 13:34:02
Dan zou er heel toevallig iemand moeten zijn die er op vakantie gaat en zo´n laptop meeneemt. En een Renault-dealer zal nooit zijn apparatuur zomaar meegeven, die ze zelf hard nodig hebben. Ik denk dat je weinig opties hebt dan de oceaan in te duwen. ;)

Misschien dat er iets in de VS is qua dealers?

Weet een van jullie toevallig of 'die Renault computer' een programma is wat inderdaad gewoon op een laptop te zetten is of is het zo'n grote kast op wieltjes zoals die vroeger in de werkplaatsen stonden?

Robin

Is dat niet Dialogys van Renault?

Is gewoon een programma op een laptop, net zoals VAG-COM voor audi/vw/seat etc :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Benjamin Renon

Nope de laptop, obd kabel + programmatuur is allemaal via/van Renault. Deze zijn ook bij hun geregistreerd, dus ik geef je weinig kans als je gaat zoeken dat je iets vind.

Tegenwoordig zijn het laptops die in een auto meekunnen om al rijdend diagnoses te doen.

@Robin: Dialogys is een wpl/magazijn (onderdelen/wpl handboek) programma. Dus geen echte oldschool handboeken meer.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Curacou

Hmm, dus nou moet ik alleen nog een Renault dealer vinden die op vakantie naar Curacao komt.. Komt goed uit; tijdens de kerstvakantie zit ik in de States. Bij deze stel ik mijn tropische woning gratis beschikbaar (+ auto en nee geen Renault..) voor wie mijn Megane aan de praat krijgt.

Welk merk verzint er nou zo'n idioot systeem?

Mégane Classic Boy

Citaat van: Curacou op 14 augustus 2010, 03:00:36
anders kan ik een perfecte Megane letterlijk in de Caribische oceaan duwen
Of naar Nederland met de boot vervoeren.

Curacou


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev