Advertenties


Welk schuurpapier voor verwijderen blanke lak alleen

Gestart door Sandervanrooij, 11 augustus 2010, 18:01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandervanrooij

Hallo iedereen,

heb een korte vraag over schuurpapier. Ik ben pas in het bezit van een gele phase 1 en op de kofferbak-klep liet de blanke lak een beetje los.
Ik wil graag advies hoe ik dit moet doen.

Moet ik de hele klep schuren en voorzien van een nwe laag, of alleen de losse stukjes. En welk schuurpapier te gebruiken zonder uiteraard de laklaag te beschadigen. Ik heb wel al blanke lak van Motip, waar ik gemengde reacties op heb gelezen. Op de motip bus stond trouwens korrel 600 maar die leek mee toch te ruw, niet? Ik heb enkele fotos toegevoegd en mochten jullie meer willen weten ofzo, dan laat maar horen.

Groet,
sander




herbert

goedeavond.

de achterklep moet als je het goed wil doen helemaal uitschuren waar de blanke lak loslaat,
de plekken moet je schuren met p 150 en daarna met p 240 met een excentrische schuurmachine.
goed uitschuren dat het mooi overloopt met de laklagen.daaromheen met p320 of 400 mat schuren.
daarna in de grondverf en filler,en laagje matzwart dun er op spuiten voor controle,en dan afschuren met
p1000 nat of p500 droog,tot de controlelaag weggeschuurt is daarna onvetten en spuiten.

ik weet zeker als je de plekken uitschuurt je op blank staal uitkomt,omdat de lak op de hele klep onthechting heeft van de blanke lak.en je alle blanke lak af moet schuren en de hele klep moet spuiten.
ik zou de klep niet met een 1 componenten lak uit een spuitbus spuiten, kleurverschil en een veel mindere lakkwaliteit als met een 2 componenten lak uit de autospuiterij.

Sandervanrooij

Poeh dat is wat ingewikkelder als dat ik het voor ogen zag. Zoals jij het beschrijft moet het gedaan worden door een prof. En dat zou waarschijnlijk ook flink wat gaan kosten vermoed ik. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat ik het onzichtbaar mooi kan doen, maar hoopte het beste op dat het wat minder zichtbaar was.

Zelf dacht ik aan licht schuren met iets van korrel1000-1200 ofzo en dan daaroverheen spuiten met de blanke lak. Ik was niet van plan opnieuw geel te gaan (laten) spuiten en hem daarvoor eerst helemaal kaal te schuren eigenlijk. Ben ook maar student, heb er ook eigenlijk het geld niet voor over.
In het ergste geval spuit ik er een aantal lagen blanke lak nu nog over zodat het (hopelijk) niet erger wordt.

Zijn er nog meer eventuele oplossingen die geen al te grote aanslag vormen op mijn portemonee?

Arjanne

hoi, ik werk zelf nu sinds kort in de autoschade. ik heb zelf ook een gele megane phase 1 uit 96 waar op de voorbumper de blankelak loslaat, dit is door een fout doordat het staal niet goed voorbewerkt is waardoor de verf niet kan hechten en dus los laat, als je nu zo weer ga spuiten laat het geheid weer los, je kan het zelf spuiten maar 1 nadeel als je de verf bij een autospuiterij vandaan haal je heb nooit dezelfde kleur als dat je auto is. (Geel verkleurd, dus na een jaar en je wil nog iets spuiten is het kleurverschil)

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Sandervanrooij

Echt helemaal wegwerken zal niet lukken, maar nu zat ik gister te denken...

Wat nou als ik er een "lage" spoiler op zet? Valt het stukken minder op. Ik heb een beetje op inet zitten kijken, en voor 100 euro heb je al een spoilertje. Dan zou ik eerst nog een extra laag blanke lak erover heen spuiten zodat het niet erger wordt en dan hoppa. Niet de meest ideale oplossing een ook zeker geen die ik op korte termijn kan gaan doen. (ben fotograaf en dat eist al veel investeringen) Maar het is één oplossing toch.
Weet er iemand nog wat winkels die ik kan opzoeken? Ik woon in shertogenbosch. What do you guys think? Alle suggesties m.b.t. de lak zijn nog wel welkom hoor, graag zelfs.

RobScénic

Maar die spoiler zul je toch ook moeten spuiten? Dan zou ik toch de hele klep laten spuiten. Daarbij kun je heel veel geld besparen door het voorwerk zelf te doen.
Maar is het niet handiger en veel goedkoper om op de sloop een goede klep in dezelfde kleur te scoren? Ik weet er nog wel een, die ligt in griendsveen (bij Deurne)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Sandervanrooij

#7
Hehe ja zat ik later ook te denken xD
Mja misschien gewoon een zwarte spoiler ofzo

Maar is idd ook een idee. En aan wat voor een prijs zit je dan ( ongeveer ) te denken? Kun je dat schatten?
( dan zou ik het slot ook over moeten laten zetten enz, maar goed ik ken wel iemand die dat voor me kan doen allemaal )

RobScénic

#8
http://www.autoadriaans.nl/contact.html

Bel hem maar op, hij heeft mijn oude coupe staan. (met spoiler.... ben je in één keer klaar!)
Ik schat rond de 100 euro. Slot omzetten stelt niets voor.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Sandervanrooij

Hey dat is een goeie.
Ik zal hem maandag even bellen. ik zal wel even laten weten wat het is gewordenn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev