Advertenties


Megane smoort bij gasgeven

Gestart door SjoerdMegane, 8 augustus 2010, 01:26:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

SjoerdMegane

Hallo allemaal, allereerst wil ik me voorstellen: ik ben Sjoerd en rij al enkele jaren Renault. Sinds kort heeft mijn vriendin een Megane 1.6e coupe aangeschaft. (oud model)
Maar vanaf deze week wil de motor niet correct meer lopen.

Stationair loopt de motor goed maar zodra ik gas geef smoort de motor, dit doet hij vanaf 2000 (hoger wil die niet meer) toeren en valt hij terug naar 1000 toeren door het smoren.
Het geluid is bijna hetzelfde als je zonder luchtfilter de motor laat draaien.
Brandstofpomp, brandstoffilter, bougies en een bobine zijn al vervangen en het gasklephuis is schoongemaakt.

Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Mvg Sjoerd

Dennis Postma

Heb je al het slangetje van de mapsensor bekeken? Deze wil bij de 1.6e ook nog wel eens scheuren waardoor ie behoorlijk gaat inhouden zodra je weg wilt rijden.

SjoerdMegane

Citaat van: Dennis Postma op  8 augustus 2010, 10:22:36
Heb je al het slangetje van de mapsensor bekeken? Deze wil bij de 1.6e ook nog wel eens scheuren waardoor ie behoorlijk gaat inhouden zodra je weg wilt rijden.

Dankje voor de tip, ik heb alle slangen gecontroleerd zonet maar deze lijken allemaal 100 punten.
Zou de map sensor ook defect kunnen zijn?

Dennis Postma

Zou kunnen. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee gehad. Bij mij scheurde het slangetje net in een van de bochtjes die in het slangetje zaten.  :x

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev