Advertenties


Hoe hoog loopt jullie temperatuur op ??

Gestart door Dannyassen, 4 augustus 2010, 17:08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dannyassen

Hallo allen, daar ben ik weer even.

Ik had vandaag even in de stad gereden (Amsterdam) veel stoppen en optrekken en wachten voor stoplichten.
Mijn temperatuur liep op tot 3 1/2 streep (bijna tot het 4de streepje) Ik kon niet goed horen of de vin aansloeg vanwege het rumoer in de stad zelf.
Mijn vraag is nu is dat normaal ?? Ik heb na alle reparaties niet meer gehad dat hij boven het 3de streepje kwam.

Toen ik op de snelweg weer reed liep hij weer terug naar net onder het 3de streepje.

Hoe hoog loopt jullie temperatuur op op de snelweg ?? maar vooral in een file ??

Misschien zie ik spoken hoor, maar na alle problemen wordt ik paranoia van alles wat maar tikt kraakt  :)

Dank jullie.

Gr
Danny

duiveltje018

Bij mij is rond deze tijd ook hetzelfde als wat jij nu aangeeft,
Als jij uit je auto stapt je doet hem op slot en je loopt weg,gaat dan wel de fan draaien?
Teminste dat valt bij mij op.

Rick Santbergen

Laat me raden?
Jij hebt een megane coupé 1.6e
Zo ja, is het normaal. Deed mijn coupé destijds ook.

Hij zat meestal rond het 3e streepje, met warm weer of stadritten kon dit iets hoger zijn.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dannyassen

Ja het is inderdaad een 1.6e  uit 1996
Nee ik hoor niet mijn vin draaien als ik de motor uit zet. Dan is mijn meter ook weer gedaald net onder het 3de streepje

Toen hij vandaag ietjes boven 3 1/2 stond rook ik ook vlagen een olie lucht, net de geur van hete/"verbrande" olie
Maar dit kan ook oude olie zijn die nog ergens op mijn motorblok zit. De koppakking is net vervangen. 

Nou ben nu gelukkig gerustgesteld !  :grin: :grin:

Dank jullie wel

gr
Danny

Christian de Vriend

bij mij komt die net voor het middelste streepje,als het warm is,en sta stil,komt die er op,maar meer verroerd die niet
tijd geleden heb ik voor de zekerheid alles gecontroleerd,maar niks aan de hand,mn temp blijft vrij stabiel.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Dit is helemaal in orde Danny,en je hoeft je dus geen zorgen te maken.
De fan hoeft ook niet in te slaan als je je auto dan uit zet.

Creablaster

#7
Bij mij staat ie altijd na half uurtje rijden als alles warm is precies op de helft. Zodra je stil staat en hij komt op het vierde streepje slaat de koelvin aan.

oedje

even een vraagje van mezelf, want toevallig zit ik ook met dezelfde vraag als de ts.  de tempratuur meter komt bij mij bij stadsritten ook heel hoog. soms zelfs tot 2 na laatste streepje, als ik dan een minuutje weer 50 ofzo rijdt dan zakt ie eigenlijk weer heel snel naar de helft ongeveer. als ik snelweg rijdt dan komt ie eigenlijk niet verder als 2e of 3e streepje. is dit ook normaal ?

alvast bedankt.


DHL

Lijkt me niet normaal. Bij mij blijft het eigenlijk steeds stabiel. Mooi in het midden. En inderdaad, na het uitstappen slaat de ventillator regelmatig aan gedurende een paar minuten. Is een 1.6 16V bij mij.
Ook de opwarmfase duurt niet lang. Na 2 a 3 kilometer staat die keurig in het midden. tenzij bij extreme koude, dan duurt het wat langer.

oedje

hmm. oke

ik heb trouwens een rmc 2.0 8v 1996.

matthew

Dat zijn 2 verschillende motoren met 2 andere tellerunits vergelijken nu en kun je dus ook niet serieus nemen nu.(appels met peren vergelijken nu).

Hoe je jou verhaal omschrijft,werkt je meter goed.

Ik heb zelf ook een 2.0 8v gehad en werk in garage.

Mocht je voor jezelf nog twijfelen,dan moet je de auto stationair laten draaien vanaf koud,en dan wachten tot de koelventilator inslaat.Dit zal ongeveer 20 minuten duren .(met start vanaf koude motor).
Je zult zien met wat jij omschrijft dat op dat moment de koelventilator inslaat.

nd-photo.nl

Mijn 1.6e blijft bij normaal rijden tussen het 2de en 3de streepje (van onderen geteld), ergens in het midden. Op warme dagen (zie paar weken terug) schiet hij omhoog, maar gaat daarna weer netjes naar beneden. Had eerst het vermoeden dat de koelvin niet aansloeg, maar dat gebeurde wel degelijk (gelukkig maar :))

theniels

goh ik heb men megane'tje pas iets meer dan een week :grin: en ongeveer 1200 km gereden maar heb de temp teller nog niet hoger als het midden gezien

fitz

de wijzer bij mij staat eigenlijk altijd (als ie warm is) horizontaal zo ongeveer... in het midden dus.. of net 1 mm eronder

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev