Advertenties


auto ruikt naar benzine terwijl ik rij op gas

Gestart door rocky, 31 juli 2010, 11:51:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rocky

ik rij met mijn megane dagelijks op gas(g3)alleen sinds kort ruikt hij heel erg naar benzine.Ook hoor ik onder de achterbank een brommend geluid en bij nader onderzoek zag ik daar een grote zwarte dop of deksel met 2 of meerdere draden zitten waar het geluid vandaan komt.wie weet wat dit is en wie weet waar de lucht vandaan zou kunnen komen.heb nergens lekkage gevonden.

Fubar (Marcel)

Citaat van: rocky op 31 juli 2010, 11:51:27
ik rij met mijn megane dagelijks op gas(g3)alleen sinds kort ruikt hij heel erg naar benzine.Ook hoor ik onder de achterbank een brommend geluid en bij nader onderzoek zag ik daar een grote zwarte dop of deksel met 2 of meerdere draden zitten waar het geluid vandaan komt.wie weet wat dit is en wie weet waar de lucht vandaan zou kunnen komen.heb nergens lekkage gevonden.

1)Controleer de inhoud van de benzinetank / nog beter: controleer de benzineslang onder de motorkap. Wellcht zie je meteen een lekkage/scheurtje :huh: in de benzineleiding.

2)Onder de achterbank zit de brandstofpomp.Tip: brandstofcircuit laten doormeten
(c.a. 30 min. werk). Mogelijk pomp vervangen ( c.a. € 250,= excl. BTW en Montage) ;(
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

rocky

wat ik zelf denk is dat deze blijft door lopen terwijl ik gewoon op gas rij .......is dat mogelijk en wat kan daar de oorzaak van zijn???

Fubar (Marcel)

ff naar de garage en ff laten checkuh wat je zelf denkt Y
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

rocky

ben al opzoek geweest naar tekeningen van de pomp maar nergens te vinden ,ben zelf wel handig als ik maar weet waar ik wat kan vinden .

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

rocky

wanneer ik alleen het contact omdraai hoor ik de pomp ff een paar sec.dan is hij stil.wanneer ik de motor start hoor ik hem en blijft hij draaien.is dit normaal en zou je als je geen lekkage heb dan een benzine lucht kunnen ruiken?

Fubar (Marcel)

#7
Oh sorry hoor, ff  'renault' aanklikkenWas maar een 'linky'.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan


rocky

ik heb waarschijnlijk een lekkage gevonden,aan de achterkant van het motorblok,links lopen 2 slangetjes en de rechter was net vochtig.dus ik denk dat die de lekkage geeft alleen kan ik die zomaar inkorten?en dan weer op het motorblok zetten??

Paul

Benzinepomp moet draaien als de motor op lpg loopt.
Aan het verhaal te lezen is het een 2.0 8v (volgende keer vermelden aub)
Die slangetjes kun je wel iets inkorten en goed nieuwe benzine slamklemmen monteren. Geen normaule slangklemmen gebruiken.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Fubar (Marcel)

#11
Citaat van: rocky op 31 juli 2010, 15:16:06
ik heb waarschijnlijk een lekkage gevonden,aan de achterkant van het motorblok,links lopen 2 slangetjes en de rechter was net vochtig.dus ik denk dat die de lekkage geeft alleen kan ik die zomaar inkorten?en dan weer op het motorblok zetten??

!-! ;)

(inderdaad een 2.0 8V??)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

matthew

Maar als je die pomp hoort blijven draaien,dan rijdt je op benzine en niet op gas op dat moment.
En dat je de pomp goed hoort draaien,dan heeft deze zijn beste tijd wel gehad.

Fubar (Marcel)

Yep, en vervanging van die pomp is 'plotseling' een duur grapje l-.
(Heeft dis idd niets met de gasinstallatie te maken)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Paul

@Matthew, de pomp blijft altijd draaien om dampbellen in de gallerij te voorkomen.
De injectoren worden gefopt door de simulator en worden dus niet aangestuurd.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev