Advertenties


Multi riem

Gestart door Dannyassen, 27 juli 2010, 18:41:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dannyassen

Hallo,

Ik zag vanmorgen met het schoonmaken van mijn motorruim, dat mijn een deel profiel van mijn multiriem afgesleten was. Ongveer 1/3 aan de binnnkant. De buitenkant is nog helemaal in takt

Mijn vraag: wat is het ergste wat er kan gebeuren als hij onderweg knapt ?
De riem zit aan de dynamo volgens mij.

Het is de (kleine) riem achter mijn d-riem links van mijn motor

Thanks

gr
Danny

JPF

Gezien jouw schrijfstijl neem ik aan dat je met "de binnenkant" de zijde tegen de motor aan bedoeld?
Als hij onderweg knapt laadt je accu niet meer op.
Bij een dikke versterker en lichten aan zul je nogh een uurtje kunnen rijden maar niet meer starten.
Je merkt het snel genoeg als je acculampje aan gaat onderweg...

Dannyassen

#2
Oke dank je wel voor de reactie.
Maar volgens mij heet die snaar geen multieriem, toch ??

Aan de binnenkant bedoelde ik eigenlijk echt de binnenkant van de snaar. Waar de groeven zitten die ook op het wiel zitten.

Voor alle duidelijkheid: Als je de motor hebt (1.6e 1996), links daarvan lopen 2 snaren. 1 aan de voorkant (volgens mij aan de stuurbekrachtigingpomp en 1 achterin die volgens mij aan de dynamo zit.

Ik weet helaas niet hoe je een foto moet uploaden, maar hoop dat jullie mij begrijpen.

Gr
Danny

RobScénic

#3
Als je een 1.6e motor hebt (K7M), dan loopt de achterste naar de dynamo, en de voorste naar de aircopomp en stuurbekrachtigingspomp. De waterpomp word aangedreven door de distributieriem. Maar hebben ze die riemen niet vervangen toen ze je koppakking hebben vervangen??? En is de distributieriem meteen vervangen? Ik zou er nieuwe riemen opzetten, zijn de kosten niet.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

De riemen worden normaliter standaard mee vervangen.
Dan kan zo ook goedkope prijzen maken voor vervangen koppakking,als de helft maar vernieuwd wordt.

IK hoop voor je dat ze wel een nieuwe d riem hebben gemonteerd.

En wat standaard mee geadviseerd wordt is waterpomp en thermostaat mee vervangen.

Dannyassen

D-riem, multi-riem, waterpomp en thermostaat zijn 6 weken geleden al vervangen.

Ze hebben mijn huidige riemen gebruikt, maar denk dat ze mijn multi-riem (als die zo heet) er niet helemaal goed opgezet hebben en nu door het draaien dat hij langs iets geschuurd is.
De buitenkant (een textiellaag) is no geheel in takt, alleen het rubbere profiel aan de binnenkant is iets afgesleten.

Ik ga weer terug naar de garage, maar wilde weten of het schade aanricht als hij onderweg knapt.

gr
Danny

JPF

Onzin KJ.

Een injectie-auto verbruikt misschien hooguit 20 Ampere tijdens normaal rijden inclusief gemiddeld gebruik van remlichten en richtingaanwijzer.
En de accu is minimaal 45 Ah. Dus een uur lang 45 Ampere.

Het is geen electrisch aangedreven Renault toch?

JPF

Leuk welles/nietes verhaaltje zo hè?

Maar toch heb je geen gelijk KJ.
En een Megane I met een electriche stuurbekrachtiging???? Wat doen we dan met de stuurpomp op de motor? Voor de lol laten meedraaien?
En de kachelfan gebruikt aanzienlijk minder amperes als je 'm op standje 1 zet, meet maar eens na met een multimeter als je me niet gelooft.

Kortom, 1 uur is geen enkel probleem voor een auto onder normale onstandigheden, geen licht aan, geen ruitenwissers en geen radio.
Daarna is de accu nog lang niet leeg. Eén keer lekker doorstarten kost bijna nog meer van de accu dan 1 uurtje zonder dynamo rijden.

Benjamin Renon

We dwalen een beetje af van de originele vraag.
Back on topic, please...
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dannyassen

ZO ben je even niet op het forum, krijg je een hele discussie  ;)

Nou om even terug te komen op de topic:
Hij is weer gemaakt.

Garage zei dat het niet uitmaakt als hij onderweg brak.
Alleen de accu laad dan inderdaad niet meer op.

Tanks

Danny


matthew

Ja dat kan,maar als die onderweg brak en tussen de d ierm slaat daqn breekt de riem of verspringt en ben je verder van huis,en maakt het degelijk wel wat uit.

Maar mooi dat het weer gefixt is en de rest al gefixt was.

Dannyassen

Oh kon dat ? Je D riem is toch afgeschermd door de metale/aluminium kap die er omheen zit ?

Was het dan toch mogelijk dat de riem tussen mijn d riem kon komen ?

Nou gelukkig dat dat niet gebeurd is

matthew

Ja dat is mogenlijk en goed dat het niet is gebeurd.

JPF

Laat je niet helemaal gek maken hoor Danny.
Natuurlijk is die kans maar heel super minimaal dat 'ie tussen de distributieriem kan komen.
Daar zit inderdaad een stevige beschermkap omheen.

matthew

Ik wil hem ook niet gek maken ik wijs hem alleen ergens op.

Ik werk zelf bij een renault dealer en heb al genoeg gezien.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev