Advertenties


bokkende motor laag stationare ?

Gestart door roy1989, 13 juli 2010, 15:11:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

roy1989

Hallo,

Ik heb nu zojuist 1 dag kort een Renault Megane 2 uit 2003,
104.325KM op de teller. Heb er zojuist 300KM in gereden en nu beginnen de problemen al,

Start slecht met een koude motor (je hoort ook nog een raar geluid), zodra ik lage toeren draai in mijn auto en constante snelheid rij is er niets aan de hand, echter zodra ik probeer te accelereren begint de wagen te stotteren en een kleine 1 tot 2 seconden later is het weg. Stationaire draaien doet hij ook niet juist de toeren vallen omlaag en de auto trilt dan, bij het stationare draaien hoor je ook de uitlaat een dof geluid maken als je gaf geeft is dit weg lijk op een lichte ontbranding in mijn uitlaat. ik denk zelf dat het aan een aantal dingen kan liggen: Bobine's (eerder gehad bij een megane 1) is dan ook meteen de oorzaak van het geluid in mijn uitlaat on verbrande benzine verbrand dan, ik heb gelezen over de poelie zou het eventueel ook nog kunnen wezen, ik denk persoonlijk niet dat het een gas klep ofzoiets dergelijks is.

Hebben jullie nog iedeen wat dit zou kunnen wezen ? of heeft iemand anders dit ook al mee gemaakt ?
Alle tips zijn welkom...

Alvast bedankt,

matthew

Idd start gekuid is nokkenas versteller.

Echter zal ik eerst met de basis beginnen en je ik verwacht gewoon dat je zeker een bobine kapot hebt.
Er zitten er 4 in in deze,mijn advies is ook om ze alle 4 teglijk te vervangen,mits er een beru of valeo al in zit zou ik deze laten zitten.Alle sagem vervangen.

roy1989

Heey,

Bedankt voor de reactie's dus ver, het is Idd een 1.6 16V.
Dus het kan idd een probleem zijn van de bobine dat de motor op lage toeren bokt, en een nokkenasversteller voor het slechte starten ?
Als er sagem bobine's in zitten vervang ik deze dus en moet het opgelost wezen. Betreft mijn nokkenas is dit erg als je hier even mee door rijd ?
Ik zit namelijk dan te denken om dat over een kleine maand of 2 te doen kan dat kwaad ? (Weet iemand ook een goede garage in de buurt van almere? )

Alvast bedankt,

matthew

Kan geen kwaad,is alleen irritant.

Maar zou het ook eerst een garage laten diagnoseren,want we weten nu natuurlijk niet 100 % zeker of je het goed hebt omschreven en dat je daar dan op uitkomt.

Want voor de nokkenasverstellerpoelie moet je klacht zijn:Bij koude start ratel geluid en niet aanslaan(wel rond gaan)en dan nog een keer starten en dan start die wel.
Is dit niet je klacht dan is deze ook niet kapot.

roy1989

De klacht die jij omschrijft komt precies overeen,

in de ochtend moet ik met 2 tot 3 keer starten totdat hij daat werkelijk aanslaat je hoord dan ook een ratellend geluid.
ook wanneer ik hem +- 8 uur niet heb gebruikt en ik start hem in de middag dan doet hij dat ook. Me motor moet echt goed koud zijn !

En betreft het stoteren ? bij lage toeren kan dat ook niet mijn stappemotor wezen ?

Alvast bedankt,

matthew

Nee want je wagen stotterd ook met acceleren zeg je zelf.

Ik snap alleen niet waarom je er zo lang mee door rijd,want als je op 3 cilinders door rijdt krijg je veel onverbrande gassen en daarvan gaat je katalysator stuk.

En voor je andere probleem weet je nu dus wat je moet laten doen.

roy1989

Matthew,

Dat klopt, ik ben gisteren naar de garage geweest. Er zit nog maar 1 Sagem Bobine in en die is verbrand aan de zijkant, deze wordt vervangen. Dit kon helaas gisteren niet meer de garage zijn leverancier is dicht op zaterdag, de renault dealer was wegens omstandigheden gesloten en de brezan had ze niet op voorraad.
er zijn wel 4 nieuwe Bougie's in gekomen en hij stottert nu al een stuk minder, dinsdag wordt de bobine dan uit eindelijk vervangen.

De garage zij dat het slechte starten met een rattel kwam door een nokkenas klep klopt dit ?

Gr. Roy

matthew

Jep is al omschreven en als ik je tekst begrijp ga je niet naar de dealer normaal en zou ik dit klusje toch maar bij de dealer laten doen.

roy1989

Heey,

ik had de renaultdealer in Almere gebeld en gevraagd wat het stotteren kon zijn, ze zouden hem uitlezen mocht daar niets te zien zijn dan gingen ze verder kijken uitlezen kosten al 45 euro, me auto is nu uitgelezen heb 4 nieuwe bougie's en hij heeft hem even helemaal na gekeken waar ik bij aanwezig was , de kosten waren 50 euro.
Plus dat de renault zaterdag wegens omstandig heden was gesloten, vandaar dat ik naar een andere garage ben gegaan, ik heb al wel een prijs indicatie van de renault dealer in s'graveland. me distrubutieriem vervangen me nokkenasversteller, waterpomp en spanrollen kosten tussen de 800 en de 1000 euro ik denk dan ook dat ik het daar laat doen.

Gr. Roy

roy1989

hello,

Me bobine is vervangen, en hij rijdt weer super !!

ik heb nog een aantal problemen gehad, me airco lekte bij de bij rijder, dit is opgelost zat verstopt. Dit heeft de verkoper laten verhelpen.
Me Airbag lampje begon te branden, het stekkertje onder de bijrijder stoel zat lichtelijk los, is ook verholpen nu alleen nog me nokkenasversteller.

Ondanks de problemen die ik tot nu toe had ben ik erg tevreden over mijn auto,
Ik houd jullie op de hoogte als me nokkenas is hersteld en of het ook daadwerkelijk is verholpen.

Groeten Roy

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev