Advertenties


kortsluiting/storing

Gestart door joell88, 10 juli 2010, 18:33:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

joell88

hallo allemaal,

ik heb tijdje terug ook al een topic geopend met allemaal vragen en of mensen mij misschien konden helpen maar die problemen zijn nu allemaal wel redelijk opgelost.

maar het probleem is dater een massa draadje vanaf de computer van me motor niet goed contact maakte waardoor de motor toen niet startte dus daar is een nieuw kabeltje voor aan gelegd en hij start goed.

maaaar als ik me gewone licht aan wil doen dan valt motor METEEN uit dat geldt ook voor richting aanwijzers en dat is toch best wel noodzakelijk in het verkeer :). maar stadslicht en alles doet het wel.

zodra ik dus mijn licht aan doe of richting aanwijzer aan doe dan hoor ik bij mijn zekeringkast ook apart geluid vandaan komen :S. en vaak gaat achterruit verwarming aan en voorruit verwarming (die ik niet eens heb) me raam gaat wel eens open ruitenwissers voor gaan aan en natuurlijk motor valt uit.

nou hoop ik dat iemand mij hier mee kan helpen want hij is nu al paar keer bij de garage geweest en word er wel gek van :S. ik heb het stuur er al een keer helemaal vanaf gehad om daarna die besturingspook er af te kunnen halen en uit elkaar te kunnen halen maar zag daar nie echt iets vreemds.

hoop dat jullie mij kunnen helpen,

groetjes

(overigens is het een megane coupe phase 1 uit 98 2.0 16v)

herbert

ik had een renault 1.6 en daar ging de motor ook uit als ik het licht aandeedt,toen kwam ik er achter dat de de schakelaar van de elektriche raam rechts kapot was, de schakelaar afgedaan en het probleem was opgelost,ik had ook een zekering van de verlichting rechts achter kapot.
probeer eens de raamschakelaars los te koppelen.

joell88

ok bedankt wel raar idee trouwens door dat de schakelaar van je rechterraam stuk is valt je motor uit zodra je je licht aan doet zie eerlijk gezecht niet echt een verbinding :p.  maar elke serieuse poging is het waard want rond rijden zonder licht en knipperlicht word hem ZEKER niet.

Had je toen trouwens zowel links als recht de stekkertjes er uit getrokken voor je rechter raam...?
Want recht heb ik het stekkertje er al af maar links nog niet.

In iedergeval bedankt ik ga ff proberen je hoort of het gelukt is.

Ideen zijn nog steeds welkom natuurlijk

joell88

volgens mij kwam dit niet helemaal vriendelijk over. Maar ik bedoelde meer dat ik het raar vind dat dat gebeurd met je motor dat die uitvalt omdat er een schakelaar binnenin stuk is :s

joell88

heb alle raamschakelaars en het stekkertje van me  spiegel besturing los gehad toen deed hij het heel ffies gewoon maar was al snel weer over helaas dus hoop dat mensen nog ideen hebben

groetjes

herbert

ik had het lampje van de rechter raamschakelaar kapot en het lampje vervangen,tot een paar weken later ik de auto niet meer met het contact uit kon zetten,maar wel met de lichtschakelaar.
aan het zoeken geweest en ook naar renaultgarage geweest om het te vragen,die hadden dat nog nooit
meegemaakt,toen dacht ik aan de rechterschakelaar van elektriche raam,en de schakelaar afgetrokken en het probleem was opgelost.en een zekering van de achterlamp kapot.

joell88

helaas ik ben gaan proberen en heb uit eindelijk alle raamschakelaars er vanaf gehaald om zo veel mogelijk uit te sluiten als nog blijft de kortsluiting komen :S ik was vandaag voor me werk nog eventjes gaan zoeken voor zo ver het ging niets kunnen vinden. toen na me werk nog met de gedachte laat ik het nog eens proberen gaan kijken en toen deed hij het gewoon ik weer auto op slot en weer open en weer proberen en bleef het doen toen stukje gaan rijden en knipperlichten regelmatig geprobeerd en alles deed het ook gewoon licht aan en uit telkens maar bleef het doen. (overigens dit wel op een recht stuk geprobeerd wegens uitval motor en natuurlijk uitval stuurbekrachting:s)

naja tevrede kom je dan weer thuis en zet je de auto op slot en loop je je huis binnen en 10 minuten later proberen weer het zelfde liedje en dus gewoon weer terug bij af.

dit alles heb ik tot nu toe geprobeerd ben ook nog even wezen kijken bij de zekeringen aan de bestuurders kant onder de motorkap waar ook de relais zitten zag ik niet veel geks. maar het lijkt mij ook stug dat het daar vandaan komt want ik hoor echt een raar elektrisch geknars uit de zekering kast binnen in de auto vandaan komen :S.  ik ga morgen voor de veranding WEER naar de garage en even goed om de tafel gaan zitten ik hoop dat ik er morgen uit kom met hem en zal daarna mijn ervaring hier posten.

duim voor me !-!

joell88

heey peeps,

jammer dat niemand meer reageerd maar me auto staat nu al een poosje bij de garage heb gelukkig een leen auto en om de koste wat laag te houden doen ze hem tussen door elke keer. Maaaar dat heeft zo ze concequenties (duurd lang) maar ze denken misschien iets gevonden te hebbe.

Ze denken dat de kortsluiting ergens in de het stuurkolom zit nu nog maar afwachten tot ze maandag weer gekeken hebben :).

Jullie horen meer van me als ze weer gekeken hebben.

Groetjes

joell88

ik heb de andere topic over mijn motorische gedeelte ook al neer gezet dat het helaas nog niet verholpen is :S.

we zijn van plan om nieuwe zekering kast naja nieuw van de sloop en inlezen en dan testen op mijn auto kijken hoe dat gaat werken. en als dat niet werkt zullen we helaas weer verder moeten gaan zoeken kan wel janken GRRRR.

maar ik zit te denken als dit het NIET is om dan voor nieuwe kabelboom te gaan maar volgens de garage is dit ongeveer 10 uur werk en dan nog de kabelboom enig idee of dit ook zelf uit te voeren is en zo niet wat voor kosten kan ik ongeveer rekening mee houden.

en weten jullie misschien de kosten voor een nieuwe zekeringkast voor als dit wel het geval zou zijn.

mvg...

joell88

heey peeps

na veel zoek en sleutel werk zijn we helaas toch tot de conclusie dat de zekeringkast (UCH) naar de knoppe is :S.

we hebben er nieuwe schakelaar tussen gehad waar je je licht mee aan doet en kniperlicht enzovoorts maar mocht helaas niet baten alle zekeringen na gechekt en schoongemaakt en zelfs nog een extra massa kabel van de UCH getrokken maar werd toen wel iets minder maar als nog bleef het probleem zich voor doen dus vandaag komt hopelijk de nieuwe UCH binnen en dan naar de dealer om uit te lezen en te installeren en rijden maar weer HOOP IK.

de koste mogen er wel wezen de UCH kost 450 ongeveer en dan nog het inleren bij de dealer koste 30 a 40 euro pffff.

nou peeps geloof me al dit gedoe gun je niemand dus duim voor me ;)

ciao ciao

(btw als iemand weet hoe je een project aan maakt let me know ;))

joell88

heey peeps.

nou ben ik weer en heb dat gele monster eindelijk weer voor de deur staan pfoeeh wat een gepiieeeeeppppp allemaal.
er zit nieuwe computer in die heeft helaas wel 588 euro en nog wat cent gekost en ze hebben ook meteen een andere schakelaar er maar in gedaan om maar te voorkomen dat..... maar hij doet het weer ben er zeer blij mee dat hij het doet.

mag blij wezen dat er niet zo veel mensen op gereageerd hebben dat betekend dat niet veel mensen hier last van hebben gehad dit gun je niemand.

en hoor nog graag hoe je zo een topic aan maakt.

ciao ciao

matthew

Een project topic kun je alleen aanmaken als je lid bent van de meganeclub.

joell88

ik ben gister lekker naar sauna geweest alleen helaas was dit niet in de buurt maar ag je hebt een auto dus wat maakt het uit denk je en je begint met je meisie naast je te rijden.
en je komt na poosje achter dat hij weer stottert (omdat dimlicht aan staat:s) en dan doe je je knipperlicht aan en valt de motor heeeel eventjes uit en meteen weer aan dan begin je tog al je twijfels te krijgen maar tja je bent er bijna dus rijd door tot dat je na tijdje weer je knipperlicht moet gebruiken en dan gewoon de motor helemaal uit valt en eventjes niet meer aan wilt. na poosje gelukkig wel weer aan want zo midden op de weg met schaamte enzo is niet bepaalt leuk.

toen lekker de sauna in geweest en daarna weer bij de auto werkte centrale deur vergrendeling niet en binne lampie knipperen en een piep toontje de hele tijd (alarm ofzo) dus alarm zekering er uit gehaald toen stopte die en coupe consol er uit gehaald eventjes gewacht toen weer er in gedaan kreeg hem toen wel weer aan de praat.
ik kon alleen niet knipperlicht of licht aan doen en beetje rottig in dit regen land de ruitenwissers ook niet :S.

dit alles terwijl er net een nieuwe computer in zit :S

heeft er iemand misschien tips echt elke tip is welkom ben ten einde raad zowiso ga ik langs de renault dealer maar tips altijd zeer welkom

alvast bedankt

groetjes.

mr.Chip

ik weet dat deze een oude topic is, maar paar tips voor de mensen die problemen met de startonderbreker hebben :
bestel nooit nieuwe onderdelen als ECU, UCH, sleutel,   startblokkeringsysteem bestaat uit meerdere onderdelen, je gaat 1 onderdelen vervangen maar de anderen blijven toch oud, als een van deze onderdelen later stuk gaat dan hebt je niks aan die nieuwe onderdeel .
de beste oplossing is : STARTBLOKKERING PERMANENT LATEN UITPROGRAMMEREN,,, dan hebt je alleen maar een sleutelblad nodig die contactsleutel kan draaien, dus, geen transponders, nieuwe UCH, nieuwe sleutels,  nieuwe dat nieuwe dit, jou auto zal wel starten met een kapotte sleutel of met een kapotte UCH/BSI , je zult nooit meer afhankelijk zijn van dealers of garages voor startblokkering
diefstalbeveiliging is bij een oude auto alleen maar ellende voor de eigenaar niet voor de dieven   Y
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

mark29

Leuke oplossing, maar dit is gewoon reclame.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev