Advertenties


Elektrische raam problemen

Gestart door tijduur, 4 juli 2010, 12:05:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

tijduur

Ik heb sinds een jaar een Megane II, 1.6 v16 uit 2004. 155.000km. Hij rijdt goed - geen problemen (op een doorgebrande zekering na - maar die is vervangen)

Nu echter doet het elektrische raam aan de bestuurskant het niet meer. Ik begrijp dat dit een veelvoorkomend probleem is met Renault. Maar ik kan in de FAQ niet iets daar over terugvinden. (of heb ik misschien met mijn neus gekeken?)

Hij deed de afgelopen week al raar - als ik de omhoog knop gebruikte ging hij soms naar beneden, en pas na een paar keer afwisseled de knoppen gebruiken weer omhoog met de omhoog knop. Ik heb de zekeringen bekeken, en dat ziet er goed uit. Wel is na het eruit, en er weer inzetten van de zekeringen zo dat het rechter raam alleen in stapjes naar beneden en omhoog wil. Voor het linker raam (bestuurderskant) maakt het geen verschil.

Ik hoor geen motorzoemen oid.

Vraag: wat is er kapot, kan ik hier zelf wat aan doen (kan wel een schroeve draaier gebruiken, maar ben geen auto/electro deskundige), en wat gaat dat waarschijnlijk kosten? Als iemand een goed adres weet in de buurt van Amersfoort ben ik helemaal blij :)

Alvast bedankt.
Gr. Tuur

tijduur

Thanks KJ,

Vooral ook voor de tip voor de raam die het nog wel doet. Enig idee wat dit gaat kosten (ik neem aan dat het net iets te moeilijk wordt voor een schroevendraaier expert. ;) , of heeft het zin bij de sloop de motor uit de deur van een oude megane II te halen)

matthew

Bij de dealer ben je ongeveer 350 euro kwijt voor een nieuw mechanisme inclusief montage.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev