Advertenties


Sportuitlaat vraagjes

Gestart door nd-photo.nl, 2 juli 2010, 14:42:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Ik ben van plan om mijn uitlaatsysteem onder handen te nemen (volledig stock) en kwam tot de conclusie dat het niet zo makkelijk is om door al het aanbod een "juiste" keuze te maken.

Ik zal alseerst uitleggen wat ik wil: een donker sportief geluid, zonder dat ik overlast veroorzaak en om de kans op eventuele boetes te vermijden. Het liefst wil ik een Powercat, een bijbehorende middendemper en een (RVS) einddemper met 1 grote (Jap style) of 2 kleinere uitlaatgaten (of hoe je zoiets ook noemt ;) ). Maar omdat het geld me niet op de rug groeit beginnen we met de einddemper.

Ik ben bekend met de grotere merken zoals Sebring en Remus en las hier en daar ook al iets over keurmerken/EG keurmerk. Nu is het zo dat ik flink wat ben gaan rondkijken en stuitte op wat interessante aanbiedingen, zoals:

Exclusive Tuning Worldwide
RVS einddemper 225 + RVS sierstuk 35 = 260 euro inc materialen en montage

Er werd bij vermeldt:
Citeer
Met onze sportuitlaten kun je een zeer mooi sportief geluid krijgen, maar zal niet storend zijn voor omwonenden. Mooi brommend als de auto stationair loopt, en wat dieper bij hogere toeren.
Uiteraard binnen de normen en boetevrij

URL: http://www.exclusivetuningworldwide.com/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=21&Itemid=30

Ik heb gezocht naar ervaringen met deze shop, de site ziet er netjes uit en als je hun projecten ziet lijken het ook vaklui om het maar zo te zeggen. Ik heb volgens mij maar 1 reactie gevonden en die was negatief...

NM Parts
Model Round 2 dubbel= € 225 word vanaf de middendemper gemaakt dus niet als vele andere even snel op je bestaande stukje pijp gelast

Bovenstaande prijs inc montage.

URL: http://nmparts.nl/rvs_uitlaten.htm

PM Performance
Gemailed, maar nog geen antwoord terug ivm vakantie. Las dat Matthew was langsgeweest en is volgens mij goed geholpen. Prijs rond 350 voor demper, sierstuk en maakkosten.

URL: http://pmperformance.nl/prijzen.html

AGA Products (via Maxi Cartuning)

Toen kwam ik via Marktplaats ook nog op een fabrikant genaamd AGA die interessant geprijsde dempers levert via Maxi Cartuning. Ik vroeg me af wat "goedgekeurd" inhoudt en stuurde een email, dit kreeg ik terug:

CiteerHallo,

De AGA sportuitlaten zijn universeel dus moet u nog wel passend maken voor uw auto.
Goedgekeurd houd is dat het materiaal is goedgekeurd.
Er komt wel redelijk wat geluid vanaf omdat het sportuitlaten zijn.

Mvg,
MAXI CARTUNING
www.maxicartuning.nl

URL: http://www.maxicartuning.nl/maxicartuning.nl/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=387&category_id=76&option=com_virtuemart&Itemid=13&lang=nl / http://www.agaproducts.nl/producten.aspx

Nu zou ik graag van diegenen horen die GEEN Sebring of Remus uitlaat hebben hoe zij het hebben opgelost en hoe "hard" hun geluid is met een aftermarket einddemper. Ik heb al wat info gehad van member Wrecked die al wat waardevolle info heeft door laten schijnen, maar hoor graag zoveel mogelijk informatie, zodat ik een goede beslissing kan maken.

Alvast dank!

[edit]
Ik heb nog wat andere shops gemailed, maar daar heb ik nog geen antwoord van terug...

elvis_b2

hoi,

Ik heb mijn universele sportuitlaat gehaald bij autostyle

De uitlaat heb ik zelf met wat laswerk eronder moeten zetten en zelf een ophangbeugel moeten maken.
De uitlaat koste iets van 85 euro.
Heb hem nu bijna 2 jaar en doet het nog perfect en nergens last van.
Het enige minpunt is dat het geluid wat van de harde kant is voor sommige.
Maar dankzij een demper die je erbij krijgt is het geluid een stuk minder.
Het merk van de uitlaat is type X en te bestellen bij autostyle.nl

Rick Santbergen

Kom op jongens, kan iemand hier even op antwoorden.
Heb zelf al veel pm's met topic starter over het onderwerp gewisseld. --

Maar als iemand zo'n duidelijke en uitgebreide startpost maakt. Mogen de lezers best even reageren! Y

nd-photo.nl

Dankjewel Wrecked :) Ik ben alweer iets verder, zag op de site van NMparts ook een aantal uitlaten met DB killers, denk dat ik uiteindelijk voor een dergelijke uitlaat ga. Maar toch wil ik graag meer horen voordat ik de knoop doorhak. Reacties zoals die van elvis_b2 worden op prijs gesteld!

Benjamin Renon

Als ik je startpost lees dan wil je en uitlaat vanaf de kat. De prijzen die je opgeeft lijken alleen op de einddemper + montage. (Kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben en zijn de prijzen flink omlaag gegaan)

Over het algemeen geven Japstijl-dempers meer lawaai, maar met een demper erin gaat het meestal wel.
Ik heb een op maat gemaakt CRX-uitlaat laten monteren. (heeft een hoop werk gekost) Klinkt lekker (redelijk luid) sportief buiten, maar dreunt binnenin bij bepaalde toerentallen, omdat de pot onder de wielbak hangt.

Ken genoeg mensen die een andere "goedkope" uitlaat-lijn hebben gemonteerd en op een gegeven moment "gek" worden van het sonore gebrom bij constante snelheden en daarna een "duurdere" lijn hebben die net zo klinkt, maar niet de brom heeft.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rogier

ik heb net zoals benjamin een links rechts uitlaat, als het goed is zijn het free flows (soort jap style)  het geeft zeker een mooi geluid met stationair lopen.
alleen wanneer je lange ritten maakt op de snel weg is het een overheersend geluid, ik rij dan ook 9 van de 10x met de db killers erin je wordt er anders echt gestoord van vooral als ie goed warm is dan wordt het geluid nog een stukkie zwaarder ;)

op mijn vorige megane coupé had ik een goedkope uitlaat eronder zitten klinkt ook erg leuk einddemper koste toen maar 45 euro ( expres goedkoop gedaan wilde later een duurdere)  alleen goedkoop is later duurkoop en dat was bij mij wel gebleken me ophang punten braken constant af, kwam doordat het een goedkope universele uitlaat was daar bleven en ophang punten niet mooi aan vast gelast.

uilaten zijn echt persoonlijk wat jij wel mooi en niet mooi vindt.

succes

Christian de Vriend

Om wat voor motor gaat het?

Onder mijn coupe is een supersprint spagettispruitstuk gemonteerd,samen met de bijbehorende sportkat. hij kan niet mee met de apk
maar er zit wel een demper in voor de tegendruk,zodat die onderin meer koppel krijgt.Wat ik eigenlijk altijd afraad bij de 1,6e motoren is
als men een rechte kat. verv. monteerd zonder spruitstuk,dan heb je grote kans dat je verlies hebt,bij mij wel in iedergeval,ik leverder
onderin veel koppel in,om maar de helft bovenin terug te krijgen.mn middendemper is weg,en mn eindemper is van ragazzon.
maar die gaat er van tussen,omdat ik hem niet iets te stil vind,er komt een demper op met een klep,die je kan instellen.
helemaal open,half dicht of helemaal dicht.

Ik weet niet waar je vandaan komt,maar skytune is ook zeker aan te raden. (www.skytune.com)
die lassen ook geen bochtjes aan elkaar,maar buigen de buizen,ze geven dacht ik 5 jaar garantie op het lassen,en 10 op de dempers
maar daar moet je even voor kijken op de site.

suc6  :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

@Benjamin
Ik wil eerst een einddemper en de rest komt vanzelf een keer. In mn startpost heb ik tot nu toe alleen de prijzen genoemd van een einddemper + montage.

Wat ik sowieso niet wil is dat gedreun in de auto, dat heb ik een keer meegemaakt bij een maat van me en ik trok het binnen 5 minuten al niet meer. Los je dat op met een DB killer of houdt je dan nog steeds dat gedreun?

@Christian
In mijn sig staat mn auto + type. Het is een 1.6e uit '97. Welke uitlaat heb jij uitgekozen? Skytune heb ik gezien, las dat de wachttijden daar flink op kunnen lopen (4 maanden etc) of is dat oude informatie?

nd-photo.nl

Nog wat gemailed met NMparts: ze raden me af om een Jap style demper te nemen omdat (zelfs met DB killer) deze door zou dreunen in de auto. Er is aangeraden om een custom made einddemper te nemen met sierstuk, wat ook 225 euro kost.

Rick Santbergen

Dat lijkt me een hele goede optie van NMparts.
Mijn uitlaat is ook custom made. En die heeft een mooie brom, maar is niet storend voor mijzelf of de mensen om mij heen.

Robin

Een merkuitlaat scheelt ook al een hoop, daar zit een hoop researchwerk in. Die zullen bij een constant toerental (120 op de snelweg) niet zoveel herrie maken, en juist met optrekken wel weer :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rick Santbergen

Iedere uitlaat heeft een merk Robin ;)
Maar als je eeen Remus ofzo bedoeld. Daar komt bijna geen geluid uit, omdat ze EG keurmerk hebben. Ze mogen niet meer dan 3 decibel dan de orginele uitlaat produceren. En niets + 3 is nog steeds niets :P

Robin

Hm, ik had idd remus, die maakte aardig herrie :P (onder een megane niet nee)

Heb je wel eens een Milltek systeem gehoord onder een Leon? Ook goedgekeurd maar niet op +3 db :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rogier

robin die uitlaat die je onder de megane had hangen maakte ook aardig wat herrie :P

Rick Santbergen

Citaat van: Robin op  6 juli 2010, 14:32:21
Hm, ik had idd remus, die maakte aardig herrie :P (onder een megane niet nee)

Heb je wel eens een Milltek systeem gehoord onder een Leon? Ook goedgekeurd maar niet op +3 db :P

Waarschijnlijk in nieuwstaat +3db maar na lang rijden en veel demperwol verbrand niet meer. Anders kan hij nooit goedkeuring krijgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev