Advertenties


18" 215/35/18 7,5J ET40........?

Gestart door joell88, 2 juli 2010, 10:29:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joell88

hallo mensen,

ik heb sinds kort mijn megane coupe uit 1998 phase 1 2.0 16v en wil er wat mooiere velgen onder gaan doen noui ben ik gaan zoeken en ben ik wel redelijk mooie tegen gekomen maar ik vroeg mij af of deze maten zullen gaan passen onder mijn megane coupe.     18" 215/35/18   7,5J  ET40

hoop van jullie te horen.

vriendelijke groet.

joell88

de steek maat is overigens wel 4 x 100 ;)

Rick Santbergen

De steekmaat en ET moet volgens mij geen probleem worden.
Echter de velg in combinatie met de band twijfel ik over.

De meeste megane's zijn uitgerust met een 17 inch velg. De 17 inch raden wij ook aan, als je een andere velg wilt.
Een enkeling rijdt rond met een 18 inch velg, maar het is aan te raden dan de kleinste band te gebruiken.
Die band zou 205/35/18 zijn.

Ik weet dat Joost-cabrio wel met 215/35/18 rijdt. Misschien dat je hem bericht moet sturen.
Zie: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11252.msg201375#msg201375

Hoeveel j is de velg breed? Dat is natuurlijk ook belangrijk om te bepalen of de velg/band eronder kan.


joell88

7,5 j is tog de breedte :p althans zo staat het aangegeven bij die velgen breedte:  7,5J 

in iedergeval bedankt voor je reactie

groetjes

Rick Santbergen

En is je auto verlaagd. Zo ja op welke manier? Zo nee, ben je dit in de toekomst van plan?

joell88

neej bij mijn wete is de auto niet verlaagd maar ben heeel misschien van plan een heel klein beetje te gaan verlagen maar dat weet ik ook niet zeker inverband met dat ik al redelijk voorzichtig de drempels moet nemen maar wil zowiso wel nieuwe veringen er in gaan plaatsen.



Rick Santbergen

Redelijk voorzichtig drempels moet nemen? Je auto staat op orginele hoogte. :?

Als je niet van plan bent je auto te verlagen. Raad ik jou die 18 inch AF!
Ten eerste omdat je auto eruit ziet als een landrover.
Ten tweede omdat er dan een grotere kans bestaat dat de auto aanloopt bij drempels met standaard vering, dan bijvoorbeeld met een stuggere schroefset.

Ik zou voor 17 inch velgen gaan. Weet je ook zeker, dat je naderhand geen aanpassingen moet doen om ze passend te krijgen. Zoals wielkasten rollen of stuggere vering.

paikey

Ben het idd wel met Wrecked eens.
vooral omdat je nog van die soepele vering hebt.
De gene die hier op 18" rijde hebben daar de nodige aanpassingen voor gedaan.

joell88

hey mensen

bedankt voor het mee denken ik denk dat ik dan tog maar voor de 17 inch ga :) nu alleen nog mooie zoeke :p.

Maar heel erg bedankt misschien hebben jullie ook een beetjes verstand van motorisch gebeuren want heb nogal wat dingen gehad en vertrouw niet helemaal de garage de topic is ook laatst geplaatst.

Groeten

eliatuning

welke had je op het oog, als ik vragen mag?
grtz
rather low and slow than high and fast

Tkruisman

Ik heb ook 18 inch 215/35/18 erop liggen en ja sommige vinden het er te hoog uitzien maar ik vind het zelf wel meevallen heb nergens last van drempels of iets  !-!

foto's:



hoop dat dit je helpt bij de keuze van de velgen.


joell88

ziet er goed uit man :D maar je heb ook nix hoeven weg slijpen of schuren of wat dan ook..?

paikey

moet zegen dat dan 17" met een fatsoenlijke verlaging er toch echt een stuk beter uit dan dit in mijn ogen
maar dat is persoonlijk!-!

Tkruisman

hahah nee niks geslepen of wat dan ook alleen velgen erop zetten en rijden maar, en tuurlijk zal het er met verlagingen enz mooier uitzien maar ik gebruik deze wagen dagelijks en ja hier in de buurt heeft de gemeente het nogal moeilijk gemaakt voor me dus kan niet veel anders haha  8)

paikey

ik gebruik mijn wagen ook voor dagelijks gebruik en mijn gemeente maakt het me zeker zo moeilijke als bij jou : :P
dus dat hoeft geen excuus te zijn  o-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev