Advertenties

Problemen met xenon.

Gestart door Zakaria, 1 juli 2010, 22:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Zakaria

ik heb vandaag de + en de -  via de accu gedaan om te kijken of het ging werken. En jaa de Xenon ging aan, maar niet helemaal voor goed lang, er begon opeens beetje rook van de xenon af te komen en werd bruin, heb het meteen snel los gehaald.

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

sjerrie

Bij de aansluiting van de bedrading van de lamp ?
~Just got Maggied~

Zakaria

Citaat van: sjerrie op 10 februari 2011, 01:20:54
Bij de aansluiting van de bedrading van de lamp ?

uh jaa klopt? Domme fout zeker? Ik had ergens op google gevonden dat ze het wel eens via de accu aan sluiten. Maar bij mij ging het branden.

En ik wil zo graag xenon in mij auto hebben!! Geen enkele garage wilt inbouwen hier in Breda, of een autoshop vraagt er 180 euro voor + zijn xenon set kopen anders niet.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

sjerrie

Je komt uit breda dus ;)
Ik weet niet of je tot volgende week kan wachten want dan zou je richting mij kunnen komen.
Dan kan ik in ieder geval eens kijken voor je.
Als je voeding te zwak is kan ik een relais voeding voor je maken dan direct vanaf je accu.
Ze gaan wel op de normalen manier aan dan.
Heb je een controlesysteem voor kapotte verlichting op je auto ?
~Just got Maggied~

sjerrie

Welk merk xenon heb je trouwens ?
~Just got Maggied~

Zakaria

Citaat van: sjerrie op 10 februari 2011, 01:32:08
Je komt uit breda dus ;)
Ik weet niet of je tot volgende week kan wachten want dan zou je richting mij kunnen komen.
Dan kan ik in ieder geval eens kijken voor je.
Als je voeding te zwak is kan ik een relais voeding voor je maken dan direct vanaf je accu.
Ze gaan wel op de normalen manier aan dan.
Heb je een controlesysteem voor kapotte verlichting op je auto ?

Jaa géén probleem, ik wacht wel tot volgende wéék. Want ik kan er echt niet goed mee omgaan.
Ik denk inderdaad dat de voeding te zwak is, want op de normale aansluiting gaat de verlichting niet aan.
Ik heb geen controlesysteem in de auto zitten. Dus met een relais tussen kabel gaat het werken?

Merk is LUX PRO, was een setje van 50euro. 

sjerrie

Volgende week zaterdag komt er nog iemand van het forum voor het verlagen van de achterkant dus misschien zou je dan ook kunnen ?
Adres pm ik tegen die tijd wel even.

Ik stuur je een lijstje mee van wat je hiervoor nog wel moet halen.

- relais 12 volt met maakcontact 2stuks
- 15 meter draad rood 1,5 mm2
- 10 meter draad zwart 1,5 mm2
- zekeringhouder

Daarnaast nog wat oogjes en vlakstekers maar die heb ik nog wel liggen dus dat kunnen we wel verrekenen.
Als je die dingen haalt en je xenonset is niet kapot na net dan rijdt je met xenon naar huis mocht alles goed zijn.

~Just got Maggied~

Zakaria

Citaat van: sjerrie op 10 februari 2011, 01:58:55
Volgende week zaterdag komt er nog iemand van het forum voor het verlagen van de achterkant dus misschien zou je dan ook kunnen ?
Adres pm ik tegen die tijd wel even.

Ik stuur je een lijstje mee van wat je hiervoor nog wel moet halen.

- relais 12 volt met maakcontact 2stuks
- 15 meter draad rood 1,5 mm2
- 10 meter draad zwart 1,5 mm2
- zekeringhouder

Daarnaast nog wat oogjes en vlakstekers maar die heb ik nog wel liggen dus dat kunnen we wel verrekenen.
Als je die dingen haalt en je xenonset is niet kapot na net dan rijdt je met xenon naar huis mocht alles goed zijn.

Prima, ik kom dan anders wel volgende week zaterdag langs.

Dan ga ik van de week even boodschappen doen voor die spullen, klinkt goed!

Ja me xenonset is NOG net niet kapot gegaan, is alleen licht aangebrand maar hij werkt nog wel..... 

Ik zie u adres van de week dan in me pm, alvast bedankt!

sjerrie

Gaat helemaal goed komen dan. Als je xenon inderdaad niet kapot is. Tenminste ik hoop ook niet voor je dat deze snel na het inbouwen kapot gaat. Het is vaak alleen de lamp.
Je moet daarna even bij de kwik-shit of iets dergelijks om je lampen af te laten stellen. Ik laat ze altijd iets lager stellen zodat ik niemand verblind met rijden.

Is wel aan te raden om verblinding en boetes te voorkomen.

Graag gedaan en tot dan.
~Just got Maggied~

Zakaria

Ik ben ook pas achter gekomen dat er verschil zit tussen één lamp van d2s en één d2r.
Ik heb zelfs met bolle lense(type 2 fase 2 megane)

Hoe zit het met de pas fitting? Ik heb gewoon een H7 xenon kit gehaald zonder eigenlijk daar op te letten.

sjerrie

Ik weet niet of daar een pasfitting op moet.
Ken het type niet en het model lampen. Ik ben meer van het fabriceren van onderdelen.
Misschien dat iemand die het weet hier even het antwoord neer kan laten vallen voor ons.

Of anders even fabrikant van de xenon een mailtje sturen ?
Ik zou het echt niet weten.
~Just got Maggied~

Zakaria

Ja vast wel, ik ga er vanuit dat ze wel gaan passen in de Megane.

Inderdaad, misschien weet iemand het helemaal voor de zekerheid, of er verschil zit met de pasfiting van H7, D2R/D2S ??

Zakaria

Sjerrie, ik kom aanstaande zaterdag langs om even die xenons in te zetten.  :grin: Ik ga nog alleen van de week langs autoshops om de benodigde spullen halen die we nodig hebben..

Marc

Je hebt een Megane fase 2 type 2 daar moet een Canbus kabel tussen
anders gaat het volgens mijn niet werken

Koop een setje van Pilot 199 euro en no probleem, je koplampen hoe je ook niet te laten stellen is nl nergens voor nodig. Zet ze op stand 1 en walla alles klaar
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Zakaria

Marc is het niet zo dat bij alle Megane géén lamp defect aangeeft bij de boordcomputers?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev