Advertenties


Pinker(Richtingaanwijzer)naar rechts reageert regelmatig niet...

Gestart door Mégane Classic Boy, 1 juli 2010, 13:03:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Ik weet nıet wat het ıs maar ıs al een paar maanden bezıg dat de pınker naar rechts soms nıet reageert en de laatste tıjd redelıjk veel... ıs echt gevaarlıjk hoor maar wat kan dat zıjn?????

Dus soms als ık naar rechts afdraaı kan ık het nıet aangeven... :s:s:s

İk bedoel dus de hendel op de stuur... niet de pinker buıten...

JPF

Meestal is je stuurschakelaar gewoon aan zijn einde gekomen...
Hang tijdelijk even een proeflampje aan de bedrading van de stuurkolom. Als de storing optreedt en het proeflampje uit blijft weet je het zeker.

matthew

Wat ook kan zijn is dat er draadje los zit op je schakelaar.

Dit is eenvoudig te zien door je stuurkolom kappen te demonteren.

Mégane Classic Boy

Citaat van: JPF op  3 juli 2010, 10:03:23
Meestal is je stuurschakelaar gewoon aan zijn einde gekomen...
Hang tijdelijk even een proeflampje aan de bedrading van de stuurkolom. Als de storing optreedt en het proeflampje uit blijft weet je het zeker.
Zo technisch ben ik niet dus ik zal het iemand moeten laten doen..

Mégane Classic Boy

Citaat van: matthew op  4 juli 2010, 23:25:40
Wat ook kan zijn is dat er draadje los zit op je schakelaar.

Dit is eenvoudig te zien door je stuurkolom kappen te demonteren.
T is te hopen want zo n stuurschakelaar kost al wat geld hoor en het moet origineel zijn he.. dan heb ik het nog niet over het werk..

RobScénic

Is hooguit 10 minuten werk. Aan de onderkant van de stuurkappen zitten 3 schroeven, dan komt de onderste los. Dan zitten er achter het stuur 2 schroeven (kun je bij zonder stuur te demonteren, gewoon draaien) en komt de bovenste los. Dan is het gewoon een kwestie van omwisselen. Op de sloop staan zat Megane's met goeie schakelaars, kun je gelijk daar oefenen en kijken hoe het bij jouw auto zit...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 23 juli 2010, 06:15:09
Is hooguit 10 minuten werk. Aan de onderkant van de stuurkappen zitten 3 schroeven, dan komt de onderste los. Dan zitten er achter het stuur 2 schroeven (kun je bij zonder stuur te demonteren, gewoon draaien) en komt de bovenste los. Dan is het gewoon een kwestie van omwisselen. Op de sloop staan zat Megane's met goeie schakelaars, kun je gelijk daar oefenen en kijken hoe het bij jouw auto zit...
Ok dank je wel voor het antwoord man!Ja is precies wel simpel hoor,dat gaat wel lukken.

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 23 juli 2010, 06:15:09
Is hooguit 10 minuten werk. Aan de onderkant van de stuurkappen zitten 3 schroeven, dan komt de onderste los. Dan zitten er achter het stuur 2 schroeven (kun je bij zonder stuur te demonteren, gewoon draaien) en komt de bovenste los. Dan is het gewoon een kwestie van omwisselen. Op de sloop staan zat Megane's met goeie schakelaars, kun je gelijk daar oefenen en kijken hoe het bij jouw auto zit...

Ik heb vandaag gedaan wat je zei van dat losmaken van de onderste en bovenste kappen van de stuur maar ja.. eenmaal dat los zag het er toch nog chinese soep voor mij uit zeh.. zo simpel is het precies ook niet met al die kabels om de schakelaar om te wisselen met een andere.. .

Trouwens,wat zei van een soort lamp of zoiets dat ik er tegen moest houden voor iets te controleren????

Mégane Classic Boy

Citaat van: JPF op  3 juli 2010, 10:03:23
Meestal is je stuurschakelaar gewoon aan zijn einde gekomen...
Hang tijdelijk even een proeflampje aan de bedrading van de stuurkolom. Als de storing optreedt en het proeflampje uit blijft weet je het zeker.
Zeg ma waar moet ik zo n proeflampje halen en wat wilt het zeggen dat de lamp uitblijft als de storing optreedt????

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 11 augustus 2010, 04:35:17
?? kabels?? Is gewoon 1 stekker die je eruit haalt....

Ik weet het niet man,heb wat gekeken maar ziet er niet simpel uit.. ik denk echt niet dat de schakelaar los komt als je de stekker uitrekt????Je zult waarschijnlijk nog het een en ander moeten losmaken denk ik nee?

Ik zal morgen nog s kijken...

RobScénic

mensen moeten me verbeteren als ik het fout heb, maar ik meen dat er aan de voorkant 2 kleine schroefjes zaten. Als je die los hebt schuif je de hendel naar links eruit.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev