Advertenties


er gaat van alles mis....

Gestart door hbd, 29 juni 2010, 02:48:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hbd

Beste mensen,

Ik weet niet zeker waar ik alles neer moet plaatsen maar zal het hier wel doen.

Heb mijn megane nu al half jaar en er gaat van alles mis, heb er helemaal geen verstand van dus hoop misschien antwoord van jullie te krijgen  :q

1-> als die stationair(ook tijdens het rijden hoor ik het nog) staat geeft  die sinds vandaag een soort van piepend geluid onder de motorkap... opengedaan en komt uit de ja motor vandaan..?(distributie riem ?)
2-> piepende remmen... wordt zo zat van, zo goed als sinds ik em kocht. naar de dealer geweest, zeiden dat ik af en toe met de hogedruk tussen de remmen moest spuiten mja werkt voor geen meter, alleen bij lage snelheden remmen hoor je het.
3-> display van de radio blijft hangen en vervaagt. ook naar de dealer geweest... het was van de winter aangezien het aardig koud was kwam het daardoor nu het 30 graden is komt het omdat het zo warm is ? :S
4-> als ik de auto start dan maakt die een heel raar geluid en slaat die af dan hoor je 'KKKKKRRRR' en heel soms hoor je het ook en toch loopt de motor door.. maar meestal na de 2e x draait die het weer. mijn vriendins vader heeft me laten vertellen dat (ben de naam vergeten) de aandrijving van het opstarten doordraait of het slaat af ofzo.. (ook bij de dealer geweest zeiden dat ik er mee moest rijden totdat het vaker gebeurde dat ze het dan kunnen ''zien') dus niet wachten dat mijn garantie verlopen is..
5-> hoge toerental bij 120 + mja heb dat wel op de forum gelezen dat het ''normaal'' is bij de renault.

ga het morgen even naar de  dealer uitlezen...mja wat info kan ik altijd wel gebruiken denk.

word echt een beetje zat van iemand anders ook veel problemen heb van vrienden gehoord dat iemand echt heel veel problemen gehad met de Megane.. mja andere weer niet of minder...

Het trouwens om een:
Megane - 2002
1.6 1.6v
teller 74500 km

Zou dankbaar zijn als iemand mij daarbij kan helpen.

gr

Stefan

je hebt je vraag goed geplaatst Y

1- multiriem (v-snaar) vernieuwen of opnieuw spannen?
2- niks aan te doen denk ik, ligt aan de kwaliteit van de tegenwoordige remblokken een beetje vrees ik (zonder asbest erin o.a)?
3- Geen idee
4- ook geen idee
5- wat is hoog? hoeveel toeren draai je dan bij 120km/u?

Ik zou je in ieder geval niet steeds weg laten sturen bij de dealer, want het klinkt alsof ze er weinig zin in hebben om er eens echt goed naar te kijken.
Je hebt garantie zie ik, dus daar gebruik van maken
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

DHL

1. Zoals gezegd multiriem nazien
2. Bestond volgens mij modificatie voor met anti trilplaatjes. Gekend probleem bij Megane en Scenic van dat jaar. Denk zelfs (maar ben niet zeker) dat achteraf zelfs een volledig modificatie kwam met remklauwen en blokken...
3. Nog nooit over gehoord...
4.Zal wel iets met de starter zijn... Opletten want vrij duur
5. Aan 120 draai je denk ik zo'n 4000 toeren..(Ik reed onlangs met een HRV Honda, da's juist hetzelfde hoor)

Stefan

Mijn auto loopt bij 120km/h precies 3500 toeren (5-bak) ter indicatie
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robin

SCenic van mijn ouders draait ook zowat 4000 toeren bij 120 km/h

Heb echt het gevoel nog een keer te moeten schakelen, mijn auto doet 2900 toeren bij 120 km/h (6-bak)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

meganemaarssen

mijn auto loopt bij 120km/h 2800 toeren (6-bak).

Stefan...hoe kan je zien dat hij garantie heeft?
op naar een RS...Look dan....;)

Stefan

Citaat van: hbd op 29 juni 2010, 02:48:29
(ook bij de dealer geweest zeiden dat ik er mee moest rijden totdat het vaker gebeurde dat ze het dan kunnen ''zien') dus niet wachten dat mijn garantie verlopen is..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

hbd

niemand anders die problemen hebben gehad dat de display van de cd vastgelopen is of de oorzaak ?
tjonge jonge en wat zou de prijsklasse zijn van zo'n starter ? je hebt toch zo'n naam der van ?  niet de starter maar (iemand ? :P)
Multiriem? ja weet ongeveer wel waar dat zit maar..? kan iedere kip dat vervangen of zalk het beste ff naar de dealer gaan ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev