Advertenties


Formule 1 DEEL 21

Gestart door Stefan, 28 juni 2010, 11:04:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Tim

En nog meer gerommel voor de heren achter de groene tafel: de welbekende flexibele vleugels zijn weer terug ;)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Benjamin Renon

Naja, dit kan toch ook niet als je een gewone toeschouwer bent?

CiteerHet team van Ferrari heeft een boete van honderdduizend dollar gekregen voor de manier waarop het team Fernando Alonso de race in Duitsland liet winnen. Felipe Massa reed aan de leiding, maar moest de Spanjaard voorbij laten.

De wedstrijdleiding heeft Ferrari dus schuldig bevonden en heeft de zaak ook doorverwezen naar de mondiale autosportraad van de FIA, die deze zaak nu ook zal gaan besprkeen. De uitslag van de Duitse Grand Prix blijft ongewijzigd.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239716/ferrari-krijgt-boete-van-honderdduizend-dollar/
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Michel Veltman

en dan over x maanden alsnog een ferrari uitsluiting uit deze GP met als nieuw gevolg dat niet rijder X maar rijder Z kampioen wordt...en vervolgens een nieuwe rel als gevolg :?

of is mn glazen bol nu beslagen....
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Dennis Postma

Het valt me mee dat ze een boete gehad hebben, ik had verwacht dat ze er gewoon met een waarschuwing vanaf zouden komen. Maar persoonlijk vind ik dat de straf veel te laag is.  :x

Tim

Ik vind die regel zo krom als een hoepel (als die tenminste is zoals Olav Mol hem uitlegde) waarom zouden teamorders voor de leiding in de wedstrijd niet mogen maar als 't om p2 gaat wel? Als het idd zo is hadden ze beter stuivertje kunnen wisselen toen Button nog voor ze reed....

Maar we zien/horen wel wat de WMSC er van vind. Zal wel iets van een voorwaardelijk straf worden dat wanneer ze zoiets nog eens doen binnen periode x ze voor een paar wedstrijden worden uitgesloten van deelname.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

RobScénic

Het is een belachelijke regel. In iedere teamsport komen teamorders voor, alleen bij de F1 mag het niet. En waarom niet? Omdat in 2002 niemand begreep waarom Ferrari het deed (of het inzicht erin miste), en de teams het wél begrepen, maar het zelf niet konden bedenken. Het waren de tijden van de totale Ferrari-dominantie, en dit is één van de vele belachelijke regeltjes die destijds ingevoerd werden om de dominantie van Ferrari terug te dringen.
Iemand die zegt dat alleen Ferrari teamorders gebruikt, gelooft nog in Sinterklaas, de paashaas en de kerstman....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Stefan

Nouja, goed, het komt een beetje raar over om te zien, maar ik zou ook niet weten waarom er geen tactische keuzes zoals deze gemaakt mogen worden.
Het gaat gewoon om de harde knikkers uiteindelijk, dus winnen is winnen.
Als de 2 ferrari alsnog uit de uitslag gehaald zouden worden is dat overigens wel gunstiger voor mijn resultaat in het managerspel... o-)
Daarbij moet ik trouwens hoognodig eens een andere 2e coureur zien te bemachtigen.. l- ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Hier trouwens even een verzoekje aan de heren Veltman en Bras. aangezien jullie toch naar de GP van Hongarije gaan kunnen jullie misschien even een flyer onder de wissers doen van de heren Kubica en Petrov?



8)7


Stefan

Eindelijk weer eens een aardig resultaat gehaald bij het managerspel Y
Verder niet zo'n bijzondere race gezien op wat strubbelingen in de pitstraat na dan.
Wederom Red-Bull / Ferrai vooraan nu ipv Red-Bull Mc Laren.
Alonse was de enige die enigszins bij de Red Bulls in de buurt kon blijven.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

wij hebben ons prima vermaakt langs het circuit,niet veel van de incidenten meegekregen en compleet gemist dat Vettel een straf had gehad omdat we geen/nauwelijks zicht hadden op tvscherm.
@Dennis,niet gelukt om te flyeren :-)

***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

Oja, jullie waren er "live" bij natuurlijk daarzo.
Was het wat daar in Hongarije?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Ik heb alleen de laatste 3 rondes kunnen zien.

@Tim, jullie hadden wel ff beter weer dan ons zeg.

Stefan

Nouja, dan heb je alleen ff het gedoe in de pits gemist, verder niks eigenlijk :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

CiteerFerrari moet zich 8 september melden bij WMSC
02 augustus 2010


Ferrari zal zich op 8 september moeten verantwoorden bij de World Motor Sport Council (WMSC) van de FIA. Dan moet het Italiaanse team tekst en uitleg geven over de gebeurtenissen in Duitsland, waar Fernando Alonso de race won, nadat hij teamgenoot Felipe Massa had gepasseerd na vermeende teamorders.

Het team kreeg direct na de race al een boete van 100.000 euro opgelegd voor het overtreden van het verbod op teamorders en het in diskrediet brengen van de sport. De WMSC zal zich echter buigen over eventuele zwaardere straffen.  Sinds dit jaar kan de FIA-president, oud-Ferrari-teambaas Jean Todt, een zaak voor de WMSC laten komen indien hij verder onderzoek nodig acht, wat in dit geval dus is gebeurd. 

De zitting vindt plaats op 8 september, vlak voor de Italiaanse Grand Prix op Monza.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/240421/ferrari-moet-zich-8-september-melden-bij-wmsc/
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev