Advertenties


distrubutie

Gestart door renault@soest, 26 juni 2010, 15:30:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

renault@soest

hij doet het in zijn eigen tijd en zegt altijd dat hij aan vrienden niks wil verdienen,eens zien of het een echte vriend is... ;)
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Benjamin Renon

Geef je hem als het een echte vriend is een kratje pils? ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Als je zo erachter wilt komen of je echt een vriend bent,dan hebben jullie niet echt een goede vriendschap basis.
Want dat is gewoon blinde lings vertrouwen.

renault@soest

daarom gebruik ik ook een smiley met knipoog..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Marc

Citaat van: renault@soest op 29 januari 2011, 11:38:13
vandaag word mijn distributie+waterpomp  gedaan bij een vriend die bij renault werkt,zal wel laten horen wat het kost..


En heeft je "vriend" de rekening al klaar ?
Wat zijn de kosten we zijn allemaal erg benieuwd
Renault Megane  2005 1.5 DCI

renault@soest

oja,had er niet meer aan gedacht!
we waren 400 euro kwijt,dat was voor de distributie,waterpomp en nieuwe olie..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

delmoral

Als een distributiekit(dus kompleet),en een valeo waterpomp,en een 10 tal liter koelvloeistof mij maximum
300 euro kost(inclusief Btw) en de vervanging ongeveer 2,30 uur duurt, dan vraag ik mij af hoe een
garage 850 euro durft vragen.

Marc

Delmoral

Je snap het niet echt denk ik !
De garage heb personeel die kost 61.50 per uur. Ze doen er dik 4 uur over om het te vervangen

Daarbij komt nog de onderdelem en dan zit je op de 850 euro.

De OP spreekt ook niet van koelvloeistof en alle pakkingen.
Zal even de rekening voor je over type ;-)
All-in dustrubutie & acc riem  totaal 511 euro
Waterpomp 84 euro
Set ringen 16 euro
pakingen 19 euro
koelvloeistof 12 euro
pakking deksel 7 euro

Dit zijn de prijzen bij de renault dealer.

En de prijzen die jij noemt is incl korting voor personeel geen arbeitsloon enz enz
dus eigenlijk vergelijk JIJ appel met peren en ### je maar wat raak

Jammer
Renault Megane  2005 1.5 DCI

delmoral

Dag Marc,
Ik ben een gepensioneerde van 69 jaar, en ik heb geen enkele binding met garages of autopartscentra.
Ik heb wel een gepensioneerde vriend, oud auto technieker.
Wij(ik bedoel hij) heeft dus de volledige set vervangen,met aircoriem, afspraak was dat het goed moest zijn en volledig .
Wij hebben de distributie kit en waterpomp en koelvloeistof in een autoparts winkel gekocht(ik denk gate's en valeo)
En eerlijk, maximum 300 euro uitgegeven aan materiaal.btw in, geen werkuren.
Wat ik die man gegeven heb is mijn zaak.
Zoals ik reeds gemeld heb,rekent een bedrijf in Bladel ongeveer 430 euro, all in, en zegt dat dit ongeveer 2,30 duurt.
Mits een beetje zoekwerk op internet kunt u dit nagaan.
Nadeel voor mij is wel dat ik geen garantie heb.
Uit een forum kan men heel veel leren.
Iedereen is baas over zijn eigen uitgaven, voor mij is dus deze discussie beeindigd.
Met vriendelijke groeten   delmoral

matthew

En zijn dan ook alle loop en spanrollen mee vervangen?(want dat denk ik niet).

Fubar (Marcel)

Citaat van: renault@soest op 29 januari 2011, 11:38:13
vandaag word mijn distributie+waterpomp  gedaan bij een vriend die bij renault werkt,zal wel laten horen wat het kost..

volgens mij was er hier op het forum ook iemand die een adresje wist waar het 330 of 350 euro kost,weet alleen niet meer wie en waar...

Dat was ik :grin:
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

delmoral

Ja matthew, een van mijn voorwaarden was, alles vervangen. De spanrollen waren een onderdeel van de kit.Ik heb ze trouwens in mijn handen gehad.
Vooraleer ik begonnen ben met de vervanging heb ik telefonisch enkele prijzen gevraagd en die gingen tussen 430 euro(Bladel) en ongeveer 900 euro.
Wat denkt U nu zelf ?
NOGMAALS VRIENDELIJKE GROETEN DELMORAL

sjerrie

#27
Voor een k7m ben ik rond de € 200,- kwijt aan materiaal.

-riem, waterpomp, spanrol, v-riemen, koelvloeistof.

Ik doe er ongeveer 3 uurtjes over incl ontluchten en soms met een beurtje.

Voor vrienden en kennissen doe ik het regelmatig ook.
Voor anderen vraag ik € 25,- per uur.

Koelvloeistof afvoeren doen ze meestal zelf bij de gemeente ( afvalverwerking ).

Al met liggen de dealer prijzen hoger maar om wat bij te verdienen vind ik dit een leuk bedrag.

Kijk anders eens op mijnautoonderdelen.nl.
Goede prijzen voor materiaal en lang niet zo duur als bij de dealer ;)
Dealer moet ook personeel en pand betalen dus daar zijn de prijzen naar. Wel normaal omdat je wel je garantie krijgt op de werkzaamheden.
~Just got Maggied~

duckie1098

Goeidaaaagg,

We  weten toch allemaal dat de dealer het onderste uit de kan wil?
En nu druk ik me heel netjes uit, mijn gedachten over garages wil je niet weten, maar soms ben je ze dus nodig he?.
Neem het uitlezen van je uch.minimaal toch 50 eurootjes en ik begrijp best dat deze uitleesapparatuur kostbaar is, maar ik begrijp dus ook dat je hiervoor afhankelijk bent van de dealer en die weet dat dus ook.
Marc, die all inn distributieset is dat voor een megane met nokkenasversteller?Zo niet dan is 511 euro  toch wel heeeel veel geld voor een riempje en wat geleiderollen en een spanner?En je baas haalt ze toch zeker ook bij de autopartsshop cq dichtstbijzijnde leverancier, als het maar merkspul is natuurlijk.
klinkt misschien wat hard maar ik hoor teveel verhalen van mensen die hun bougie's merken om te kunnen kontroleren of ze wel of niet vervangen zijn (voorbeeldje).Of van mijn overleden vader die voor zijn grote beurt (cliootje) 800 euro moest betalen en na zij beklag bij de ""boekhouding van de garage"" ineens de helft onder het mom van vergissing en vaker dan 1 keer gebeurt.


Groetsels,

Ben

Marc

Tja wat moet je er  van zeggen.
De mensen die zeggen dat je een distrubutieriem incl spanrollen en waterpomp kan laten vervangen voor 300 euro, het materiaal wat deze beun gebruikt is waarschijnlijk B keus of misschien wel van de sloop ofzo. De dealer gebruikt orginale Renault onderdelen en dat vergeten de mensen van 300 euro nog al is. Ze vergelijken appels met peren

Renault Megane  2005 1.5 DCI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev