Advertenties

Renault Megane Classıc heeft redelıjk wat olıe gelekt van onder...

Gestart door Mégane Classic Boy, 24 juni 2010, 01:51:55

Vorige topic - Volgende topic

Mégane Classic Boy

We hebben het vandaag toevallıg ontdekt toen we hem op de brug hadden gezet toen garagıst onderhoud deed... ıs pas begonnen denk ık want ben nog maar paar maanden geleden naar keurıng geweest en hun hebben er nıets van opgemerkt en je zıet het dus duıdelıjk!!!!!

Van wat kan het zıjn?????

janvn

Indien de olie van achter de poelie lekt is het waarschijnlijk de oliekeerring aan distributiezijde

Groeten

Jan
Renault Megane Scenic 1.6 16V 2003

Mégane Classic Boy

Citaat van: janvn op 24 juni 2010, 11:50:09
Indien de olie van achter de poelie lekt is het waarschijnlijk de oliekeerring aan distributiezijde

Groeten

Jan

En ıs dat ıets duur om te laten maken?

nd-photo.nl

Best wel, ik heb niet zo lang geleden (lees 2 weken) een dergelijke reparatie meegemaakt. Lees voor details: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11669.0

Bij mij lekte er olie op mijn distributieriem doordat de krukaskeerring kapot was.

[edit]
Ik was in totaal 880 euro kwijt (met wat kleine dingetjes erbij, zoals lampjes vervangen)

matthew

Je riem moet  vervangen worden en de keerring,maar keerring is niet zo duur.

Ligt er ook aan wat voor motor je er in hebt.

Maar ik zou eerst uitzoeken waar het vandaan komt,dus alles schoonmaken goed en dan een eind rond rijden en dan weer kijken of er gelekt is en of het dan duidelijk te zien is waar het vandaan komt.

Mégane Classic Boy

Citaat van: matthew op 24 juni 2010, 21:16:56
Je riem moet  vervangen worden en de keerring,maar keerring is niet zo duur.

Ligt er ook aan wat voor motor je er in hebt.

Maar ik zou eerst uitzoeken waar het vandaan komt,dus alles schoonmaken goed en dan een eind rond rijden en dan weer kijken of er gelekt is en of het dan duidelijk te zien is waar het vandaan komt.

Ik heb nog maar pas de dıstrıbutıerıem laten vervangen hoor.. .

En er zıt een 1.9Dti motor ın met 72Kw van 1997.

Ma ja,heb al bıjna 300 000Km met men auto dus ık vraag me af of het nog wel waard ıs om dat te laten maken of gewoon zo mee rond te rıjden????

Dat van dat laten schoonmaken vanonder heeft garagıst ook aanbevolen aan mıj maar eerst met dıe beschermkap af dan car wash en ook kıezen voor bodemreınıgıng en dan kıjken.

Maar hıj had zo ook al wat gevonden waar het wat lekte en dat was achter de motor vanonder de turboleıdıng.. hıj heeft de schroef wat proberen vast te draaıen maar het was al goed vast en hıj heeft de turboleıdıng wat bewogen en hıj zeı dat dat mss wat kan uıtmaken maar hıj zeı hou het zo wat ın t oog en als het nıet verbetert teruggaan...

nd-photo.nl

Maakt volgens mij niets uit als je al een nieuwe d-riem hebt, als er olie op zit mag je hem nog een keer vernieuwen.

matthew

Als de driem los moet moet hij altijd weer vernieuwd worden en dat is jammer voor je als die er net op licht.Vette pech.

Maar je omschrijft nu dat het ergens bij je turbo vandaan komt en dat is niet bij de  distributie(is andere plek).

Wat ik ook raar vind is:waarom maakt je garage het niet schoon met remmenreinigen en dan rijden en dan weer kijken,want met geen een autowas procedure kun je het schoonkrijgen waar je moet zijn om je lekkage op te sporen.

Het is echt heel eenvoudig en in een uur weet je echt meer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev