Advertenties


koplamp megane 1

Gestart door bulldog, 11 maart 2005, 22:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bulldog

er was water in mijn koplamp gekomen na het afspuiten van de motor,het water heb ik er uit geblazen,maar nu zitten op de binnenzijde opgedroogde plekken,hoe kan dit dit het beste oplossen,moet ik de hele koplamp eraf halen of alleen het glas.
en hou maak ik het los

peterachterop

als je cht het glas eraf wilt halen moet je eerst de vinnen verwijderen (2 luchthappers onder de motorkap).
Daarna de lampen eruit schroeven.

Hierna de lampen langzaam in een voorverwarmde over op 70 graden laten komen, zo wordt de kit zacht en kun je het glas verwijderen.


Het klinkt raar maar het gaat wel goed. Heb deze info van een site waar iemand zelf angeleyes in zijn headunit zet.

Tony

tja...
Die aanslag is waarschijnlijk rest van pekel (gezien het jaargetijde)
Gewoon lamp eruit, paar keer goed spoelen met ontkalkt water en weer droog blazen. (je kunt dan even de unit eruit halen)
NIET met doekjes etc gaan zitten frommelen, want die reflecterende laag is opgedampt en dus ook heel gauw beschadigd.
Nog beter is om het gewoon te laten zitten - behalve jij, is er niemand die kijkt of je reflectoren goed gepoetst zijn -.

Koplamp in de oven... weer wat nieuws.

peterachterop

Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 03:31:49
Koplamp in de oven... weer wat nieuws.

Yep kijk hier maar eens.
http://www.prelude-portal.de/workshops/angeleyes/Creating%20Custom%20Angel%20Eyes.htm

De behuising zit met een soort industrieel kit aan het glas en is keihard. Naarmate deze langzaam wordt verwarmd begint deze zacht te worden.

Let wel dat als de lamp afkoelt het kit weer hard wordt.

Tony

Nou ja,ik zou het niet doen dus.

Je loopt namelijk een groot risico dat de kunststof delen krom gaan trekken, zodat montage niet goed meer mogelijk is en erger, het lichtbeeld verstoord wordt.

Daarbij gebruikt elke autofabrikant andere kit met andere eigenschappen.

sebastiaan

De meeste onderdelen zijn bij een auto van het kunststofsoort ABS gemaakt.
Deze hebben een smelttemperatuur van 220-250 graden.
Dus in theorie..kan het..maar ja..het is maar net waar je zelf lekker bij voelt.

ppveenstra

Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 13:18:13
Nou ja,ik zou het niet doen dus.

Je loopt namelijk een groot risico dat de kunststof delen krom gaan trekken, zodat montage niet goed meer mogelijk is en erger, het lichtbeeld verstoord wordt.

Daarbij gebruikt elke autofabrikant andere kit met andere eigenschappen.

Beetje risico maakt het spannend toch ;)

Tony


Klaazz

mijn megane ph1 heeft geen helder glas dus ik denk dat het resultaat niet egt mooi zal zijn.

bestaat er een heldere kap voor de ph1?

ik bedoel aan een glazen kap niet de hele unit

ppveenstra

Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 21:42:55
En duur!

En dus weer extra spannend, hehe nee maare je hebt wel gelijk..

peterachterop

Citaat van: Remko de W. op 14 maart 2005, 21:17:16
Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 03:31:49
Koplamp in de oven... weer wat nieuws.

mischien met een lekker sausje.... :)

Kunt het wel raar vinden maar t werkt echt.


Misschien smaakt het wel, met wat curry.

peterachterop

Helder glas bestaat niet maar vanaf 5 maart heeft s-k tuning in duitsland de angeleyes te koop en hier zit wel helder glas in.

Tony

Ik snap zowiezo niet waarom iemand zijn motor afspuit en het dan gek vindt dat er overal troep tussen komt te zitten (FAQ niet gelezen zeker?)
Maar je koplampglas demonteren en unit in de oven proppen alleen maar om wat aanslag te verwijderen... dan ben je niet goed snik.

Tony

#13
Trouwens: Het koplampglas van Renault is verlijmd met 2-componenten lijm...
Weinig kans dat je die los krijgt in een oven op 70 graden.
Over ABS: De verbrandings temp klopt wel, maar de vervorming kan al op treden bij +60 graden.
Het ligt er maar net aan welke toevoegingen zijn gebruikt voor de versteviging en hitte bestendigheid.
Als je koplamp is vervaardigd van polycarbonaat ( waar bijv je achterlichtglazen van zijn gemaakt) maak je een goede kans (alleen met koolstof of glasvezel versteviging - niet gerycycled voor 2 keer) , maar ABS leeft (in kunststof termen) en is niet  vormvast onder allle temperatuur en vochtigheidsgraad omstandigheden. En omdat er een reflecielaag is opgedampt, wordt die kunstof niet echt warm als je licht brandt. In de oven wordt dat een ander verhaal. Dan voeg je hitte toe van buiten af, waardoor vervorming ontstaat. Er zijn ook units die zijn gemaakt van poly vinyl chloride (PVC) en die kunnen helemaal niets hebben.

buldog

dus het beste kan ik het laten zitten, of spoelen met kalkvrijwater?
of sparen voor engeleyes.maar hoe gaan de knipperlichten los
???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev