Advertenties


Renault Mégane Cabriolet 2.0 16V Dynamique Luxe (08-05), betrouwbaar?

Gestart door Fabio-MeganeD, 13 juni 2010, 13:09:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fabio-MeganeD

Dag Allen,

Ik ben Fabio, 20 jaar. Helaas heb ik weinig kennis over auto's. Toch is de tijd aangekomen om een leuk auto'tje te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de RENAULT  2.0 16V C-C DYNAMIQUE LUXE, bouwjaar: 08-2005. Dit omdat het simpelweg een mooie auto is, en een cabrio mij gewoon geweldig lijkt!

Toch heb ik een aantal negatieve verhalen gelezen. Dat het dak kraakt, lekt en ruist. En er te weinig ruimte is om voor volwassenen achterin te zitten. Ik vraag me nu af, hoe groot is de kans dat dit gebeurd. Of te wel, is het betrouwbaar? Ik heb geen zin om nogmaals €5000 euro aan de auto in garages kwijt te zijn ;)

Hebben mensen op dit forum kennis over of ervaringen met de RENAULT  2.0 16V C-C DYNAMIQUE LUXE, is het betrouwbaar?

Alvast bedankt.

Toevoeging: het gaat om deze auto: http://www.autotrack.nl/tweedehands/vergelijken/6662293

Groetjes,
Fabio

Roadkill (Michiel)

Heb geen ervaring met de CC maar als je er 1 op het oog hebt voor 5000 Euri (dat begrijp ik een beetje uit je text) dan kan ik je nu al zeggen niet aan beginnen!!! Voor een beetje knappe van dat bouwjaar ben je snel het dubbele kwijt...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fabio-MeganeD

#2
'Ik heb geen zin om nogmaals €5000 euro aan de auto in garages kwijt te zijn'. Met nogmaals bedoel ik, nadat ik de auto heb gekocht, en er na verloop van duur van alles aan mankeert, waardoor ik daar veel kosten aan kwijt ben.

Iig bedankt voor je reactie!   :)

Ps, ik heb de  link met de specificaties van de auto die ik op dit moment op het oog heb, toegevoegd!

Marc

Fabian,

Voor die prijs, zit er garantie op. Dus mochten er problemen zijn kan je altijd terug naar de garage
Mits het een betrouwbare garage is

En cabriolet is niet voor 4 personen (vind ik zelf) daar moet je lekker, met je meisje in rond kunnen toeren zonder pottekijkers achter in  :D

Jammer dat er geen foto van de wagen geplaatst is

Marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Fabio-MeganeD

#4
Beste Marc,

Bedankt voor je reactie. Ik ben idd ook van plan om er met mn meisje in te rijden. Dus daar heb je helemaal gelijk in! Ook zou ik op de auto garantie krijgen. Dit is een garantie van een half jaar. Dit vind ik niet zo lang. Het zou makkelijk kunnen dat er over een jaartje van alles aan mankeert,... of niet?

Ik heb nog wel een paar foto's:






Gr,
Fabio

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

DHL

Belangrijk is de volledige onderhoudhistoriek na te gaan. Ook zeker en vast navragen of de distributieriem volledig vervangen (is) wordt! Is vrij grote kost.

A110

Het belangrijkste is het onderhoud van de auto, heeft de auto netje's optijd alle beurten gehad. Distributieriem om de 5 jaar of 120.000km. Zijn alle terugroepactie's uitgevoerd.

De daken kunnen inderdaad gaan lekken maar het kan ook zo zijn dat dit al is verholpen door de dealer, even navragen.

Het kraken van daken kan voorkomen. De oorzaak is meestal slecht onderhoud door de eigenaar. Je zal regelmatig de rubbers van het dak grondig moeten schoonmaken in in spuiten met siliconenspray zodat de rubbers lekker soepel blijven.
En let wel op dat het een cabrio is en blijft ook al heeft hij een stalen dak. Cabrio's torderen altijd veel meer en zo krijg je al gauw meer geluiden.
Verder ziet het er goed uit.

Hopelijk heb je wat aan mijn adviezen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Fabio-MeganeD

Bedankt voor alle reacties :)

Helaas heeft de dealer geen historiek van de auto, dit omdat de auto niet volledige tijd in het bezit is geweest van de dealer.  Een ANWB-keuring is idd zo gek nog niet.

De distributieriem is/wordt gelukkig vervangen.

Jeroen, jij zegt dat het verstandig is de rubbers van het dak regelmatig schoon te maken en in te spuiten met siliconenspray. Wat bedoel je met regelmatig? Elke maand, jaar?

Gr. Fabio

A110

Fabio,

Hoe vaak ga je je auto wassen? Dan is het een kleine moeite om de rubbers mee te nemen. 1x per maand zou voldoende moeten zijn. Je moet het ook weer niet te vet maken.
Beetje siliconenspray op een doek doen en dan langs de rubbers gaan. Zo komen er ook niet van die vieze vlekken op de lak of op je bekleding.

Rubbers moet je soepel houden dan blijven ze doen waarvoor ze bedoeld zijn. Ik doe ze in de wintermaanden 2x per maand en zomers 1x per maand. Mijn deuren kraken of rammelen nooit op de rubbers en in de winter zitten mijn deuren nooit vastgevroren. Het is een kwestie van een gewenning.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Neo

Zou de terugroep actie in het boekje terug te vinden moeten zijn, of zou de dealer het kunnen nachecken?

matthew

Terug roep acties kan de dealer nachecken en staat niet in het boekje.

Er worden ook wel stikkers voor onder de motorkap geplaatst.

Een cabrio kraakt altijd iets door tordering.

Het is echter bij de meg cc wel zo dat als je raam niet lekt/drupt dat je dan wel iets meer wint geruis hebt,wil je geen wind geruis dan krijg je wat druppels.Het is het een of het andere.

Ze kunnen ook een schade verleden nachecken(mist het focwa erkend gerepareerd zou zij).

En laten afleveren met grote beurt en direm idd en waterpomp.(al zijn de waterpompen van de 2.0 wel veel beter dan die van de 1.6)

Zakaria

Citaat van: A110 op 15 juni 2010, 19:39:51
Fabio,

Hoe vaak ga je je auto wassen? Dan is het een kleine moeite om de rubbers mee te nemen. 1x per maand zou voldoende moeten zijn. Je moet het ook weer niet te vet maken.
Beetje siliconenspray op een doek doen en dan langs de rubbers gaan. Zo komen er ook niet van die vieze vlekken op de lak of op je bekleding.

Rubbers moet je soepel houden dan blijven ze doen waarvoor ze bedoeld zijn. Ik doe ze in de wintermaanden 2x per maand en zomers 1x per maand. Mijn deuren kraken of rammelen nooit op de rubbers en in de winter zitten mijn deuren nooit vastgevroren. Het is een kwestie van een gewenning.

Gr. Jeroen

Is dit ook geschikt voor panoramadak?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

A110

Ja hoor waarom niet?

Portierrubbers en achterkleprubbers is het ook goed voor. Als je het maar niet te vet maakt rubbers moeten soepel blijven.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

NuramonW

Hé Fabian,
Ik was even benieuwd hoe de cabrio bevalt. Ik heb nl. zelf sinds een week of dire ook een van 2005. Heb je nog rare ervaringen gehad de laatste tijd ?

Erik

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev