Advertenties

starten

Gestart door fitz, 12 juni 2010, 03:15:05

Vorige topic - Volgende topic

fitz

heren,

Ik heb een rmc 1.6e

Het normale starttoerental verschilt nog wel eens. Is het normaal dat dat niet altijd hetzelfde is?
Heel soms heb ik, vooral als hij niet helemaal warm is (korte ritjes) dat hij start met een heel laag toerental en schommelend. Na 1 keer gasgeven is dat dan over.
Ook is het zo dat het stationair toerental schommelt (niet laag en hij slaat zeker niet af) als de motor tussen koud en warm in zit.

Aangezien ik recent de stappenmotor heb vervangen en het gasklephuis smetteloos heb gemaakt, denk ik dat het misschien kan liggen aan de bdp-sensor of de temperatuursensor...

Ik zou graag meningen van andere mensen horen..

alvast bedankt,

fitz

albert_coupe

ik had ook die problemen ik heb ook de stappenmoter en het gkh schoongemaak maar ik bleef het zelfde probleem houden erger dan jou ook afslaan
ik heb toen een injectiereiniger in een volle tank gegooid op aanraden van een colega
en het probleem is helemaal weg hij loop keurig nu zakt normaal trug en met koude start staat hij netjes in de choke tot hij warm is en vanlt dan naar zon 5 a 600 toeren constant

ik hoor wel als je hier wat aan hebt

mvg albert

fitz

Injectiereiniger heb ik er al wel een aantal keren ingegooid in het verleden. Hij rijdt verder goed en slaat niet af of zo.

sijm138 (jesse)

het kan ook in de bedrading van je lambda zonde zitten ik heb het probleem ook een tijdje gehad heb er nu geen last meer van.
maar dat zit in je draadje van af de zonde naar je uch die loopt in de zelfde kabelbundel als die van de dynamo.
en door dat gaat hij verkeerde waarders krijgen de zonde werkt met een spanning van 0 tot 1V en is dus vrij goed invloetbaar.
dus ik zou gwn ffies naar de garage gaan en hem laten uit lezen en als er dan iets uitkomt zoals deze stroring bedrading lambda zonde zou dit het probleem wel eens kunne verhelpen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

fitz

Dan vraag ik me af... zou de auto met een slechte lambdasonde niet altijd slecht moeten rijden?
Daarom denk ik meer aan temperatuursensor of bdp sensor, omdat hij goed rijdt, alleen soms wat rare dingetjes heeft, zoals hierboven beschreven...

sijm138 (jesse)

nee het is geen slechte lambda zonde het probleem is zo als je je auto gestart heb dan kost het je veel stroom van je accu en dan gaat je dynamo heel veel bij laden waardoor er een grote stroom door die draad loopt.
en omdat het zelfde draadje van de lambds zonde er ook bij zit in die kabelboom kan je een inductie stroom krijgen om die van de lambda en gaat hij verkeerde waarders door geven.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev