Advertenties


Raam defect

Gestart door Digiconnect, 7 juni 2010, 15:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Digiconnect

Gisteren wilde ik mijn raam omhoog doen en kraakte hij heel erg en ging hij halverwege niet meer verder.

Met mijn handen het raam omhoog gekregen. Wat zou er kapot zijn? En hoe duur is zoiets? Is het makkelijk te repareren?

Als ik het zelf zou repareren, hoe krijg ik dan de deurbekeding eraf, zodat ik erbij kan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Het is een Renault Megane Coupe uit 2002.


Gr.
Dominique

Rogier

in de F.A.Q. staat bij demontage en montage hoe je de deurpaneel eraf kan halen ;)

Digiconnect

waar kan ik die FAQ vinden?

Rogier

als je helemaal na boven scrolt in de witte balk onder het logo ;)
daar staat clubwinkel, forum en FAQ

Digiconnect

Gevonden thanks!

Heeft iemand mijn probleem ook al eerder gehad?

Is dat het raammotortje kapot of iets anders?

Zoals je bovenin kunt lezen, wilde ik het raam omhoog doen en toen begon hij te kraken en stopte hij halverwege ineens!

Zou iemand kunnen vertellen wat die is en hoe duur dit onderdeel kost nieuw of op de sloop ongeveer?

matthew

Dan is je klem afgebroken en is nu zeer waarschijnlijk je raammechanisme in de soep gedraaid.

Wordt dus een nieuw raammechanisme.

Digiconnect

Dank, hier heb ik iets aan...weet ik dat ik die met gaan zoeken op de sloop! Gr. Dominique

janvn

Ik hetzelfde bij de hand gehad bij mijn megane. Ik heb toen geinformeerd bij de dealer deze heeft alleen een complete set ter waarde van € 250,00. Vervolgens heb ik een aantal sloperijen in de omgeving gebeld. Daar ben ik ook geslaagd voor € 50,00. Het de- en monteren van het raammechanisme is goed te doen. Misschien is er, indien je hetzelf niet aandurft, bij jou in de omgeving die je erbij kan helpen??

Renault Megane Scenic 1.6 16V 2003

Koentje

Hoe krijg ik het raam mechanischme eruit?
Heb de 3 boutjes al los, alleen zitda ding vast met ijzere draden.
Hoe krijg ik die los?

Koentje


sijm138 (jesse)

die ijzeren draden horen bij het raam mechaniek maar het mechanisme zelf zit ook in je raam geklikt in het midden.
anders zou ik het niet weten
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

Je moet idd eerst het raam van je mechanisme los klikken en dan het mechanisme los schroeven.Het kan ook nog zijn dat je motor met 3 moertjes vast zit.

Je moet gewoon goed kijken wat je moet doen alvorens je begint.

Koentje

De 3 moertjes heb ik gisteren al los gemaakt.
Waar gaan die ijzere draden naar toe dan vanuit het motertje?

sijm138 (jesse)

die zijn voor het open en dicht gaan van je mechanic zitten voor de rest nergens vast als het goed is maar weet ik niet zeker zit je mechanic opp 3 of 4 punten vast en je motor ook nog.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Koentje

Vandaag motertje eruit kunnen krijgen.
De ijzere draden zitten helemaal door de war.

Moet ik hiervoor gewoon een nieuwe halen?

Als ik mijn raam dicht doe en open dan tikt hij.
Ik heb gehoord dat dit komt door de geleiders.
Hoe moet ik dit oplossen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev