Advertenties


verspringende veren v-maxx schroefset

Gestart door Bertje, 5 juni 2010, 00:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bertje

Beste mensen,

Heb sinds vorige week een v-maxx schroefsetje onder mijn Megane Cabrio uit 1999 (net 2e model) gemonteerd. Ziet er strak uit en precies de juiste hoogte. Nu heb ik alleen last van springende veren bij het insturen met lage snelheden. Ik heb de veren toch redelijk opgedraaid.

Zou het kunnen dat ik de veren strakker moet draaien om dit verspringen te voorkomen?
Verder was het monteren goed te doen en de prijs (250 euro) was ook goud.
Heb op het forum eerder gelezen over dit probleem maar kon geen oorzaak of oplossing vinden...!?

Ik hoor wel of iemand hier iets meer over kan vertellen.

Alvast bedankt!

Oja deze aanbieding was op de volgende site (winkel in Tilburg ook webwinkel):
http://www.streetperformance.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000239&lang=NL

Greetz Bert

Koentje

Hallo Bertje,
Ik heb ook net een schroefset gemonteert en had hem net niet om z'n laagst staan en had geen last van verspringende veren.
Heb zelf een megane coupe maar dat maakt volgens mij niks uit.
Als je naar mijn projeckt pagina gaat dan zie je hoe laag die toen stond.
Was vandaag bezig mijn mijn 17Inch eronder te doen maar lukt niet echt, morgen verder kijken.

Rick Santbergen

Citaat van: Bertje op  5 juni 2010, 00:29:53
Beste mensen,

Heb sinds vorige week een v-maxx schroefsetje onder mijn Megane Cabrio uit 1999 (net 2e model) gemonteerd. Ziet er strak uit en precies de juiste hoogte. Nu heb ik alleen last van springende veren bij het insturen met lage snelheden. Ik heb de veren toch redelijk opgedraaid.

Zou het kunnen dat ik de veren strakker moet draaien om dit verspringen te voorkomen?
Verder was het monteren goed te doen en de prijs (250 euro) was ook goud.
Heb op het forum eerder gelezen over dit probleem maar kon geen oorzaak of oplossing vinden...!?

Ik hoor wel of iemand hier iets meer over kan vertellen.

Alvast bedankt!

Oja deze aanbieding was op de volgende site (winkel in Tilburg ook webwinkel):
http://www.streetperformance.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000239&lang=NL

Greetz Bert

Hoi Bert,

Heeft degene die hem gemonteerd heeft, goed gekeken of de veren bovenin goed in de schotel liggen?

Bertje

Citaat van: Koentje op  5 juni 2010, 01:10:04
Hallo Bertje,
Ik heb ook net een schroefset gemonteert en had hem net niet om z'n laagst staan en had geen last van verspringende veren.
Heb zelf een megane coupe maar dat maakt volgens mij niks uit.
Als je naar mijn projeckt pagina gaat dan zie je hoe laag die toen stond.
Was vandaag bezig mijn mijn 17Inch eronder te doen maar lukt niet echt, morgen verder kijken.

Hey Koentje,

Bedankt voor je reactie! Heb ff op je project pagina gekeken en naar de foto van de veerpoot. Het lijkt alleen wel alsof de blauwe verdraaibare ringen maar net op de schroefdraad zitten. Zou dus zeggen dat hij op zijn laagst staat. Als je deze ringen wat hoger draait dan zal de velg er ook niet tegenaan lopen.
Komt de veer trouwens niet los als je de auto op krikt?
Zou ook zo kunnen zijn dat ik de veren op wat minder spanning moet draaien om het verspringen te voorkomen.

Greetz Bert

Rogier

hey bertje,

dit probleem heb ik zelf ook met mijn KW schroefset, ik heb dit probleem alleen met me 17inch wielen.
het kan zijn dat je homiokineet kapot is, het kan ook zijn wat wrecked zegt, dat je veren niet goed in de schotels liggen.

ik hoop dat jij je oplossing kan vinden, dan kan ik ook kijken of het bij mij helpt. :P

Koentje

Hey bert,
Mijn 17Inch die lopen aan de binnenkant aan tegen de schroefringen.
Heb toen leenvelgen van een maat van me geleend om naar huis te rijden en later bij hem mijn eigen 16Inch eronder te doen.
En de veren komen niet los als je de auto omhoog krikt.
Ik weet niet of je de veren zelf omder op spannig kan zetten.
Denk nie dat dat kan.

Rick Santbergen

Citaat van: Bertje op  5 juni 2010, 10:44:08

Heb ff op je project pagina gekeken en naar de foto van de veerpoot. Het lijkt alleen wel alsof de blauwe verdraaibare ringen maar net op de schroefdraad zitten. Zou dus zeggen dat hij op zijn laagst staat. Als je deze ringen wat hoger draait dan zal de velg er ook niet tegenaan lopen.

Pardon?
Zijn schroefset staat niet op zijn laagst, daarnaast moet je een schroefset niet hoger draaien. Met setje 5mm spacers is dat probleem van Koen opgelost. Hoger draaien doen wij niet zomaar! :shocked:

Rick Santbergen

Citaat van: Bertje op  5 juni 2010, 10:44:08
Komt de veer trouwens niet los als je de auto op krikt?
Zou ook zo kunnen zijn dat ik de veren op wat minder spanning moet draaien om het verspringen te voorkomen.

Greetz Bert

Hoeveel heb jij je auto verlaagd Bert?
Want als de veren onder teveel spanning staan heb je amper verlaagd.
Ik gok erop dat de veren bovenin niet goed in de schotel liggen.

En anders heb jij een oude setje vmax te pakken. Deze hebben allemaal het probleem van verspringende veren.
Heb je de set 2ehands gekocht?

Joey Voormolen

@ koen bij mijn komt de vering wel los als ik hem op krik.
@ wrecked dat kwaaltje met die springende veren zit er gewoon nog steeds in bij het v-maxx schroefsetje van de megane(jammer genoeg).
Het enige wat helpt is goed in vette, dat heeft Ivo ook gedaan(Niet naar luisteren werkt ook) :x.

En omhoog draaien doen we niet aan, nee. _o_ alleen maar lager  :x

@ bertje ben ook wel benieuwd naar een foto van je megane.
Lowered M3C GT

Rick Santbergen

Citaat van: Joey Voormolen op  5 juni 2010, 22:10:27
@ koen bij mijn komt de vering wel los als ik hem op krik.

Had gister bij Koen niet gekeken hierna.
Zag echter wel dat de schroefset uit 2 setjes veren bestond. Een grote onderin en daarboven een kleine.
Is dat bij jou ook Joey?
vanwege off-topic politie misschien even in "klets maar raak" reageren :police:

Bertje

Bedankt voor alle reacties. Ben erachter dat een Megane lager moet  !-! en niet hoog  8)7.
zal volgende week ff een foto van mijn Megane uploaden.
Heb overigens de schroefset 2 weken geleden nieuw gekocht. Mogelijk nog een oude productie begrijp ik. Zal ook eens ff kijken of de poten goed in de schotels vallen.

Tnx voor de tips.

Greetz Bert

Joey Voormolen

wrecked ja klopt de gewone veer en de hulpveer, heb er dus ook 2.
Lowered M3C GT

Koentje

Joey, ik heb ook last van dat probleem dat de veren kraken ofzo iets.
En dat als ik de voorkant opkrik dat de achterkant ook van de grond afkomt. (gisteren wel)

Joey Voormolen

ja dat zou heel goed kunnen iedergeval als ik over een drempel rijd komt mijn achterkant altijd los
Kan als die dadelijk weer rijd wel een foto van maken.

Ja alleen in vetten helpt. Heb toe is een keer extra rubbertjes besteld om er tussen te doen zodat ik er misschien van af zou zijn maar heeft niet geholpen.
Lowered M3C GT

Koentje

Waar bij de veer moet ik hem dan invetten?
Bij een drempel komt de mijne niet los hoor

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev