Advertenties


Prijs onderhoud en enkele werken

Gestart door DHL, 4 juni 2010, 22:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DHL

M'n Megane 1.6 16V met 45.000 km wordt 10 jaar. Wie heeft er een idee wat het grote onderhoud + het vervangen van de distributieriem en waterpomp + het vervangen van de bovenste motorsteun aan de kant van de distributie en het vervangen van de olie van de versnellingsbak (om gekend probleempje als het erg koud is schakelt ie wat stroever naar z'n tweede en zou er dan gelijk een additief dat ik reeds kocht laten bijdoen) allemaal tesamen zou kosten ongeveer?

subzero

Bij de renault dealer 1000 - 1200 euro "denk ik".

Bij een universele garage zal het wel een pak minder zijn,bv klik.

DHL

#2
Hij gaat morgen binnen bij een Renault dealer. Is wel een heel bedrag.... maar zijn in feite geen zaken die ik de wagen kan kwalijk nemen he. Is gewoon onderhoud eigenlijk. Enkel veel centjes...

Heb jij ervaring met AD garages? Viel me op dat ze 24 mnd garantie geven op de werken. Dealers geven 12 mnd geloof ik.
Ik ga nu bij off dealer, heb gehoord dat de distributieriem van zo'n 16V motoren geen lachertje is om te vervangen. Klopt dat?

Colin

16v is inderdaad wat moeilijker. Mijn garage deed er eventjes over. Ik heb btw een 2.0 16v :afro:
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Fubar (Marcel)

Hoi DHL,

Informeer eens bij een VSR-dealer !-!. Scheelt in ieder geval in het uurloon 8)7 t.o.v. Renault-dealer.
http://www.specialistinrenault.com/

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

subzero

Citaat van: DHL op  7 juni 2010, 10:21:26
Heb jij ervaring met AD garages?

Bij een familielid moest een tijd geleden het tweemassa vliegwiel en koppeling vervangen worden (vw golf).

Bij de vw dealer zou dit €1300 kosten. (werk+onderdelen)

Bij de AD garage vroeg men €878. (werk+onderdelen)

DHL

Ja, dat zijn nogal verschillen...
Fubar, ik woon in Belgie dus... is wat te ver he
Morgrn weet ik jullie te zeggen hoeveel ik betaalde :?

matthew

Zal rond de 1100 zitten .
Maar dit is idd even groot onderhoudskosten bijelkaar,dus dan ben je er voorlopig vanaf.

DHL

Zou in feite een mooi topic zijn he... hoeveel kosten heeft DHL aan z'n wagen?
En degene die er het dichtste tegenzit wint hem haha

Tja inderdaad, is wel wat geld, maar de auto is nog als nieuw. Die moet zeker terug 5 jaar meekunnen... Maar is wel gek he, 47.000 km en de distributieriem en waterpomp worden voor de tweede keer vervangen haha

Fubar (Marcel)

#9
Citaat van: DHL op  8 juni 2010, 10:28:32
Maar is wel gek he, 47.000 km en de distributieriem en waterpomp worden voor de tweede keer vervangen haha
Distributieset (ook spanrollen) + waterpomp dienen in principe uiterlijk bij elke 120.000 km of om de 5 jaar vervangen te worden. Dusz helemaal niet zo vreemd ;) eigenlijk. Het kan ook zo zijn dat i.c.m. met een groot onderhoudsbeurt of onverwachte reparatie genoemde vervanging uit kostenoverwegingen eerder uitgevoerd wordt.
PS: (preventieve) reparaties die ondanks Renault-advies uitgesteld worden, worden nooit goedkoper..... :neen:
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

DHL

Terug van de garage. Ik heb hen alles laten doen, naar eigen goeddunken. Zij zijn de profs he. Ze hebben de waterpomp niet vervangen. De mechanieker en de baas van het bedrijf zeiden dat dit geheel overbodig zou zijn in dit geval. Ik weet ook dat volgens de voorschriften de waterpomp steed dient vervangen te worden, maar ja, als zij zeggen het niet te doen....
Nu wat betreft de prijs voor dit alles was ik eigenlijk zeer tevreden. Ik betaalde op de kop af 700 Euro. Ben nu weer goed voor 5 jaar he...
Morgen wel nog eens langs de Auto 5 om een extra tube Marly voor de versnellingsbak. Op de verpakking stond dat de tube goed was voor max 3 liter versnellingsbakolie. De mechanieker zei me dat er ong 3.4 liter opging... Een tweede tubeke kan geen kwaad he. Niet dat de bak moeilijk schakelt of zo. Is enkel bij heel erg koud weer dat terugschakelen naar 2 een beetje moeilijker gaat zolang de olie koud is. Maar dat hebben ze naar het schijnt allemaal, standaard vanuit de fabriek...
Dus, weer een tevreden Renaultrijder vandaag !-!

matthew

Mooizo en een nette prijs.
Veel rijplezier maar weer,en idd met zulke kilometerstanden kan het wel zijn dat de waterpomp weinig heeft geleden.

subzero


Fubar (Marcel)

Als vastgesteld is dat de waterpomp niet lekt: niet vervangen. Misschien over (binnen) 5 jaar :huh:
(De prijs MET nieuwe waterpomp zou aanmerkelijk hoger uitvallen.) Lijkt mij een redelijke (Dealer?) prijs, mits  incl. BTW, natuurlijk ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

DHL

Hij wist me te vertellen dat de waterpomp de eerste keer (op 5 jaar dus) wel vervangen werd. De pomp stond droog, dus onnodig volgens hem. Ja is wel eerlijk van hem he... Duurste onderdeel was de motorsteun bovenaan.
Toen hij me de faktuur uitlegde excuseerde hij zich min of meer omdat het zo'n hoog bedrag was. Wellicht omdat m'n auto 10 jaar oud is? Want een Renault garage heeft eigenlijk niet veel klanten met zo'n oude wagens he. Megane 1 zie je niet meer op de parking van het atelier. Die gaan waarschijnlijk meestal in onafhankelijke garages denk ik.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev