Advertenties

Eindelijk is het dan zover...

Gestart door Flock, 2 juni 2010, 14:40:38

Vorige topic - Volgende topic

Flock

Is precies 3 maanden goed gegaan met mn megane-tje! (Megane coupe IDE 2001)
Maar dan nu is het eindelijk zover, heb jullie hulp weer nodig  8)7

Het probleem is als volgt:

Koude start, nergens last van!
Na een +/- 15 Km als de motor warm begint te worden of al warm is gaat die stotteren/inhouden (het vage is dat die dit niet ALTIJD doet, dan riojd ik 50Km probleemloos en zo sta ik weer stil?!)
Als die storing eenmaal aan de gang is en ik geef wat gas bij hoor je de motor heel in de verte draaien..alsof die niet op alle cilinders loopt.
Storingslampje gaat branden, en na enige tijd valt die uit..Maar ook dit weer niet altijd!

Kan hem met die storing namelijk wel statonair laten lopen, echter als ik gas bijgeef valt die dus uit!

Eenmaal gestopt omdat we niet verder kunnen, wachten 5 a 10 minuten en kunnen weer zonder problemen de rit afmaken  8)7

Wie o wie klinkt dit bekend in de oren, en wat kan het zijn?

Alvast hartelijk dan!!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Joost-cabrio

wat ik zo zou zeggen is 1 van de injectoren,

Stefan

Ja, het welbekende vervuilde inhectoren verhaal lijkt het wel op.
gebruik de zoekfunctie eens (vanaf de forumindexpagina!!) op "ide" of iets dergelijks.
Ik denk dat je dan een hele hoop info krijgt.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Joost-cabrio

vernieuwe van alle 4 injectoren is een hele dure grap ik dacht iets van 110 euro ofzo per stuk, ik heb toen zelf via internet compleet 4 injectoren met alles incl kabelboompje voor 120 euro via marktplaats, daar rijdt de auto nog steeds super op :),

heb nu een compleet blok gekocht van 2002 incl injectoren en alles voor 150 euro, dus denk je dan evt het beste naar zo iets kan zoeken, of later reinigen.

suc6 ermee

Flock

Pff,wat een hits op dat IDE gebeuren!

Zoals ik lees in  een topic, kan dit nog wel eens een staartje krijgen :(
Hoop niet Denman achterna te gaan, die heeft me toch wat problemen gehad zeg...

Maar wat ik lees:

* brandstofdrukregelaar en voeler vervangen
* hogedrukregelaar
* brandstofverdeler
* enz enz..

Denk dus toch eerst maar eens uit laten lezen, zal de foutcode ook hier in het topic plaatsen!
Hoopte eigenlik dat jullie zo 1,2,3 konden zeggen wat het was, maar helaas..

Ik zal het verloop van de auto blijven posten, zodat andere er misschien in de toekomst ook iets aan hebben..

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Stefan

Veel hits idd, want de IDE is echt een typische probleem motor geweest helaas...
Veelal vervuilingsproblemen.
Tanken van 98 wordt ook aangeraden en brandstofreiniger gebruiken eens in de zoveel tankbeurten.

Flock

Tank V-power, daar kan het dus niet aan liggen..
Alleen die brandstofreiniger heb ik niet gedaan, bij aanschaf (een +/- 10.000 Km geleden) een flesje injectorreiniger erin gegooid!

Heeft het nu nog zin om die brandstofreiniger erin te doen?  :D
Renault wat anders??

Stefan

V-Power is geen 98... :neen:

Ik zou zeggen, probeer het eens, kan nooit kwaad denk ik :neen:

sijm138 (jesse)

het is idd een probleem motor het is echt een motor voor de stevige door rijder dus iemand die heb lkkr vaak hoog in zijn toeren laat draaien want als je er mee rijdt als een ouwe oma dan slipt de motor snel dicht heb het er op het werk wel eens over met een collega en die zegt dat het echt een motor is wara je mee moet trappen anders slipt hij dicht
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

(V-Power is geen 98...

Ik zou zeggen, probeer het eens, kan nooit kwaad denk ik.)

Klopt maar v power is wel beter als gewoon 95 tanken voor deze motoren.

Verder eerst uitlezen idd,wat je storing is.

Kan ook nog erg zijn,en Renault heeft nu een kant en klaar setje om je egr af te dichten.
Dit werd eerst veelal als hobby toegepast,maar Renault heeft het inmiddels overgenomen en er is een set voor te krijgen.
Dit is er ter informatie voor alle ide rijders.

Stefan

Ja, dat is zo.
Ik tank met mijn eigen auto ook altijd V-Power trouwens.

ps. wat had je allemaal met mijn bericht gedaan Matthew... :? :q

matthew

Ja site deed beetje vreemd en heb toen gekopieerd en geplakt en dan krijg je zoiets.

Af en toe zegd die dat ik geen rechten heb om een bericht te plaatsen terwijl ik gewoon aangemeld ben,maar dat deed die op de oude site ook al.

Flock

Update:

Vanmorgen weer een 40Km probleemloos gereden, Geen inhouden/stotteren en/of lampjes wat gingen branden!
Maar als iets 'verstopt' zou zitten of kapot is, zou ik het probleem dan niet ieders keer moeten krijgen?

Heb hem net wel eens flink in de toeren gehouden op de snelweg (in z'n 4) en dan steeds even doortrekken, maar niks te merken!
Reed als een bommetje, dus snap er even niks meer van

Overigens aan het doortrekken kan het ook echt niet liggen, hij gaat vaak naar het rode als die mooi op temp. is ;)
Maar daar heb je dan ook een 2.0 voor, anders had ik beter mij 1.6 kunnen houden..
Renault wat anders??

Robin

BP Excellium !-!

Is getest en bewezen de best verkrijgbare benzine voor snelle auto's (tenminst voor de 1.8Turbo´s van VAG) :grin:
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

RobScénic

Vreemd, in andere tests zag ik dat juist de V-power beter zou zijn, en minder duur dan de BP excellium....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev